شناسه خبر: 1505 منتشر شده در مورخ: 1392/9/25 ساعت: 12:42 گروه: اقتصادی  
بازار طلا در انتظار 3 رویداد تاثیرگذار در این هفته
اختصاصی موج؛

بازار طلا در انتظار 3 رویداد تاثیرگذار در این هفته

سرمایه گذاران به آخرین بیانیه ی بانک مرکزی امریکا، مصاحبه ی مطبوعاتی برنانکه و انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی امریکا توجه جدی داشته باشند.

امیر رضا حسنی، تحلیلگر بازارهای مالیدر تحلیل از وضعیت نوسانات بازار طلا در جهان گفت: کماکان نوسانات طلا از خبرهایی مربوط به مبحث تورم و استخدام امریکا و تاثیراتی که این مسائل روی دلار و طلا می گذارد، تبعیت می کند.
وی با توجه به ارائه ی گزارشات بانک مرکزی امریکا مبنی بر احتمال کاهش سیاست های انبساطی در سال 2014 طی سه ماهه ی اول و چشم انداز افزایش نرخ بهره برای اواخر سال 2014 و اوایل سال 2015 که به تصویب بانک مرکزی امریکا رسیده، گفت: نهایت این چشم اندازها به این امر منجر شده که نوسانات طلا روند نزولی به خود گرفته است.
این تحلیلگر اقتصادی در عین حال خطاب به سرمایه گذاران گفت: سرمایه گذاران باید به چند مساله ی توجه جدی داشته باشند؛ اول بیانیه ی بانک مرکزی امریکاست که 18 دسامبر سال 22:30 دقیقه به وقت ایران منتشر می شود و این آخرین بیانیه ی سال 2013 است.
وی ادامه داد: در این بیانیه گزارش سالیانه ی بانک مرکزی امریکا نیز وجود دارد که بازار هر ساله نسبت به این گزارش واکنش نشان می دهد.
حسنی در ادامه عنوان کرد: ساعت 23 روز 18 دسامبر آخرین مصاحبه ی مطبوعاتی برنانکه در سال 2013 انجام می شود که مطمئنا در آن گزارش از ایشان سوال می کنند که سیاست های بانک مرکزی امریکا به چه سمتی می رود.
او به تغییر ریاست بانک مرکزی امریکا نیز اشاره کرد و افزود: 24 دسامبر رای گیری ریاست بانک مرکزی امریکا انجام خواهد شد که احتمالا با توجه به معرفی خانم یلن به سنا عملا این رای گیری انجام می شود.
وی اضافه کرد: اگر یلن به ریاست بانک مرکزی ایران منصوب شود، قطعا سیاست های بانک مرکزی امریکا به همین صورت تعادلی باقی می ماند و اگر رئیس خزانه داری امریکا به جای یلن ریاست بانک مرکزی را به عهده بگیرد، با توجه به تندرو بودن او، سیاست های انبساطی امریکا خیلی سریع تر جلو می رود.
این تحلیلگر اقتصادی مسائل بین المللی گفت: با توجه به ظرفیت موجود، بازار به سمت خانم یلن عملا واکنش شدید نشان نمی دهد و 14 فوریه عملا سکان بانک مرکزی امریکا از برنانکه به رئیس جدید انتقال پیدا می کند و نهایتا ژانویه پایان سه ماه مهلتی است که دولت امریکا برای کاهش هزینه های خود و بدهی خود داده بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *