شناسه خبر: 15031 منتشر شده در مورخ: 1397/9/7 ساعت: 08:31 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 7 آذر 1397

روزنامه چهارشنبه 7 آذر 1397

حمایت از معلولان با شرایط ویژه - فلسطین مسئله محوری امت اسلام - فعلاً به روشهای سنتی طلا و سکه بخرید - از اصالت داروهای خود اطمینان یابید - نبود اسپانسر، مشکل همه ورزشیها - شرط عجیب برای گذشت شاکی - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 7 آذر 1397

20 ربیع الاول 1440

28 نوامبر 2018

سال بیست و سوم شماره 6009

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

حمایت از معلولان با شرایط ویژه 2

فلسطین مسئله محوری امت اسلام 6

فعلاً به روشهای سنتی طلا و سکه بخرید 8

از اصالت داروهای خود اطمینان یابید 13

نبود اسپانسر، مشکل همه ورزشیها 15

شرط عجیب برای گذشت شاکی 17

اطلاعرسانی

 

 

 

...........ویژه

* حمایت از معلولان با شرایط ویژه: رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش اعتبارات این سازمان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال آینده برنامه های ویژه ای برای حمایت از معلولان در معاونت توانبخشی بهزیستی پیشبینی شده است. انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت رفاه و سازمان بهزیستی در خصوص تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار کرد: این لایحه که با همکاری مجلس به تصویب رسید، یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت بوده است. وی تصریح کرد: قانون اشاره شده میتواند بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان را در حوزه های مختلف برطرف کند و بر همین اساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سال آینده اجرا میشود؛ علاوه بر این، برنامه های ویژه ای برای معلولان در سال 98 در حوزه توانبخشی پیشبینی شده است. محسنی بندپی بیان کرد: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبارات اجرای قانون در لایحه بودجه 98 پیشبینی خواهد شد؛ علاوه بر این، اعتبارات بهزیستی در سال آینده افزایش خواهد یافت. رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بکارگیری معلولان در دستگاههای دولتی بر اساس قانون سهم 3 درصد و بیمه درمان و تکمیلی آنها بخشی از اقداماتی است که در سال آتی انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه تمهیداتی هم برای مناسبسازی معابر شده است. وی با اشاره به اینکه تفاهمنامه هایی با شهرداریهای کل کشور برای مناسبسازی معابر و مبلمان شهری شده است، گفت: امیدواریم سهم استانها در این حوزه بیشتر شود؛ ضمن اینکه تهران در حوزه مناسبسازی شرایط بهتری را نسبت به سایر استانها دارد.

* توسعه مشارکت بخش غیر دولتی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی: معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر توسعه مشارکت بخش غیر دولتی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد. محسن غفوریان در خصوص توسعه مشارکتهای بخش غیر دولتی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: با توجه به ضرورت مشارکت بخش خصوصی و بخشهای غیر دولتی در آموزش و پرورش استثنایی و همچنین اهداف کلان و سیاستهای اجرایی سازمان مبنی بر توسعه و تقویت تعامل و جلب مشارکتهای تخصصی و حمایتی برای پشتیبانی از فعالیتهای توانبخشی، آموزشی و شناسایی، بهره گیری و هدایت مشارکت تمامی نهادهای اجتماعی اعم از خانواده و نهادهای دولتی و مردم نهاد برای بهبود دستیابی کودکان و دانشآموزان با نیازهای ویژه به مهارتهای لازم و دستیابی به زندگی مطلوب آنان، برنامه هایی در دست اجرا است؛ از جمله توسعه مدارس غیر دولتی و مراکز غیر دولتی ویژه مشکلات یادگیری است که در حال حاضر در حدود ۲۰ مدرسه غیر دولتی استثنایی و ۱۵۷ مرکز غیر دولتی آموزشی و توانبخشی ویژه مشکلات یادگیری در سطح کشور مشغول فعالیت هستند. لازم به ذکر است که فعالیت این مراکز از سال ۱۳۸۵ با تصویب و ابلاغ شیوه نامه اجرایی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی آغاز شد که در حال حاضر با همکاری ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها مجوز مربوطه در مناطق و نواحی آموزش و پرورش صادر میشود. وی افزود: در بحث آموزشگاه علمی آزاد برای دانشآموزان استثنایی با سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت متبوع مکاتبه لازم انجام شده است و متقاضیان میتوانند بر اساس ضوابط و مقررات با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها نسبت به تأسیس آموزشگاه علمی آزاد برای دانشآموزان با نیازهای ویژه اقدام نمایند. وی گفت: ما در کشور بیش از ۱۵۰ هزار دانشآموز استثنایی داریم که این تعداد دانشآموز در ۱۵۶۰ مدرسه در حال تحصیل هستند.

از این تعداد ۷۸ هزار نفر در مدارس خاص تحصیل میکنند و ۷۰ هزار نفر در آموزشهای تلفیقی ما حضور دارند.

............سیاسی

* فلسطین مسئله محوری امت اسلام. بیانیه اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تأکید کرد: آرمان فلسطین، مسئله محوری امت اسلامی بوده و نخستین دشمن جهان اسلام، رژیم غاصب صهیونیستی است.

* سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه گفت که ایران ۴۰ سال در حال مبارزه و کشتی با قدرتی است که از لحاظ محاسبه مادی، امکانات و تجهیزات مبارزاتی در سطح بالایی قرار دارد و تصویری از کشتیگیر ۵۰ کیلویی با کشتیگیر بالای ۱۲۰ کیلو را تداعی میکند. نیروهای نظامی آمریکا از ترس رزمندگان ما لباس خود را خیس میکنند. اگر آمریکا میخواهد جان سالم از این معرکه به در ببرد، حساب خود را از صهیونیستها جدا کند.

* عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان: سوداگران ناصرخسرو بیشرمی را به حدی رسانده اند که تاریخ مصرف داروها را به صورت کاملاً آشکار تغییر میدهند و در مواجهه با اعتراض بیماران، توجیه میکنند که تاریخ مصرف داروها تا یک سال قابل تمدید است. این در حالی است که چنین ادعایی، دروغ و کذب محض است.

* رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: دولت مجموعاً ۹ میلیارد تومان در راستای پرداخت هزینه توسعه ناوگان اتوبوسرانی پرداخت کرده است که این مبلغ بسیار کم و طبیعی است. با توجه به قیمتهای فعلی تنها میتوان از ایران خودرو دو دستگاه اتوبوس خرید! اما این در حالیست که بر اساس برنامه، شهر تهران باید ۹۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشد، اما حدود ۵۰۰۰ دستگاه دارد.

* سردار بهروز اثباتی، مسئول قرارگاه فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از ابتدای امسال کمونیستها، لیبرالها، سلطنت طلبان و حتی جریانهای انحرافی معتقد بودند که جمهوری اسلامی هرگز شاهد پیروزی چهلمین سالگرد انقلاب خود نخواهد بود، اما به آنان فهماندیم که همه تفکرات آنان خیال خام است.

 

..........گزارش روز

* فعلاً به روشهای سنتی طلا و سکه بخرید: در ماههای گذشته و به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز و سکه و طلا، میزان تبلیغات فروش طلا و جواهر در فضای مجازی و گروهها و صفحات مختلف افزایش چشمگیری داشته و برخی از این صفحات مدعی فروش طلا و جواهر با سود کمتر و قیمت ارزانتر نسبت به بازار سکه و طلا هستند. افزایش قابل توجه قیمت طلا و سکه نسبت به سال گذشته انگیزه های سوء استفاده در این بستر را افزایش داده است؛ از وارد کردن طلا و سکه های تقلبی به بازار تا ایجاد انگیزه برای ورود به فرآیند خرید و فروش آنلاین و حتی شکلگیری شبکه هایی با هدف خرید و فروش کاغذی، نه واقعی ، اقداماتی است که در دستور کار برخی سودجویان قرار گرفته است. بر این اساس برخی گروهها با تشکیل شبکه هایی نسبت به خرید و فروش کاغذی سکه اقدام میکنند؛ به این صورت که معادل پول، سکه وارد چرخه میشود و با افزایش و کاهش قیمت سکه از این پول کسر شده یا به آن اضافه میشود. از آنجا که همه این اقدامات بدون نظارت مراجع ذیصلاح صورت میگیرد، هشدارهای متعددی از سوی نیروی انتظامی، اتحادیه های صنفی و دیگر مراجع نظارتی در این خصوص داده شده است. اخیراً نیز بسیاری از کسانی که با قصد خرید و فروش آنلاین سکه، در یکی از شرکتها دست به کار شده بودند، حالا در قالب مالباختگان در صدد به دست آوردن دوباره سرمایه های از دست رفته هستند. برخی کارشناسان و فعالان صنفی در حوزه طلا و سکه اما هشدار میدهند که عدم رعایت توصیه های ایمنی لازم در این عرصه میتواند موجبات تکرار اتفاقاتی نظیر آنچه که بر سرمایه گذاران سکه ثامن گذشت، سبب شود. رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران درباره خرید و فروش آنلاین طلا و جواهربه خبرآنلاین گفت: در فضای مجازی هنوز هیچ مجوزی از هیچ ارگانی برای داد و ستد طلا و جواهر و سکه داده نشده است. محمد کشتی آرای با بیان این مطلب افزود: مجوزها بر اساس نماد الکترونیک است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید گرفته شود؛ بنا بر این مردم با توجه به حساسیت و کنترلهای موجود روی طلا بهتر است در چنین فضاهایی برای خرید و فروش طلا وارد نشوند. وی تصریح کرد: حتی اگر میخواهند در این فضا داد و ستد انجام دهند، موارد کنترلی را رعایت کنند. وی خاطرنشان کرد: به مردم توصیه میکنم فعلاً به صورت سنتی خرید طلا و سکه و مصنوعات را انجام دهند؛ زیرا در آینده بسیار نزدیکی قرار است اقداماتی انجام شود تا با برنامه ریزیهای دقیق بتوان در فضای مجازی چنین داد و ستدی را انجام داد. بنا بر این مصرف کنندگان بهتر است فعلاً با احتیاط بیشتری نسبت به خرید و فروش سکه و طلا در واحدهای صنفی مجاز اقدام کنند. وی درباره اقداماتی که قرار است در این زمینه انجام شود، توضیح داد: کسانی که قرار است در فضای مجازی داد و ستد داشته باشند، باید یک سری مجوز دریافت کنند و یکی از این مجوزها باید از اتحادیه های مربوطه باشد و بحث تشکیل پرونده در اتحادیه کشوری داد و ستدهای مجازی باید دنبال شود.

 یعنی اکنون اتحادیه ای وجود دارد که کسب و کارهای مجازی زیر نظر آن انجام و ساماندهی میشود؛ بنا بر این، این افراد باید مراحل قانونی را طی کنند تا جواز کسب این نوع داد و ستدها را دریافت کنند. رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران تأکید کرد که البته هنوز در زمینه طلا و جواهر مجوزی برای کسی صادر نشده است. وی در پاسخ به این سؤال که اگر شهروندی نسبت به انجام این نوع معاملات اقدام کرد و در نهایت دچار مشکل شد، چه کاری باید انجام دهد؟ آیا اتحادیه طلا و جواهر میتواند پیگیر حقوق مصرف کنندگان باشد یا خیر؟ بیان کرد: اتحادیه زمانی میتواند پیگیر مسئله ای باشد که واحد صنفی مورد نظر زیر نظر اتحادیه فعالیت داشته باشد. وی ادامه داد: در غیر این صورت، اتحادیه نمیتواند نسبت به احقاق حقوق مصرف کنندگان و حق مشکلات اقدامی انجام دهد. کشتی آرای گفت:  واحدی که زیر مجموعه اتحادیه نباشد، طبیعی است که اتحادیه نتواند دخالتی داشته باشد. وی تصریح کرد: اتحادیه مسئولیت در قبال واحدهای صنفی زیر پوشش خود دارد؛ بنا بر این اگر واحدی زیر پوشش اتحادیه نباشد، نمیتوان از آن واحد شکایت کرد و نه در اتحادیه میتوان این موضوع را رسیدگی کرد. رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت سکه و طلا در ماههای گذشته و حساسیت این موضوع، اخیراً تخلفاتی مشاهده شده است که به شهروندان توصیه میکنم در داد و ستدهای طلا، سکه و جواهر با واحدهایی معامله کنند که دارای جواز کسب و مجوزهای لازم هستند؛ زیرا اگر این مجوزها را داشته باشند، در صورت وجود شکایت، این موارد قابل پیگیری است. در غیر این صورت اتحادیه نمیتواند مسوولیتی در قبال چنین واحدهایی عهده دار شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت سکه و طلا و جواهر، مردم باید حواس خود را بیشتر جمع کنند تا سرمایه و دارایی خود را از دست ندهند.

 

...........بهداشت و سلامت

* از اصالت داروهای خود اطمینان یابید: سخنگوی سازمان غذا و دارو از مردم خواست، دارو و مکمل مورد نیاز خود را فقط از داروخانه ها تهیه کرده و از اصالت هر کالای سلامت محور اطمینان یابند. دکتر جهانپور افزود: برای این کار شناسه اصالت کالا را که روی بسته های دارو و فرآورده های سلامت محور قرار دارد، از سامانه تیتک، وبسایت TTAC.ir، سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ یا اپلیکیشن TTAC استعلام کنید.  این کار باید قبل از مصرف دارو انجام شود.

* تولید ۹ قلم داروی ضد سرطان در ایران: بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضد سرطان در استان البرز شروع به کار کرد. وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: تولید ۹ قلم داروی ضد سرطان که قبلاً به کشور وارد میشد، در این کارخانه آغاز شده است. دکتر هاشمی افزود: از صادرات دارو تا جایی که به بازار داخل آسیب وارد نشود، حمایت خواهیم کرد. سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در این باره گفت:  در حال حاضر ۶۷ درصد ماده اولیه داروهای تولید داخل و ۹۷ درصد داروها در داخل کشور تولید میشود که این یک رکورد بین المللی است. جهانپور ادامه داد: این شرکت دارویی در شرایطی که داروهای بیماریهای خاص مانند سرطان، ام.اس و... در معرض تهدید است، توانسته اغلب این داروها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید کند.

* ثبت روزانه 10 تا 15 شکایت از جراحان زیبایی: رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: روزانه 10 تا 15 مورد شکایت از جراحان زیبایی در کشور به ثبت میرسد که بیشتر جراحی بینی است. ایرج خسرونیا افزود: بسیاری از افرادی که برای جراحی زیبایی به ویژه بینی به پزشک مراجعه میکنند، دچار مشکلات روحی هستند و پس از عمل تصور میکنند هنوز بینیشان مشکل دارد. وی افزود: بسیاری از سخنان پزشکان در رشته های تخصصی که در صدا و سیما انجام میشود، غیر کارشناسی است. این افراد باید با هماهنگی رؤسای انجمنهای پزشکی مربوطه دعوت شوند.

..............ورزشی

* نبود اسپانسر، مشکل همه ورزشیها: دکتر عبد الحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع سالیانه فدراسیون نابینایان که هفته گذشته برگزار شد، گفت: جای مجمع، مباحث مختلف و چالشهای فنی و تخصصی است. باید مشکلات موجود مطرح شود تا راهکارها به دست آید. فدراسیون، مرجع اصلی توسعه هر رشته ورزشی است و مجمع فدراسیون نیز رکن اصلی است که باید تصمیمسازی، تصمیمگیری و پیگیری کند. وی افزود: سیاست ما حمایت از بخشهای مختلف ورزش است و هیچ تعلق خاطری هم به یک یا چند رشته خاص نداریم و نخواهیم داشت. دکتر احمدی بیان داشت: ما علیرغم تنگناهای بودجه ای با توجه به بدی شرایط اقتصادی کشور، حمایتهای لازم را از این فدراسیون به عمل آوردیم و به آن اهمیت میدهیم. ما علاوه بر حمایت مستقیم از فدراسیونها، حمایتهای غیر مستقیم از هیأتها را نیز انجام میدهیم که در این بخش، مظلومی گفت: 11 استان ما دفتر کار ندارند و 20 استان نیز فاقد سالن اختصاصی هستند. احمدی در همین راستا گفت: به زودی در وزارت ورزش و جوانان جلسه ای را با حضور دکتر داورزنی، آقای مظلومی و مدیران کل ورزش استانها، همچنین رؤسای هیأتها در محل وزارت ورزش برگزار و به نبود دفتری مستقل جهت امورات اجرایی نابینایان و نیز مشکلات عدیده هیأتهای استانی بررسیهای لازم را به عمل خواهیم آورد. دکتر احمدی در ادامه اظهار داشت: بحث اسپانسری، مبحث بسیار مهم و درستی است. اما این بحث مشکل همه ما ورزشیها است که به جز دو سه رشته ورزشی خاص، عمده فدراسیونها و ورزشها با آن درگیر هستند. این موضوع به مشکلات اقتصادی، وضعیت گردش روان و چرخ اقتصادی کل کشور بر میگردد. چرا که شرکتها، کارخانه ها و سازمانهایی که میتوانند اسپانسر شوند، باید به آورده مالی خودشان از این طریق توجه کنند.

 

.............حوادث

* شرط عجیب برای گذشت شاکی: زن جوان که پسرش به اتهام سرقت زندانی شده، در دادگاه مدعی شد شاکی پرونده به او گفته در صورتی رضایت میدهد که به عقد موقت او در بیاید. این در حالی است که دو متهم پرونده، به اتهام سرقت به عنف در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند و مدعی شدند که با نقشه زن خدمتکار خانه اعیانی دست به سرقت زده اند. رسیدگی به این پرونده از پارسال به دنبال گزارش یک فقره سرقت از خانه ای اعیانی در شرق تهران شروع شد. مرد صاحبخانه از دو پسر جوان به نامهای فرید و میثم شکایت کرد و گفت: این دو نفر نخست وارد خانه ام شدند و کارت عابربانک مرا با تهدید چاقو سرقت کردند و 60 میلیون تومان از حسابم برداشتند و در مرحله بعد نیز پس از ورود به خانه، لوازم با ارزشم را به سرقت بردند. کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت، خیلی زود از طریق ردیابی کارت عابر سرقت شده توانستند دو پسر جوان را دستگیر کنند. فرید در نخستین اظهاراتش به کارآگاهان گفت: من و میثم و دو دوست دیگرمان به واسطه المیرا که خدمتکار این خانه بود، با صاحبخانه آشنا شدیم. او ما را به عنوان کارگر معرفی کرده بود و بعد با هم سناریوی این سرقت را طراحی کردیم. پس از اعترافهای این دو متهم، آنها صبح دوشنبه از زندان به دادگاه کیفری استان تهران منتقل شدند و به اتهام سرقت به عنف و مقرون به آزار، تحت محاکمه قرار گرفتند. در آغاز جلسه، وکیل شاکی به طرح شکایت پرداخت و سپس متهم ردیف اول درباره اتهامش به قضات گفت: من بیکار بودم و از طریق المیرا بود که وارد این خانه شدیم وهمگی باهم نقشه سرقت را کشیدیم. من اتهام سرقت را قبول دارم، اما سرقت به عنف را قبول ندارم. من به زور وارد حریم صاحبخانه نشدم. سپس متهم دیگر پرونده به نام میثم در جایگاه قرار گرفت و گفت: من فقط در سرقت مرحله دوم حضور داشتم و اصلاً از سرقت کارت بانکی اطلاعی نداشتم و حالا هم تقاضای عفو و بخشش دارم. مادر میثم در حاشیه دادگاه به قضات گفت: در حالی که من به دنبال جلب رضایت از شاکی پرونده برای پسرم بودم، او با مراجعه به خانه ما پیشنهاد ازدواج موقت داد و گفت اگر میخواهی به آزادی پسرت رضایت دهم، باید به عقد موقت من دربیایی. پسرم پیک موتوری بود و از سوی دوستانش اغفال شده است.

* کیک دزدی، راز کودک آزاری را فاش کرد: مدتی قبل دختری ۷ ساله از بوفه مدرسه بدون پرداخت پول یک کیک برداشته بود. مدرسه نیز این موضوع را به خانواده او اطلاع داد و سپس کودک را به مرکز مشاوره آموزش و پرورش معرفی کردند. اما پس از مراجعه مشخص شد «حنانه» مورد ضرب و شتم جسمی قرار گرفته و این موضوع چند بار نیز تکرار شده است. اورژانس ۱۲۳ پس از صحبت با کودک و دیدن نشانه های کودک آزاری با مجوز قضایی کودک را به مرکز رسالت تحویل داد. حنانه مادر ناتنی دارد، ولی شکایتی از او ندارد، اما پدرش اعتیاد دارد و او را بارها کتک زده است.

........اطلاعرسانی

* برگزاری آئین بزرگداشت دکتر محمد خزائلی: سازمان اسناد و کتابخانه ملی در نظر دارد در راستای پاسداشت خدمات، فعالیتها و اقدامات دکتر محمد خزائلی (دانشمند و محقق نابینای معاصر) «آئین بزرگداشت دکتر محمد خزائلی و رونمایی از سردیس وی» را با حضور خانواده، دوستان و شاگردانش در تاریخ 11 آذر ماه سال جاری در مرکز همایشهای کتابخانه ملی برگزار نماید. زمان: یکشنبه 11 آذر 1397 ساعت 9 تا 12، مکان: بزرگراه شهید حقانی، (غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مرکز همایشها.

* بنیاد فرهنگی-قرآنی روشندلان برگزار مینماید:

مسابقات حفظ 5 و 10 جزء قرآن کریم ویژه خواهران نابینا و کم بینا در سطح استان اصفهان. مهلت ثبت نام تا 10 آذر ماه،

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام میتوانند با تلفنهای زیر تماس حاصل نمایند. 03134457376-03134450130    

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *