شناسه خبر: 14953 منتشر شده در مورخ: 1397/8/29 ساعت: 09:02 گروه: ورزشی  
شمشکی: منتقدان یک روز کنار اسکی معلولان باشند/ با انتقاد نادرست انگیزه را از بین می‌برند

شمشکی: منتقدان یک روز کنار اسکی معلولان باشند/ با انتقاد نادرست انگیزه را از بین می‌برند

رییس انجمن اسکی معلولان گفت: کسانی که منتقد نتایج ضعیف تیم پارااسنوبورد در کاپ آسیا امارات هستند و می‌گویند اسکی‌بازن در دبی فقط لیز خوردند و برگشتند، تنها یک روز در کنار اسکی بازان در دیزین باشند و سپس به انتقاد بپردازنند.

به گزارش ایران سپید عیسی ساوه شمشکی در پاسخ منتقدین نسبت به نتایج ضعیف تیم پارااسنوبورد در مسابقات کاپ آسیا در امارات اظهار کرد: کسانی که منتقد نتایج ضعیف تیم پارااسنوبورد در کاپ آسیا امارات هستند و می‌گویند انجمن اسکی معلولان شماری توریست راهی دوبی کردند که دستاورد آن برای کشور هیچ بوده و تنها لیز خوردند تا به خط پایان برسند باید بگویم مدت یکسال و نیم است که در کنار رشته‌های صحرانوردی و آلپاین فعالیت خود را در اسنوبورد آغاز کردیم و در طی این مدت تنها توانسته‌ایم ۳ ورزشکار در رشته‌های مختلف برای اسنوبورد استعدادیابی کنیم. از سوی دیگر هدف ما تنها شرکت در کمپ تمرینی بود که از سوی IPC برای ورزشکاران آلپاین و اسنوبورد در دوبی با هزینه شخصی خود IPC پیش‌بینی شده بود و هیچ هزینه‌ای را ما پرداخت نکردیم. 

وی گفت: بعد از یک هفته شرکت در کمپ تمرینی با موافقت مربیان کمپ و پیشنهاد رییس ورزشهای زمستانی IPC تصمیم بر این شد که به جز شرکت در کمپ تمرینی در کاپ آسیا و جام جهانی اسنوبورد و آلپاین نیز شرکت کنیم که مورد موافقت کمیته ملی المپیک قرار گرفت. البته در کاپ آسیا اسنوبورد با وجود اسکی بازان مطرحی از کشورهای آمریکا، کانادا، ژاپن و چین ورزشکاران ما از بین ۴۲ ورزشکار شرکت کننده در جایگاه هشتم، نهم و دوازدهم قرار گرفتند که به اعتقاد من عملکرد موفقی با یکسال‌و نیم فعالیت در این رشته داشتند.

شمشکی خاطرنشان کرد: ما در شرایطی به این نتایج دست پیدا کردیم که تنها ۳ ماه فرصت برای انجام تمرینات داریم و با کمبود امکانات مواجه هستیم. ما مدت ۳۵ سال تنها با صادق کلهر در مسابقات مختلف اسکی شرکت می‌کردیم و از سال ۲۰۱۴ که با پیشنهاد خسروی وفا اسکی معلولان را راه‌اندازی کردیم، هم اکنون ۲۰ اسکی باز در رشته‌های آلپاین، اسنوبورد و صحرانوردی داریم. در طی این مدت کسانی را برای اسکی معلولان استعدادیابی کردم که حتی دو دست نداشتند و در سخت‌ترین شرایط اسکی دیزین آنها را برای مسابقات مختلف آماده کردیم. آنهایی که منتقد هستند تنها یک روز در کنار این ورزشکاران در پیست اسکی دیزین باشند تا ببینند برای آماده‌سازی این ورزشکاران چه شرایط سختی را سپری می‌کنیم و آیا تحمل چنین سختی‌ها را دارند. برخی رسانه‌ها با انتقادهای نادرست روحیه این ورزشکاران را متشنج و انگیزه آنها را از بین می‌برند.

رییس انجمن اسکی معلولان افزود: اسکی بازان ما در رشته آلپاین به حدی عملکرد خوبی داشتند که مورد تشویق رییس ورزشهای زمستانی IPC قرار گرفتند و دیمیتری در جریان مسابقات طی مکاتبه با اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک از او خواست که قبل از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در رشته اسنوبورد و آلپاین که بهمن‌ماه میزبان این مسابقات هستیم، کمپ تمرینی نیز با هزینه خود IPC پیش از مسابقات برای ورزشکاران شرکت‌کننده برگزار کنیم که مورد موافقت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هدف ما توسعه اسکی معلولان و ترغیب ورزشکاران بیشتر به این رشته است، ما به دنبال مدال آوری نیستیم. در گام نخست هدف بر این است که تعداد اسکی‌بازان معلول را افزایش دهیم و سپس به دنبال مدال آوری باشیم. متاسفانه رسانه‌ها تصور دیگری از اسکی معلولان دارند و با انتقادهای نادرست در روند کار وقفه ایجاد می‌کنند.

شمشکی در پایان گفت: من به تمام کسانی که منتقد نتایج ضعیف اسکی معلولان هستند این آمادگی را دارم که مسوولیت کار را به او واگذار کنم تا ببینیم می‌توانند یک روز شرایط سخت این ورزشکاران را در دیزین تحمل کنند یا خیر؟

به نقل از ایسنا

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *