شناسه خبر: 14952 منتشر شده در مورخ: 1397/8/29 ساعت: 08:50 گروه: اجتماعی  
۲۸۸ واحد مسکونی برای معلولان اردبیلی ساخته می‌شود

۲۸۸ واحد مسکونی برای معلولان اردبیلی ساخته می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با هدف توجه به مسکن جامعه هدف بهزیستی، ۲۸۸ واحد مسکونی برای معلولان اردبیلی ساخته می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر بهزاد ستاری در مراسم تجلیل از کارکنان فعال سازمان بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: یکی از مهمترین رویکردهای سازمان بهزیستی عدم فاصله گرفتن معلولان از جامعه بوده و فراهم آوردن شرایط مناسب زندگی به مانند دیگر اقشار مردم از جمله دغدغه‌های مهم موجود در این بخش است.

وی افزود: طبق کارشناسی‌های انجام شده نگهداری معلولان با تعداد نفرات بالا تبدیل به موضوع منسوخی شده و در این راستا خانه‌های کوچک که از چندین معلول تشکیل شده منتج به ارائه خدمات مطلوب و مورد انتظار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: افزایش میزان حضور معلولان در مراکز نگهداری باعث کاهش کیفیت ارائه خدمات خواهد شد و از پیشنهادهای سازمان بهزیستی نیز مدنظر قراردادن ساختارهای استاندارد برای حمایت از این قبیل گروه‌ها و کاهش آمار جمعیتی نگهداری آنان در مراکز است.

وی توضیح داد: با راه‌اندازی خانه‌هایی که تعداد معلولان در آن با کاهش مواجه می‌شود، شرایط زندگی عادی و روزمره نیز فراهم خواهد شد و در این خصوص چندین خانه با حضور مددکاران درنظر گرفته شده که در هر کدام از آنان حدود پنج نفر زندگی می‌کنند .

ستاری یادآور شد: ساخت مسکن برای معلولان از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان بهزیستی است و در این حوزه ۲۸۸ واحد مسکونی برای این گروه در حال ساخت بوده و نزدیک به ۱۵۰ واحد نیز تحویل جامعه هدف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: حمایت‌های مالی از روستاییان و زنان خانه‌دار استان که از وضعیت معیشتی و درآمدی چندان مطلوبی برخوردار نیستند انجام پذیرفته و تسهیلات خرد به چهار هزار و ۸۰۰ نفر از جامعه هدف اعطا شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *