شناسه خبر: 14906 منتشر شده در مورخ: 1397/8/26 ساعت: 09:17 گروه: اجتماعی  
هدف گذاری برای راه‌اندازی حداقل یک مرکز اوتیسم در هر استان

هدف گذاری برای راه‌اندازی حداقل یک مرکز اوتیسم در هر استان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از هدف گذاری برای راه‌اندازی حداقل یک مرکز اوتیسم در هر استان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکترمجید قدمی درباره مدارس اوتیسم و برنامه آموزش و پرورش برای راه‌اندازی و توسعه این مدارس در سطح کشور اظهار کرد: اولین مدرسه اوتیسم در تهران به بهره برداری رسید و در هر استان حداقل باید یک مرکز ویژه برای اوتیسمی‌ها داشته باشیم. کلاس‌های درسی در مدارس استثنایی برای دانش آموزان اوتیسم دایر است و نزدیک به ۱۰۰ نفر از کودکان اوتیسم هم در کنار دانش آموزان عادی تحصیل می‌کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ دانش آموز اوتیسم در مدارس استثنایی داریم گفت: برای راه‌اندازی حداقل یک مرکز اوتیسم در هر استان هدف گذاری کرده‌ایم.
قدمی به حضور ۱۵۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در کشور اشاره کرد و گفت: از این تعداد حدود ۷۵ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند و مابقی در قالب طرح تلفیقی به سمت مدارس دولتی هدایت می‌شوند و در کنار دانش آموزان عادی تحصیل می‌کنند.
وی تاکید کرد: رویکرد عادی‌سازی را به طور ویژه مدنظر داریم و دنبال می‌کنیم گفت: سیاست ما این است که تا حد ممکن دانش آموزان دارای معلولیت‌هایی جسمی و حرکتی و کم بینایی و کم شنوایی و مانند آن در مدارس عادی در کنار داشن آموزان دیگر درس بخوانند و تحت فضای گلخانه‌ای نباشند تا بتوانند برای ورد به جامعه در آینده آمادگی کسب کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *