شناسه خبر: 14884 منتشر شده در مورخ: 1397/8/23 ساعت: 08:54 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 23 آبان 1397

روزنامه چهارشنبه 23 آبان 1397

ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به شهرداری تهران - کدام بانکها به سوئیفت دسترسی دارند؟ - توزیع «بسته حمایتی» در هفته جاری - گفتگو با اولین دختر نابینای سنگنورد کشور - داروی بیماران خاص با پست ارسال میشود - اسامی عجیب در شناسنامه های ایرانی - جنایت پای بساط مواد مخدر - دعوت از 17 نفر برای اردوی استعدادیابی فوتبال نابینایان

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 23 آبان 1397

6 ربیع الاول 1440

14 نوامبر 2018

سال بیست و دوم شماره 5998

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به شهرداری تهران 2

کدام بانکها به سوئیفت دسترسی دارند؟ 4

توزیع «بسته حمایتی» در هفته جاری 6

گفتگو با اولین دختر نابینای سنگنورد کشور 8

داروی بیماران خاص با پست ارسال میشود 11

اسامی عجیب در شناسنامه های ایرانی 13

جنایت پای بساط مواد مخدر

دعوت از 17 نفر برای اردوی استعدادیابی فوتبال نابینایان 16

اطلاعرسانی

 

............ویژه

* ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق و سازمانهای تابعه شهرداری تهران: معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق، سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری تهران خبر داد و گفت: با توجه به تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی، این ابلاغیه در شهرداری تهران به عنوان یکی از مشمولان این قانون صادر شد. ابراهیم شیخ در تشریح ابلاغیه قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: بر اساس این مصوبه، بانوان کارمند دارای همسر یا فرزند معلول به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان بهزیستی کشور) از تسهیلات مقرر در قانون راجع به خدمت نیمه وقت بانوان، مصوب ۱۰ آذر سال ۱۳۶۲ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن با استفاده از حقوق و مزایای کامل بهره مند خواهند شد. وی افزود: کارمندان مرد دارای همسر معلول یا دارای فرزند معلول تحت سرپرستی و فاقد مادر به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان بهزیستی کشور) با یک چهارم کسر ساعات کار هفتگی، از حقوق و مزایای کامل استفاده خواهند کرد؛ همچنین دستگاههای مشمول مکلف هستند ساعات کار هفتگی شاغلان دارای معلولیتهای شدید و خیلی شدید را تا ۱۰ ساعت کاهش دهند. معاون شهردار تهران از کلیه واحدها و سازمانهای تابعه خواست در اسرع وقت مدارک و مستندات مشمولان بندهای این بخشنامه را جهت بررسی و برقراری مزایای مذکور به اداره کل منابع انسانی ارسال کنند تا اقدامات لازم برابر مقررات به عمل آید. شیخ تأکید کرد: ۵۰ درصد حقوق و مزایای یکی از اولیای افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید، مادامی که مسئولیت پرداخت هزینه های مترتب بر معلولیت فرد بر عهده اولیا باشد، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و برابر تبصره این ماده، آیین نامه اجرایی آن پس از تصویب هیأت محترم وزیران طی بخشنامه جداگانه ای به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد.

 

............سیاسی

* کدام بانکها به سوئیفت دسترسی دارند؟ برخی خبرها حاکی از این است که دسترسی برخی بانکهای ایرانی از حدود ساعت ۱۵ روز سه شنبه به سامانه سوئیفت قطع خواهد شد. هرچند که هنوز هیچ منبع رسمی نام بانکهایی را که دسترسیشان به سیستم سوئیفت قطع میشوند، اعلام و تأیید نکرده است، اما با توجه به فهرست تحریمهای بانکی اولیه و ثانویه آمریکا، میتوان گفت کدام بانکها به احتمال بسیار قوی به ارتباط خود با سوئیفت ادامه خواهند داد. بانکهای سرمایه، سامان، کارآفرین ایران، کیش اینترنشنال، اقتصاد نوین، شهر، کشاورزی، خاور میانه، مسکن، پاسارگاد، توسعه تعاون، کفالت، قرض الحسنه رسالت، ایران زمین، همکاریهای منطقه ای اسلامی، گردشگری، مهر ایران، حکمت ایرانیان و مؤسسه مالی توسعه بانکها، مؤسساتی هستند که به نظر میرسد بر اساس آخرین تغییرات فهرست تحریمهای آمریکا در لیست تحریمهای ثانویه این کشور قرار ندارند و دسترسیشان به سوئیفت ادامه خواهد داشت. * حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تعیین ۲ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هم برای افراد متقاضی انجام عملهای چشم گربه ای و گوش الاغی و هم پزشکان تسهیل کننده این اقدام خبر داد. * طیبه سیاوشی، نماینده مجلس گفت که لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی میتواند از آسیبهای اجتماعی و فقر جلوگیری کند. سیاوشی با اشاره به آمار کودکان فاقد هویت گفت که جمعیتی که از کودکان فاقد هویت گزارش شده، حدود یک میلیون نفر است که با خانواده هایشان به پنج میلیون نفر میرسد. * حشمت ا... فلاحتپیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اعدام ۲۲ نفر از بازداشت شدگان حادثه تروریستی اهواز گفت: بعید میدانم چنین اتفاقی رخ داده باشد. این امر بیشتر خبرسازی است؛ در حال حاضر  خبری که مؤید این مطلب باشد، وجود ندارد.

...........گزارش روز

* توزیع «بسته حمایتی» در هفته جاری: محمد شریعتمداری، وزیر رفاه به ارائه توضیحاتی درباره بسته حمایتی پرداخت و گفت: کار مشترکی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه در دست انجام است که شامل حمایت مالی از اقشار با درآمد ثابت است و همچنین حمایت کالایی با حد اقلهای ممکن از مجموعه این اقشار در چند نوبت صورت میگیرد. در گام اول، ظرف این هفته تمام افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در دستور کارند که با جدول جدیدی که رقمی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای خانوار یک تا پنج نفره را فراهم کرده، بهره مند میشوند. وزیر رفاه افزود: در قدم دوم یک برنامه داریم که به زودی همراه با حقوق این ماه یا زودتر توسط دولت یا وزارت اقتصاد اجرایی میشود. این برنامه شامل پرداخت به کارمندان دولت در بخشهای مختلف است که به صورت نقدی پرداخت میشود. شریعتمداری ادامه داد: سایر گروههای با درآمد کمتر که جزو اقشار حمایت شده تحت پوشش نهادها نیستند، گروه سومند که طرح مربوط به آنها دو هفته بعد از اجرای طرح در دور اول اجرا میشود. وی در پاسخ به این سؤال که قبلاً گفته شده بود افراد زیر سه میلیون تومان حقوق مشمول میشوند، گفت: خطی در مجلس مشخص شده بود و سازمان برنامه آن خط را در تنظیم این میزان ریالی مورد استفاده قرار داده است. همه آنهایی که از حقوق دولت بهره مند میشوند، شامل بیمه شدگان، بازنشستگان و سایر گروهها، شناسایی شده اند. محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی در مورد توزیع سبد کالا گفت: این بسته حمایتی به یک میلیون و 50 هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اختصاص مییابد که در کارت یارانه آنها شارژ شده است. وی گفت: خانواده تک نفره 100 هزار تومان و خانواده 5 نفره 300 هزار تومان دریافت میکنند و از دیروز بیش از 10 هزار فروشگاه در سراسر کشور آماده توزیع اقلام مربوط به این بسته حمایتی شامل گوشت قرمز و سفید، برنج، روغن و شکر هستند.

...........گزارش ویژه

* گفتگو با اولین دختر نابینای سنگنورد کشور/ سنگهایی که پله شدند برای رسیدن به قله های موفقیت: نوجوان است و همچون هم سن و سالهایش پر جنب و جوش. به گفته مادرش، کودکی فعال بوده و همراه خواهر دوقلویش محدثه، خانه را زیرو رو میکردند. دوقلوهایی که در هفت ماهگی متولد شدند و یکی از آنها به خاطر حضور در دستگاه نابینا میشود. حدیثه بیناییش را در بدو تولد از دست میدهد، اما از خواهر دوقلویش پر جنب و جوشتر است و از دیوار راست خانه بالا و پایین میرود.  13 ساله بود که به همراه داییش برای دیدن تمرین سنگنوردی به سالن تمرین میرود و با لمس سنگهای روی دیوار منقلب میشود و این احساس درونش شکل میگیرد که میتواند همانند دیگران دست به سنگ شود و این دیوار موفقیت را بالا رود. حدیثه رجبپور، دختر نابینای قزوینی اکنون 16 ساله است و از حضورش در کلاسها و مسابقات سنگنوردی میگوید: «اولین دختر نابینای سنگنورد بودم. به خاطر عدم حضور نابینایان در این رشته باید با افراد بینا تمرین کرده و مسابقه میدادم. اگر دیگر دوستان نابینایم به سمت این رشته سوق پیدا میکردند، میتوانستیم گروهی تشکیل داده و زمان تمرین ویژه نابینایان را داشته باشیم یا مسابقات مخصوص خودمان را، اما حالا باید در کلاسی شرکت کنم که هم تعداد شرکت کنندگان آن زیاد است و هم اینکه آنها بینا هستند. خدا را شکر مربی خوبی دارم و با توجه به نابیناییم میتواند به درستی آموزشم دهد و راهنمایی کند، اما چون شاگردان بسیار دارد، نمیتواند وقت زیادی برای آموزش من بگذارد. با وجود این همیشه تلاش کردم در بین این گروه بهترین باشم و ثمره این تلاش سه مدال بود. سال 94 نفر دوم مسابقات کشوری جانبازان معلولان، سال 95 نفر اول و سال 96 هم رتبه اول را در این مسابقات کسب کردم. سال 97 به خاطر حجم بالای درس و البته سختی رشته انسانی نتوانستم در مسابقات شرکت کنم و اکنون روی درس و مدرسه تمرکز کردم.» حدیثه از کمبود امکانات استانی در این رشته میگوید: «تجهیزات استان قزوین برای این رشته بسیار ضعیف است و گاهی در مسابقات، گیره ها و دیوارهایی را میبینم که پیش از آن در تمرینات استانی هرگز آنها را تجربه نکرده بودم.» او ادامه میدهد: «مادرم حامی همیشگیم است و در همه کلاسها مرا همراهی میکند و گاهی فکر میکنم اگر کس دیگری بود، تا حالا جا زده بود، اما مادر هر روز با اشتیاق و بدون اینکه خسته شود همراهیم میکند.» حدیثه از فعالیتهای این روزهایش میگوید: «به تازگی آموزش موسیقی را آغاز کردم و میخواهم استعدادم را در این رشته محک بزنم.» مادر حدیثه از سرزندگی دخترش میگوید: «ورزش همیشه راه مناسبی برای کسب سلامتی و تخلیه انرژی بچه ها است. وقتی علاقه دخترم را به ورزش دیدم سعی کردم همراه همیشگیش باشم تا رفت و آمد و سختی راه او را از هدفش منصرف نکند. محدثه و حدیثه دوقلوهایی هستند که هیچ وقت فرقی بینشان نگذاشتم و همواره سعی کردم یار زندگیشان و مشوق موفقیتهایشان باشم.»

...........بهداشت و سلامت

* داروی بیماران خاص با پست ارسال میشود: وزیر بهداشت گفت: حدود 150 هزار بیمار خاص در کشور داریم و امیدواریم در آینده بتوانیم داروهای این بیماران را با پست به در خانه های آنها برسانیم. البته این کار در حال حاضر برای برخی بیماران انجام میشود. دکتر هاشمی در مراسم افتتاح همزمان 83 مرکز جامع خدمات بیماران خاص در 59 دانشگاه علوم پزشکی کشور افزود: از این پس خدمات مورد نیاز بیماران خاص در این مراکز تجمیع میشود و تنها در صورت تشخیص پزشک، بیمار به مراکز استان فرستاده میشود.

* اجتماعی شدن سلامت، یکی از عوامل موفقیت کنترل بیماریهای غیر واگیر است: معاون اجتماعی وزارت بهداشت ضمن تأکید بر اجتماعی شدن سلامت گفت: در اجتماعی شدن سلامت، مشارکت مردم، افزایش سواد سلامت، توجه به آسیبهای اجتماعی و همکاری بین بخشی بسیار مهم است. سید محمدهادی ایازی افزود: باید در مسیر اجتماعی شدن سلامت گام برداریم، چون جامعه به سمت صنعتی شدن پیش میرود و فاصله طبقاتی افزایش مییابد. از سوی دیگر با کاهش منابع و افزایش سطح انتظارات از نظام سلامت نیز رو به رو هستیم. وی ادامه داد: بیماریهای غیر واگیر عامل ۷۶ درصد از مرگ و میرها در کشور است و از این رو کنترل این بیماریها در دستور کار شورای عالی سلامت و امنیت غذایی هم قرار گرفته و برای موفقیت آن، اجتماعی شدن سلامت ضروری است. ایازی   افزود: در مجامع سلامت در شهرستانها بر تأمین سلامت جامعه و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر تأکید میشود. فعالیت سمنها و کانونهای محله نمونه هایی از این مشارکت است. همچنین در ابتدای دولت یازدهم، ۱۳ همراه سرای بیماران در کشور وجود داشت، اما امروز تعداد آنها به ۸۰ همراه سرا رسیده و شبکه ملی همراه سراهای بیماران تشکیل شده تا مشخص شود که همراه سراها باید چگونه ساخته و تجهیز شوند. هزینه احداث این همراه سراها توسط مردم و خیّرین تأمین شده است.

 

...........گزارش اجتماعی

* اسامی عجیب در شناسنامه های ایرانی: سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به فعالیت کمیته مشورتی "نام" در سازمان ثبت احوال برای بررسی نامهای ایرانی، به برخی نامهای نامتعارف که در سال 95 تغییر یافته است، اشاره کرد. سیف الله ابوترابی در این باره اظهار کرد: بر اساس ماده 20 قانون ثبت احوال اختیار انتخاب نام فرزندان بر عهده اعلام کننده آن گذاشته شده است که بر اساس قانون پدر، جد پدری، مادر در صورت غیاب پدر، وصی یا قیم یا امین یا اشخاصی که بر اساس قانون عهده دار نگه داری طفلند یا متصدی و نماینده مرکزی که طفل به آن سپرده میشود، میتوانند برای کودک نام انتخاب کنند. ابوترابی در ادامه همچنین به تعدادی از اسامی نامتعارف ایرانی که در سال 95 تغییر کرده و در حال حاضر نیز به این اسامی شناسنامه داده نمیشود، اشاره کرد و گفت: برخی از این نامها در تعارض با ارزشها و اعتقادات اسلامی یا ملی بوده یا نامهای مرکب نامناسب یا مهجور است که عرفاً یک نام محسوب نمیشود. برخی دیگر از این اسامی نامتعارف نیز واژه یا واژه هایی که مقام یا منصب یا میزان تحصیلات کسی را نشان میدهند بوده و تعدادی اسامی نیز لقب یا صفت که معمولاً به نام کسی اضافه میکنند یا به جای نام او به کار میبرند، بوده است. برخی اسامی نامتعارفی که در سال 95 تغییر یافته است به شرح زیر است: کلوخ رضا، علی میت، گرزعلی، علی محمد مشهور به سرتیپ، ماما، ام القافیه (زن)، نیل، دجله، مکه، مصری، گیلان، کعبه، سوریه، خراسان، تهران، بغداد خانم، انگلیس، آمریکا، شش پر، گل غوزه، گرده، گردگل، ککلیگ، صدتومانی، پنبه، نعناع، نارنگی، مشجر، لیمو، کلپوره، گیلاس، گلباغی، دگمه، سماور، ساعت، دفتر، خانه، خاص طلا، چینی، چلواری، اسکناس، سر انداز، مخمل، متاع، هزاری، وسیله نقره، سینما، سیمزر، سنگین طلا، وحوش، میمونه، اردک، کساد، قرص دولت، صد گنج، شب نما، سنگین جان، زشتو، خال خاص، خاطی، اضافه، معتاد، مشنگ، مخصوص، گران، گداباجی، گدا، کفر، کفایت، کیک، نمکی، می، قندی، پنیر، خدابس، خانم بس، خاتمه، تمام گل، تمام، تابست، پری بس، گلبس، گل آخر، قیزتمام، قزتمام، قزبس، شیرین بس، دختربس، همین، همین بس، هل بس، نشد، نخواسته، نازبس، نازاده، ماه بس، صدآفرین، شانزده، سه راهی، سلاطون، زعفر، ثانیه، تومان، آبی، املاک، لالک، کبوت، کوچک، قیمت، فهرست، فامیله، عمه، عکسی، صنعت، وظیفه. ور انداز، واقعه، نگهدار، نظافت، مهره، مشروطه، مشتری، لولوپر، قیطاس، خزر، سید الماسقلی، داخل، شاه بندر، قالب، شمشیر، رکاب، موذن، قونسول، داماد، چوپان، گرگعلی، کبوتر، عرب شیر، سید کبوتر، توله شیر، ببر، نیست در جهان، لال احمد، گدایی کن، گداخان، عاصی، صدیار، سوخته رو، سوخته، نگهدار، ندرت آقا، نوزاد، نمرد، میرقسمت، مرادحاصل، لازم، بمان علی، ببرعلی، آبعلی. شنبه، شهریور، خوش ساعت، قسم، شکار، زیدان، بال آقا، الف، مزار، مراتب، محیط، قمصور.

..........ورزشی

* دعوت از 17 نفر برای اردوی استعدادیابی فوتبال نابینایان: انجمن فوتبال 5 نفره نابینایان جهت حضور در دومین مرحله از اردوی استعدادیابی این رشته، فراخوان اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان و کم بینایان، 17 نفر از علاقمندان فوتبال 5 نفره جهت استعدادیابی و پرورش نیروهای زبده و جدید در راستای تقویت تیم ملی و حضور افراد جدید، به دومین مرحله از اردو که از تاریخ 25 آبان لغایت اول آذر در تهران برگزار خواهد شد، دعوت شدند. علیرضا ایزدی، مرتضی کریمی، علیرضا مرزبانی، سید ایوب حسینی، محمدرضا نصرتی، امیر رضا کریمزاده، علیرضا رضایی، محمد امین رحیمزاده، سعید سجاد، سجاد مختارآبادی، محمد نادری، مهدی طالعی، رسول باصری، علیرضا بخت، نور الله کریمی، سامان اجرت دست، علی اصغر اکبر مقدم، 17 نفر دعوت شده به این مرحله از اردو هستند. جواد فلفلی به عنوان سرمربی، محمدرضا شاددل و امیرحمزه زارع و محمد امین بهمنی به عنوان مربی در کنار تیم حضور دارند.

* برگزاری مجمع عمومی فدراسیون نابینایان و کم بینایان به ریاست داورزنی: مجمع عمومی و عادی فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان 30 آبان به ریاست معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش برگزار میشود. به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان و کم بینایان، این مجمع از ساعت 10 صبح به ریاست محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در مجتمع فرهنگی عرفان آغاز میشود. بررسی عملکرد فدراسیون، ارائه گزارش بازرس و حسابرس، بررسی گزارش مالی و ارائه برنامه و تقویم ورزشی سال جاری، محورهای مجمع عمومی و عادی فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان است. هجدهمین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان با حضور کلیه اعضا ساعت 17 مورخ 28/8 در دفتر وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.

...........حوادث

* جنایت پای بساط مواد مخدر: راز قتل مرد معتاد پس از دو هفته با اعترافات دوستش فاش شد. ساعت ده شب چهارم آبان امسال بود که از طریق مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ مرگ مشکوک مردی میانسال در خانه پدریش واقع در خیابان ری به کلانتری ۱۱۳ بازار اعلام شد. در بررسی صحنه کشف جسد مشخص شد که این مرد ۵۸ ساله خفه شده و به قتل رسیده است. کارآگاهان اداره دهم با انجام اقدامات ویژه پلیسی اطلاع پیدا کردند که یکی از دوستان مقتول به نام علیرضا آخرین بار در خانه مقتول دیده شده و پس از آن دیگر هیچ کس از او اطلاعی ندارد. اقدامات ویژه برای دستگیری وی در دستور کار مأموران قرار گرفت و سر انجام وی بعد از ظهر نوزدهم آبان در محدوده میدان قیام، داخل پارک کوثر دستگیر و در بازرسی اولیه از وی گوشی تلفن همراه مقتول نیز کشف شد. علیرضا پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، ابتدا منکر ارتکاب جنایت شد، اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به قتل و همچنین سرقت گوشی تلفن همراه مقتول اعتراف کرد. وی به کارآگاهان گفت: سوم آبان ماه مقتول با من تماس گرفت و از من خواست تا به خانه اش بروم. زمانی که به خانه او رسیدم بلافاصله از من ۵۰ هزار تومان گرفت و با آن مواد مخدر خرید. دو نفری تا نیمه شب به مصرف مواد ادامه دادیم. وقتی دیدم حمید در مصرف مواد زیاده روی میکند، از او خواستم تا دیگر مواد مصرف نکند و همین موضوع علت درگیری ما دو نفر شد و من در یک لحظه گلویش را گرفته و او را خفه کردم.

* ۱۱۰ نفر از میهمانان یک تالار عروسی در زیوه به علت مسمومیت روانه بیمارستان شدند. ساعت ۲۱:۴۵ بیستم آبان خبر مسمومیت تعدادی از میهمانان یک عروسی در روستای زیوه، بخش سیلوانای ارومیه در تالار آزادی اعلام شد. نخستین بررسیها نشان میداد این حادثه به علت استفاده از بخاری بدون دودکش در تالار رخ داده و میهمانان دچار سرگیجه و سردرد و تهوع شده اند.

 

...........اطلاعرسانی

* بدین وسیله به اطلاع کلیه نابینایان شهرستان تهران میرساند: نظر به اینکه قرار است در هفته اول آذر ماه نمایشگاهی از هنرهای دستی یا کالاهایی که عزیزان نابینا بعنوان دستفروش میفروشند، در شهرداری ناحیه 5 برگزار گردد، از علاقمندان شرکت در این نمایشگاه دعوت بعمل میآید تا تاریخ 23 آبان ماه با انجمن نابینایان (داخلی 115) تماس حاصل فرمایند.

* بدین وسیله به اطلاع میرساند: نشستی دیگر از سلسله نشستهای ادبی شامل خوانش، شرح و نقد اشعار شرکت کنندگان و دیگر شاعران (شب شعر) با حضور شعرا و اساتید گرانقدر جامعه نابینایان کشور در روز پنجشنبه مورخ 24/8/97 ساعت 15 لغایت 17 در محل انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان نابینای ایران به آدرس ذیل سیدخندان-خواجه عبد ا... انصاری-خیابان چگینی (بیستم)-کوچه جوانه-پلاک 3 برگزار خواهد شد. شماره تماس: 22880088

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *