شناسه خبر: 14709 منتشر شده در مورخ: 1397/8/6 ساعت: 09:01 گروه: اجتماعی  
بانک اطلاعات نابینایان جویای کار در یزد تشکیل شود

بانک اطلاعات نابینایان جویای کار در یزد تشکیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خواستار تشکیل بانک اطلاعات نابینایان جویای کار در استان شد.

به گزارش ایران سپید محمدعلی طالبی در نشست هم اندیشی بررسی‌ راه‌های رفع مشکلات نابینایان استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر اشتغال، مسکن و مناسب سازی اماکن از مهمترین مشکلات نابینایان استان به شمار می‌رود، اظهار داشت: در این زمینه نامه‌ها و درخواست‌های مکرری به استانداری و بهزیستی یزد ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از نابینایان از توانمندی‌های خوبی برخوردارند و به رغم وجود یک معلولیت جدی، دست از تلاش نکشیده‌اند، عنوان کرد: تعداد این افراد در استان یزد کم نیست و برخی از آنها از هوش، استعداد و خلاقیت بالایی بهره‌مند هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان راهکارهایی در زمینه های اشتغالزایی، اسکان، فراهم کردن وسیله نقلیه عمومی ارائه دادند و مقرر شده شهرداری، شورای شهر، مسکن و شهرسازی و صداوسیما بستر لازم را برای حضور  نابینایان در جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.

طالبی بر آموزش و توانمندسازی نابینایان در عرصه های مختف مهارتی تاکید کرد و یادآور شد: تشکیل بانک اطلاعات نابینایان جویای کار و توانمندسازی آنها برای جذب راحت‌تر در شغل‌های موجود ضروری است.

وی همچنین با تاکید بر آموزش پیمانکاران شهرداری برای مناسب سازی امکان شهری ادامه داد: بهزیستی نسبت به آموزش پیمانکاران با همکاری شهرداری اقدام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد عنوان کرد: بسیاری از معلولان از جمله نابینایان به دلیل عدم مناسب سازی معابر سطح شهر و ادارات، خانه نشین شده اند،‌ افزود: این افراد به دلیل عدم امکان تردد در سطح شهر، از کوچکترین حقوق نیز محروم شده اند و باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

وی تصریح کرد: عدم مناسب سازی معابر شهری نه تنها برای نابینایان که حتی برای سالمندان نیز مشکلاتی ایجاد کرده و پویایی و نشاط را از آنها سلب کرده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *