شناسه خبر: 14707 منتشر شده در مورخ: 1397/8/6 ساعت: 08:53 گروه: اجتماعی  
لزوم همکاری موثر در تقویت منابع آموزشی باز برای استفاده معلولان و توان‌یابان

لزوم همکاری موثر در تقویت منابع آموزشی باز برای استفاده معلولان و توان‌یابان

در دیدار دکتر حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با نماینده مرکز منطقه ای یونسکو در تهران بر همکاری موثر برتقویت و ارتقای منابع آموزشی باز برای استفاده معلولان و توان یابان تاکید شد.

به گزارش ایران سپید در این دیدار دکتر سالارآملی با برشمردن نقش و جایگاه آموزش برای همه اقشار مردم در فرهنگ ایرانی و سیستم آموزشی کشور بویژه برای معلولان و توان یابان، بر آمادگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت توانمند سازی این افراد و تقویت و ارتقای منابع آموزشی باز برای استفاده این قشر از جامعه تاکید کرد.

وی افزود: هرگونه همکاری در این زمینه نیازمند طرح و برنامه عملیاتی و جامع می باشد.

در این دیداردکتر درویشی و هیئت همراه بر اهمیت و نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارائه تسهیلات و زیرساخت ها و منابع آموزشی باز برای استفاده معلولان و توان یابان تاکید کردند و خواهان همکاری بیشتر وزارت علوم و مجموعه آموزش عالی در این خصوص شدند. این نماینده مرکز منطقه ای یونسکو در تهران همچنین آمادگی خود را در ارائه نقشه راه و پلتفرم جامعی دراین زمینه اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، کارگاه آموزشی " استفاده خلاقانه از ICT برای توان یابان" با همکاری کمیسیون ملی یونسکو و دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، درمحل موسسه آموزشی نیکوکاری رعد درحال برگزاری است.

مدرسان این کارگاه زینب واروقلو، کارشناس ارشد بخش ارتباطات و اطلاعات یونسکو در پاریس، نعیما ظریف، مشاور و متخصص در حوزه OER، پروفسور علیرضا درویشی، استاد دانشگاه علوم کاربردی زوریخ و رئیس لابراتوآر دسترسی فناوری اطلاعات در این دانشگاه هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *