شناسه خبر: 14674 منتشر شده در مورخ: 1397/8/2 ساعت: 08:55 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 2 آبان 1397

روزنامه چهارشنبه 2 آبان 1397

سبد حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی برای مددجویان - کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، منتظر گزارش شهرداری پیرامون وضعیت شغلی معلولان - مسئولان جز موارد نظامی امنیتی، رازی را از مردم پنهان نکنند - چشمهایت را باز کن مترو! (بخش سوم) - مصرف لبنیات نشانه توسعه یافتگی کشور - بررسی نتایج دوچرخه سواری نابینایان در جاکارتا - انتقام آتشین مرد معتاد از پسرش

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 2 آبان 1397

14 صفر 1440

24 اکتبر 2018

سال بیست و دوم شماره 5983

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

سبد حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی برای مددجویان ۲

کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، منتظر گزارش شهرداری پیرامون وضعیت شغلی معلولان 4

مسئولان جز موارد نظامی امنیتی، رازی را از مردم پنهان  نکنند 7

چشمهایت را باز کن مترو! (بخش سوم) 9

مصرف لبنیات نشانه توسعه یافتگی کشور 12

بررسی نتایج دوچرخه سواری نابینایان در جاکارتا 15

انتقام آتشین مرد معتاد از پسرش

..........ویژه

* سبد حمایتی 200 هزار تومانی برای مددجویان: «عرضه سبد کالای حمایتی دولت در برخی فروشگاههای زنجیره ای در تهران آغاز شد. مبالغ در نظر گرفته شده برای آن دسته از گروههایی که مشمول دریافت این سبد حمایتی میشوند، به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز شده و در فروشگاههای عرضه کننده این سبد حمایتی، امکان تهیه اقلام مصرفی خانوار برایشان مهیا شده است.» چندی قبل خبر توزیع سبد حمایتی دولت در رسانه های مختلف منتشر شد و در آن خبر،  عنوان شد این سبد حمایتی از اول آبان توزیع میشود. ما نیز برای کسب اطلاعات دقیق تر و صحت و سقم این خبر با سرپرست وزارت تعاون، به گفتگو پرداختیم. محسنی بندپی از ارائه سبدهای غذایی به سرپرستهای خانواری که حقوق زیر سه میلیون تومان دارند خبر داد و گفت: بسته حمایتی در قالب برنامه حمایت غذایی برای گروههایی است که تشخیص داده شده نیازمند دریافت و استفاده از این طرح هستند. گروههای مشمول شامل سالمندان، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، بازنشستگان تأمین اجتماعی و همه افرادی که درآمد زیر سه میلیون تومان دارند، میشود. کلیات این طرح یکشنبه گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید. اجرای این طرح نیازمند مقدماتی است که باید آن را فراهم کنیم. دستور ریاست جمهوری بر این است که هرچه زودتر مرحله اول این سبدهای حمایتی به دست مردم برسد. وی ادامه داد: مقرر شده است تا پایان سال 97 به طور غیر مستمر در سه مرحله، هر مرحله تقریباً 200 هزار تومان و در مجموع 600 هزار تومان به حساب یارانه سرپرستان خانوار واریز شود تا شهروندان بتوانند اقلام مورد نیازشان را از فروشگاههای معرفی شده، تهیه کنند. البته هنوز مشخص نیست که برای خانوارهای دو نفره یا چهار نفر به بالا این تقسیمبندی برای واریز وجه به حسابشان به چه صورت خواهد بود. سعی میکنیم تا 10 روز اول آبان فروشگاههای مورد نظر را برای دریافت کالا به مردم معرفی کنیم.

..........گزارش

* کمیته اجتماعای شورای شهر تهران، منتظر گزارش شهرداری پیرامون وضعیت شغلی معلولان: الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه نشست خبری شورای استان تهران که صبح دوشنبه ۳۰ آبان برگزار شد، در گفتگوی اختصاصی با ایران سپید، درباره ملزم ساختن شهرداری برای بهسازی اماکن شهری ویژه معلولان و نابینایان اظهار داشت: بحث اعتبار بخشی از سوی شهرداری برای بهسازی محیط شهری ویژه نابینایان و دیگر گروههای معلولیتی را در قالب اولین تذکر در سال گذشته و در روز عصای سفید مطرح کردم. منظورم از طرح آن موضوع، مناسبسازی محیط شهری برای معلولان بود؛ در صورت مناسب نبودن محیط و معابر شهری، اولین گروهی که آسیب میبینند، معلولان هستند. در آن جلسه این سؤال را پرسیدم که ما در سطح شهر، چه میزان از معلولان، اعم از نابینا، ناشنوا، معلول جسمی-حرکتی را میبینیم؟ منظورم معلولان فعال بود؛ هنوز هم این علامت سؤال در ذهنم هست. بعد از طرح این موضوع، گزارشهایی از سوی معاونت مرتبط در خصوص مناسبسازی شهر ارائه شد مثل نصب کفپوشهای ویژه به منظور تردد نابینایان در پیاده راهها. فخاری در خصوص پیگیریهایش پیرامون بحثی که در سیزدهمین جلسه از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرده بود، اظهار داشت: خوشبختانه گزارشهای مثبتی در خصوص مناسبسازی خطوط مترو و ایستگاههای بی آر تی ارائه شده؛ علاوه بر این، مناسبسازی موزه ملی ایران برای نابینایان هم یکی دیگر از اقدامات مثبت در بحث دسترسی پذیری نابینایان و دیگر معلولان به اماکن فرهنگیست. گرچه این اقدامات در مقایسه با کشورهای توسعه یافته کافی نیست، اما نشان دهنده نگاه مثبت مسئولان است. رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی تهران در خصوص نتیجه تذکرش پیرامون اعتبار بخشی به نابینایان، به تشکیل کمیته توانیابان اشاره کرد و اظهار داشت: در کمیته اجتماعی، کارگروه توانیابان را تشکیل دادیم و موضوع تخصیص بودجه از سوی شهرداری برای بهسازی امور ویژه نابینایان را هم در آن کارگروه پیگیری میکنیم. فعلاً منتظر گزارشها هستیم و به محض دریافت گزارش، موارد را به اطلاع رسانه ها میرسانیم. علاوه بر این، چند پیشنهاد در کمیته مطرح کردیم مثل حضور معلولان در افتتاحیه های پروژه های عمرانی شهرداری به منظور بررسی موارد مناسبسازی شده برای معلولان در آن پروژه ها. اگر آن پروژه ها موارد ویژه معلولان را رعایت کرده باشند، بهره برداری از آنها معنا پیدا میکند. تأکید ما بر الزامآور بودن این پیشنهاد است تا شهرداری قبل از افتتاح پروژه های خود، آن موارد را رعایت کند. الهام فخاری در پایان، درباره ارائه گزارش شهرداری پیرامون وضعیت اشتغال معلولان اظهار داشت: ما منتظر گزارش معاونت منابع انسانی شهرداری هستیم تا مشخص شود از ۶۶-۷ هزار نفری که اعلام شده، چند درصد را معلولان تشکیل میدهند و در چه واحدی مشغول هستند.

..........سیاسی

* مسئولان جز موارد نظامی امنیتی، رازی را از مردم پنهان  نکنند: رهبر انقلاب: بعضیها عادت کرده اند هر چیز خوبی را که در جامعه اسلامی است، نسبت بدهند به غربیها. آیت الله خامنه ای بر این نکته تأکید کردند که: مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.

* محمدجواد ظریف در گفتگو با خبرگزاری کیودو ژاپن تأکید کرد: گفتگو بدون پیش شرط و مبتنی بر احترام متقابل، از اصول اساسی سیاست خارجه جمهوری اسلامی است و بر اساس آن معتقدیم که آمریکا برای مذاکره آمادگی لازم را ندارد. ایران زمانی که واشنگتن احترام متقابل را در دستور کار داشته باشد، نسبت به مذاکرات ، بدون پیش شرط و کاملاً باز برخورد میکند. وزیر امور خارجه کشورمان افزود: وقتی دو نفر با یکدیگر گفتگو میکنند، لزوماً به هم اعتماد ندارند، اما آنها طبیعتاً در جریان مذاکرات به یکدیگر احترام میگذارند.

* وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر با تأکید بر حمایت کشورش از برجام گفت: خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام را اشتباه بزرگ ایالات متحده میدانیم. سرگئی لاوروف ادامه داد: سایر شرکت کنندگان در برجام شامل اتحادیه اروپا و چین نیز چنین موضعی دارند.  لاوروف افزود: اکنون مذاکرات فشرده بین کشورهای باقی مانده در برجام برای جلوگیری از تأثیر منفی اقدام آمریکا و تداوم همکاریهای اقتصادی با ایران در جریان است.

* استاندار خوزستان با اعلام خبر دستگیری یک زن مرتبط با حادثه تروریستی اهواز میگوید در این رابطه تا به حال هیچ فعال مدنی بازداشت نشده است.

* سایت تابناک نزدیک به محسن رضایی نوشته که به نظر میرسد اسرائیلیها در حال گسترش فضای تقابلی خود با ایران هستند و برخی از نشانه ها حاکی از آن است که ممکن است تلآویو، اقدامات تهاجمی علیه نیروهای هوادار ایران در عراق انجام دهد.

..........گزارش ویژه

* چشمهایت را باز کن مترو! (بخش سوم): روز گذشته مشکلات مسافران نابینا در گفتگو با فرنوش نوبخت، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بررسی شد. ادامه این گفتگو را میخوانید. خبرنگار ایران سپید میپرسد: یکی از مواردی که شکایتهای بسیاری به دنبال خود داشته و همچنان از سوی مسافران نابینای مترو مطرح است، موضوع صداست. از یک سو صدای رادیو که در محیط ایستگاه پخش میشود برای نابینایان که صدا عنصر اصلی مسیر یابی است، ایجاد مشکل میکند. از سوی دیگر، سامانه اعلام گویای ایستگاههای قطارها دائماً با اختلالهای زیادی همراه است؛ خیلی وقتها اسامی ایستگاهها برعکس یا حتی اشتباه پخش میشود یا در موارد زیادی بلندگوهای واگن ها با کیفیت بد، صدا را پخش می کنند یا اساساً قطع هستند. عبد الله پور: من در این مورد بخصوص طرحی ارائه کرده بودم که به صورت پایلوت در خط ۲ اجرا شود. طرح این بود که مسیر رفت از ایستگاه صادقیه به فرهنگسرا را با صدای خانم پخش کنیم؛ یعنی سیستم اعلام گویا با صدای خانم باشد و مسیر برگشت از فرهنگسرا به صادقیه با صدای آقا باشد تا حد اقل شهروندان نابینا متوجه شوند که صدای هر کدام از این سیستمها کدام مسیر را مشخص میکند، اما متأسفانه این طرح از سوی جامعه هدف حمایت نشد. مشکل دیگری که از طرف ناشنوایان مطرح میشود، مربوط به تابلوهای ویژه داخل واگنهاست که مسیر را به صورت بینایی مشخص میکند و برای این شهروندان بسیار مفید است؛ متأسفانه این تابلوها هم خیلی مواقع قطع میشوند. حق با شماست. باید ما این موارد را اصلاح کنیم. نکته دیگری که قابل طرح و بررسی است، مناسبسازی سامانه های نقشه یاب ایستگاهها برای نابینایان است. با توجه به پیشرفتهای نوین در زمینه تولید فناوریهای تازه برای نابینایان، به نظر شما چه تمهیداتی میتوان برای تولید اپهای ویژه نقشه یابی متناسب با استفاده نابینایان پیشبینی کرد؟ برنامه هایی مثل نقشه یابها این امکان را دارند تا با استفاده از نرم افزارهایی که ویژه نابینایان طراحی شده، متناسبسازی شوند؛ منتها انجام این کار نیازمند مشورت با کارشناسان و متخصصان فناوریهای نابینایان است. من همین جا اعلام میکنم که ما از این مشورتها استقبال میکنیم. ضمن اینکه توجه داشته باشید هر نرم افزاری هم امکان اجرا شدن در ایران را ندارد. مثلاً نرم افزاری که در امریکا بر اساس شرایط شهروندان آن کشور تولید شده، شاید در ایران کارآیی لازم را نداشته باشد؛ یا ممکن است کسی مدعی تولید یک نرم افزار ویژه نابینایان شود، اما با بررسیهای کارشناسی معلوم شود که این نرم افزار با استانداردهای لازم فاصله دارد. بر همین مبنا واقعاً باید کار کارشناسی صورت بگیرد. این نکته را هم در پایان اضافه کنم که: آنچه از سوی نابینایان به عنوان مشکل مطرح میشود، با موضوع جان شهروندان مرتبط است و برای ما یک کار اداری است؛ بنا بر این ما خالصانه از طرحها استقبال میکنیم.

 

 

.........بهداشت و سلامت

* مصرف لبنیات نشانه توسعه یافتگی کشور: معاون اجتماعی وزیر بهداشت، در همایش غذای سالم، لبنیات سالم گفت: در کشور ما سرانه مصرف لبنیات یک چهارم تا یک پنجم کشورهای توسعه یافته است. مصرف لبنیات یکی از نشانه های توسعه یافتگی کشورهاست. دکتر ایازی افزود: در کشورهایی مانند فنلاند و هلند که سرانه مصرف لبنیات بالایی دارند، مردم به این باور رسیده اند که برای سلامتشان باید لبنیات مصرف کنند. دبیر علمی این همایش نیز در این زمینه بیان کرد: شیر و لبنیات منبع وسیعی از کلسیم، فسفر و ویتامینها است. دکتر شکری توصیه کرد: در کنار یک بشقاب غذای سالم که شامل کربوهیدرات، فیبر و... است، یک وعده غذایی لبنیات هم باشد؛ چرا که مصرف روزانه لبنیات میتواند از پوکی استخوان که اخیراً شایع شده و پوسیدگی دندان پیشگیری کند. همچنین مصرف بیش از دو واحد لبنیات در روز میتواند از بیماریهای قلبی و عروقی پیشگیری کند. به این ترتیب فردی که میخواهد سالم زندگی کند، باید روزانه در سه وعده غذایی حدود ۲۵۰ گرم لبنیات مصرف کند. این فرد در سال باید بین ۲۷۰ تا ۲۸۰ کیلوگرم لبنیات مصرف کرده باشد. این در حالیست که در کشور ما سالانه تنها ۱۱ میلیون تن لبنیات تولید میشود و از این میزان، بخشی نیز به صادرات اختصاص مییابد. معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز در این همایش با بیان اینکه اگر در کشوری سرانه مصرف لبنیاتش بالا باشد، در سایر شاخصهای بهداشتی و فرهنگی، سلامت هم در جایگاه خوبی قرار دارد. مانند کشور فنلاند که رتبه نخست مصرف لبنیات را دارد و سرانه مصرفش سالانه به ازای هر فرد ۳۶۵ کیلوگرم است. حال این میزان را با سرانه مصرف کشور خودمان که روزانه کمتر از یک لیوان و بین ۱۳۰ تا ۱۹۰ گرم است، مقایسه کنید که بسیار نا امید کننده است. دکتر رئیسی افزود: سرانه مصرف هر ایرانی در سال زیر ۷۰ کیلوگرم است. بسیاری از مشکلات ما در حوزه سلامت مانند پوکی استخوان، وضعیت بهداشت دهان و دندان، کوتاهی قد و... ناشی از پایین بودن مصرف لبنیات است. باید توجه کرد که مصرف لبنیات در پیشگیری از سرطان دستگاه گوارش، تخمدان، فشار خون، انقباض عضلات و... نیز مؤثر است. بنا بر این اگر فرهنگ مصرف لبنیات را از کودکی آغاز کرده و تا میانسالی ادامه دهیم، زندگی سالمتری داشته و دیرتر از کار افتاده میشویم. وی ادامه داد: بسیار مهم است که لبنیات سالم به دست مردم برسد. فراموش نمیکنیم که زمانی در همین کشور یکی از بیماریهای اصلی تب مالت بود. دکتر فراهانی، رئیس اتاق اصناف نیز در این همایش توضیح داد: صنف لبنیات با سلامت مستقیم خانواده ها در ارتباط است و هر گونه خطا در این صنف میتواند آسیبهای جدی به خانواده ها وارد کند. بنا بر این وظیفه صنف عرضه محصولات لبنی سالم و رعایت نکات بهداشتی است. خوشبختانه تا کنون این مسئولیت خطیر به بهترین شکل انجامشده است. گزارشهایی در بخشهایی از تهران در حوزه حمل و نقل محصولات لبنی دریافت کرده ایم که به دلیل طرح ترافیک، مشکلاتی دارند.

..........ورزشی

* بررسی نتایج دوچرخه سواری نابینایان در جاکارتا: دوچرخه سواری در کنار بوچیا که البته کسی انتظاری از مدالآوری آن نداشت، تنها رشته ای بود که امید مسئولان از کسب مدال را نا امید کرد و دست خالی از اندونزی به ایران بازگشت. تیم نابینایان، جانبازان و معلولین کشورمان با چهار دوچرخه سوار در این مسابقات شرکت کرد. طاهر مقدم، دوچرخه سوار کمبینا و سینا امیر علایی که جلوران وی بود، مهدی محمدی، بهرام سلیمانی و صابر رحیمپور دوچرخه سواران معلول، چهار ورزشکار اعزامی به اندونزی بودند که در مسابقات جاده و در رقابتهای پیست، موفق به کسب مدال نشدند. تیم دوچرخه سواری نابینایان در همان مرحله مقدماتى رقابتهاى تعقیبى انفرادى پیست به عنوان ششمی بسنده کرد و از صعود به مرحله نهایی باز ماند. تیم دوچرخه سواری معلولین نیز در مسابقه رده بندى تیمى اسپرینت از اندونزی شکست خورد و در جایگاه چهارم قرار گرفت. در مسابقات جاده نیز دوچرخه سواران نابینا و معلول کشورمان رهاوردی نداشتند تا طبق گفته فرهاد عصفوری، سرمربی این تیم، نتیجه نبود امکانات سخت افزاری مناسب در این رشته با عدم کسب مدال نمایان شود. عصفوری پس از پایان مسابقات دوچرخه سواری در سومین دوره رقابتهای پارا آسیایی گفت: با نفرات خوبی به جاکارتا اعزام شده بودیم و دوچرخه سواران ما سطح فنی بالایی داشتند. اما تجهیزات ما مناسب این مسابقات نبود. قیمت کل دوچرخه هایی که همراه تیم ما بود، به اندازه یک دوچرخه تیم مالزی، ژاپن یا کره و حتی اندونزی نبود. سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری نابینایان تصریح کرد: ما در جاکارتا امکان تمرین نداشتیم و در مجموع، دو ساعت در پیست و یک ساعت در جاده به ما اجازه تمرین دادند که این زمان برای آماده نگه داشتن ورزشکاران در این مسابقات با این سطح، اصلاً مناسب نیست.

هرچند طی رایزنیهایی که پیش از مسابقات با فدراسیون دوچرخه سواری داشتیم، توانستیم تا حدی مشکلاتی که از نظر تجهیزات داشتیم مرتفع و یک دوچرخه و تعدادی طوقه به صورت امانی دریافت کنیم. اما به هر صورت چون در شرایط کنونی امکان خرید دوچرخه های جدید و مدرن را نداشتیم و بضاعت مالی فدراسیون اجازه تهیه تجهیزات جدید را نمیداد، چاره ای نداشتیم با همین دوچرخه های فعلی که قدیمی هستند، در رویدادهای بزرگی چون پارا آسیایی شرکت کنیم. وی افزود: تمام کشورها تلاش میکنند در چنین رویدادهایی با تمام توان و با تجهیزات مدرن در مسابقات شرکت کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند، اما در کشور ما با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و مشکلاتی که از نظر ارزی وجود دارد، باید با همین امکانات محدود بسازیم. همان طور که در بازیهای آسیایی جاکارتا ملاحظه کردید، قدیمی بودن دوچرخه ها سبب شد تا یکی از دوچرخه سواران با حالت پنچری رقابت را به اتمام برساند و دوچرخه سوار دیگر نیز زنجیر پاره کند. «امیر سرمدی»

..........حوادث

* انتقام آتشین مرد معتاد از پسرش: مرد میانسال وقتی متوجه شد همسر و پسرش قصد دارند او را در کمپ ترک اعتیاد بستری کنند، در اقدامی هولناک پسرش را آتش زد. شامگاه یکشنبه 29 مهر پیکر سوخته پسری 30 ساله به بیمارستان منتقل شد. دقایقی بعد با اعلام موضوع به مأموران کلانتری 130 نازیآباد بررسیهای تخصصی آغاز و مشخص شد وی از سوی پدرش به آتش کشیده شده است. مرد 55 ساله که اعتیاد شدید به مواد مخدر داشت بازداشت شد و در بازجوییها گفت: ساعاتی قبل از حادثه متوجه شدم که همسر و پسرم تصمیم گرفته اند مرا برای ترک مواد به یک کمپ ترک اعتیاد منتقل کنند. من هم عصبانی شدم و برای انتقام از پسرم به پمپ بنزین رفتم و پس از خرید بنزین به خانه برگشتم. وقتی به خانه برگشتم پسرم پشتش به من بود و متوجه حضورم نشد. بلافاصله روی او بنزین ریختم و کبریت را کشیدم. در حال حاضر پسر جوان در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار دارد.

* 3 مرگ در یک شبانه روز: به دنبال مرگ خودخواسته دو دختر و پسر نوجوان در سه پرونده جداگانه، تحقیقات برای مشخص شدن علت این مرگها آغاز شد. نخستین حادثه ساعت 12:30 دقیقه ظهر یکشنبه 29 مهر از سوی مأموران کلانتری 101 تجریش به بازپرس جنایی اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که دختر جوانی خودش را از بالاترین طبقه پارکینگ طبقاتی شهرداری به پایین انداخت. در تحقیقات اولیه مشخص شد این دختر جوان دانشجوی رشته زبان فرانسه دانشگاه تهران بود. بازبینی دوربینهای مداربسته پارکینگ مشخص کرد که دختر جوان شامگاه شنبه سوار بر خودرو اش به پارکینگ آمده و شب را داخل ماشین خوابیده است و صبح روز بعد به لبه پرتگاه رفته، اما بعد از آن دوباره به داخل ماشین برگشته و ظهر خودکشی کرده است. دومین گزارش ساعت 9:50 دقیقه شامگاه 29 مهر به پلیس اعلام شد. دختر 13 ساله ای زمانی که والدینش بیرون از خانه بودند، خود را حلقآویز کرده است. بررسیها نشان میدهد که دختر نوجوان هیچ اختلاف و مشکلی با خانواده اش نداشته و به بیماری خاصی هم مبتلا نبوده است. سومین خودکشی ساعت 10:44 دقیقه صبح روز دوشنبه 30 مهر اتفاق افتاد. مأموران کلانتری 115 رازی در تماس با بازپرس کشیک قتل از مرگ پسر 14 ساله با قرص برنج خبر دادند. با توجه به اینکه پسر نوجوان قبل از مرگ به خانواده اش گفته بود که قرص برنج را از عطاری تهیه کرده است، خانواده او از مرد عطار به خاطر فروش قرص برنج و مرگ فرزندشان شکایت کردند.

* مرگ عروس مشهدی در سانحه رانندگی: واژگون شدن یک خودرو سواری سمند در جاده بهبهان-گچساران یک کشته و 4 زخمی داشت. این خانواده پنج نفره مشهدی در حال بازگشت از زیارت کربلای معلی بودند که خودرویشان پس از انحراف و برخورد با گاردریل واژگون شد و عروس خانواده به علت خونریزی شدید جان سپرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *