شناسه خبر: 14618 منتشر شده در مورخ: 1397/7/25 ساعت: 08:39 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 25 مهر 1397

روزنامه چهارشنبه 25 مهر 1397

رایزنی با آموزش و پرورش برای احقاق حق استخدام نابینایان - تغییر تعطیلات تنها یک ایده است - اولویت با بیمه ای است که حق بیمه میگیرد - مخالفان درک درستی از نابینایان نداشتند - 48 مدال رنگارنگ سوغات ورزش نابینایان از جاکارتا - محاکمه شوهر غیرتی به اتهام قتل

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 25 مهر 1397

7 صفر 1440

17 اکتبر 2018

سال بیست و دوم شماره 5977

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

رایزنی با آموزش و پرورش برای احقاق حق استخدام نابینایان 2

تغییر تعطیلات تنها یک ایده است 5

اولویت با بیمه ای است که حق بیمه میگیرد 7

مخالفان درک درستی از نابینایان نداشتند 10

48 مدال رنگارنگ سوغات ورزش نابینایان از جاکارتا 15

محاکمه شوهر غیرتی به اتهام قتل

اطلاعرسانی

..........ویژه

* رایزنی با آموزش و پرورش برای احقاق حق استخدام نابینایان: مدیر عامل انجمن باور از مذاکره با وزارت آموزش و پرورش برای احقاق حق استخدام نابینایان در این وزارتخانه خبر داد. سهیل معینی در نشست روز جهانی نابینایان که در سازمان بهزیستی برگزار شد، افزود: تبعیض علیه نابینایان بسیار آشکار است در حالیکه ایران در سال ۸۷ به کنواسیون حقوق  جهانی معلولان ملحق شد و در سال ۹۵ اولین گزارش رسمی ایران به ژنو ارائه شده است. بر اساس این کنواسیون افراد نابینا باید مانند افراد عادی از حقوق برابر برخوردار شوند و تبعیضها برطرف شود. مدیر عامل انجمن باور به اشتغال نابینایان اشاره کرد و گفت: بسیاری از دستگاههای اجرایی با تاکید به ضوابط پزشکی و اختصاصی قوانین استخدام، پذیرش نابینایان را در دستگاهها محدود کرده اند بطویکه افراد معلول از تدریس در مدارس عادی محروم هستند. وی در مورد استخدام معلولان در آموزش و پرورش تاکید کرد: این وزارتخانه در استخدام نابینایان کمکاری کرد بطوریکه باید بر اساس قانون ۳ درصد از استخدامیها باید به نابینایان اختصاص پیدا کند اما متاسفانه آموزش و پرورش این موضوع را رعایت نکرد. به گفته معینی، نابینایانی که در آزمون استخدامی پذیرفته شدند و مصاحبه انجام دادند نمره ای به آنها نداد و استخدام نشدند به همین دلیل هم از سوی انجمن و هم سازمان بهزیستی رایزنی و مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه دلخواه برسیم.

* بخشهایی از حرم منور رضوی ویژه نابینایان مناسبسازی شده است: تولیت آستان قدس رضوی گفت: بخشهایی از حرم منور رضوی ویژه نابینایان مناسب سازی شده است. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش گرامیداشت روز عصای سفید در کتابخانه حرم مطهر رضوی اظهار داشت:  نابینایان در حقیقت بینایان جامعه هستند. زندگی در جامعه بدون چشم بسیار مشکل است اما نداشتن چشم دل بسیار مشکلتر است. تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروزه نابینایان چهرههای فرهیخته‌ای هستند. تعداد این چهرهها در حوزه‌های مختلف از جمله حفظ و مفاهیم قرآن بسیار است. نقش نابینایان در انقلاب و حتی تاریخ و عاشورا نیز قابل مشاهده است. امروزه میتوان به نابینایانی که الگوهای جامعه هستند اشاره کرد که هشت سال در دفاع مقدس در برابر ظلم و ستم بیگانگان ایستادگی کردند و دچار معلولیت جسمی شدند. اینها نابینایان نیستند زیرا دارای چشم دل هستند. رئیسی با اشاره به تلاش خانواده‌های نابینایان افزود: همه دستگاه‌های اداری موظف هستند و باید تلاش خود را در ارائه خدمات هرچه بیشتر به نابینایان در دستور کار قرار دهند. مناسبسازی اماکن برای جانبازان و نابینایان نیز باید فراهم شود. بسیاری از بخشهای حرم مطهر رضوی مناسبسازی شده است. برای تشرف سالمندان، نابینایان، جانبازان و آنها که مشکلات حسی دارند گامهایی برداشته شده که میتوان به ورود به اماکن متبرکه و حریم حرم اشاره کرد که با میزبانی خادمان حرم انجام میشود.

 

............سیاسی

* تغییر تعطیلات تنها یک ایده است.  امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تغییر تعطیلات رسمی کشور، فعلاً در حد یک ایده است؛ نه لایحه‌ای در این خصوص تقدیم مجلس شده و نه طرحی را نمایندگان مجلس به دولت اعلام کرده‌اند.

* قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: یادداشت کتبی را از طرف آمریکا در مورد خروج این کشور از عهدنامه مودت دریافت کردیم. وی ادامه داد: اجرایی شدن خروج آمریکا از عهدنامه مودت حتی در صورت اعلام آن، حد اقل به یک سال زمان نیاز دارد، البته تمهیداتی را در داخل کشور مورد بررسی قرار داده‌ایم و اقداماتی را در دست بررسی داریم و در صورت رسیدن به اجماع و توافق کلی درباره آن اقدام خواهیم کرد.

* مهرداد لاهوتی درباره تشکیل کمیته‌ای مشترک بین نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر برای بررسی وضعیت افشانی با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: همه جای این قانون را بررسی کردیم و حتی یک استفساریه هم تهیه شد و رایزنی در مجلس انجام گرفت اما ابعاد قانون به گونه ای است که امکان مستنثی کردن شهردار تهران از این قانون وجود ندارد.

*  150 پیام تهدید به قتل برای یک نماینده مجلس! عبدالرضا هاشمزایی با اشاره به پیامکهای ادامه‌دار بعد از تصویب CFT گفت‌: بعضی از پیامکها حاوی فحشهای رکیک است و بیش از ۱۵۰ پیام تهدید به قتل برایم ارسال شده است.

* مسلم خانی استاد دانشگاه با بیان نتایج یک بررسی از نرخ واقعی دلار در ایران و اینکه نرخ بزودی به زیر ۷ هزار تومان باز خواهد گشت، گفت: نرخ واقعی دلار در ایران بین ۵ هزار و ۹۳۰ تومان تا ۶ هزار و ۵۴۰ تومان است. وی با اشاره به تحریمهای جدیدی که امریکا   به زودی اعمال میکند گفت:‌ ما در سالهای بسیاری با تحریم مواجه بودیم. در این دوره از تحریمها اتفاقاتی افتاد که یک مورد دامن زدن تحریم توسط عده ای در داخل کشور و همچنین از طریق شبکه های مجازی داخل و خارج کشور بود.

 

.......بهداشت و سلامت

* اولویت با بیمه ای است که حق بیمه میگیرد: سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار ایران سپید مبنی بر چگونگی رفع همپوشانی بیمه ها گفت: از لحاظ قانونی، ما موظف به رفع همپوشانی بیمه ها هستیم. البته تعداد کسانی که دو بار حق بیمه میدهند و دو دفترچه بیمه دارند زیاد نیست. این افراد معمولا یا از بیمه رایگان مثل دفترچه روستایی استفاده میکنند یا اینکه سرپرست خانوار یک حق بیمه ثابت را میپردازد و سایر افراد خانواده به صورت اتوماتیک و بدون پرداخت حق بیمه از دفترچه بیمه استفاده میکنند در نتیجه منطقی نیست کسی که توان پرداخت حق بیمه خود را دارد، از بیمه رایگان استفاده کند. نکته دوم اینکه در اکثر موارد افرادی که دو دفترچه دارند خودشان از آن سو استفاده نمیکنند ولی در مورد بعضی بیماریهای خاص؛ افرادی که به این دفترچه ها به صورت سازماندهی شده دسترسی مییابند از آن سو استفاده میکنند. برای رفع همپوشانی بیمه ها، اصل بر این است فردی که  دو دفترچه بیمه دارد دفترچه ای که در قبالش حق بیمه پرداخت نمیکند حذف شود. مردم باید بدانند که به هنگام استفاده از دفترچه بیمه در سامانه استحقاقسنجی دفترچه کنترل میشود و دفترچه دوم فرد شناسایی و کنار گذاشته میشود. به این ترتیب اولویت در استفاده از دفترچه ای است که در قبالش حق بیمه پرداخت میشود. استحقاقسنجی با همکاری سازمان بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی انجام داده اند و هم بین بیمه سلامت و نیروهای مسلح استحقاقسنجی انجام میشود و به تدریج به سایر بیمه ها گسترش خواهد یافت.

دکتر حریرچی در مورد موضع حمایت وزارت بهداشت از تحقیقاتی که در زمینه تشخیص و گاها درمان بیماریهای چشمی و به ویژه شبکیه انجام میشود به ایران سپید گفت: در مورد اختلالات عمده در شبکیه، در بیمارستانهای فارابی، لبافینژاد و بیمارستانهای چشم دیگر اقداماتی در حال انجام است ولی درخواست وزارت بهداشت در مورد تمام بیماریهای پیشرفته این است که اولا مطمئن شویم درمان گفته شده موثر است یا نه؟ اما در مورد برخی بیماریهای خاص میگویند درمان پیدا شده و سر وصدای زیادی هم در رسانه ها به پا میکنند بسیاری از  افراد هم برای درمان مراجعه میکنند خیلی امیدها ایجاد میشود و بعد از مدتی مشخص میشود آن درمان موثر نبوده است. بعضی از این اقدامات ناشی از دیدگاههای خیرخواهانه است و گاه هم به دلایل سودجویانه رخ میدهد. گاه هم بعدا مشخص میشود بسیاری از این کارها در درمان موثر نیست و یا اگر موثر است بسیار پر هزینه است و در وسع بیمه و بیماران نیست که آن را پوشش دهند. قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: واقعا امیدهایی که، نا امید میشود و آرزوهایی که تبدیل به یاس میشود به سلامت روان و سلامت اجتماع بسیار آسیب میرساند. در مورد کارهای تحقیقی نیز که در حال انجام است حتما باید به افراد اعلام شود که کار تحقیقی است  و اگر بعد از تحقیق و بررسی به نتیجه مثبتی رسیدیم آن را اعلام میکنیم. کباری

 

...........گزارش

 * مخالفان درک درستی از نابینایان نداشتند: بعد از مخالفت نمایندگان مجلس در ۱۳ آذر ۱۳۹۲ و در صد و پنجاه و نهمین جلسه مجلس شورای اسلامی با حضور نابینایان در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان سازمانهای مردمنهاد و نابینایان و همچنین برخی کارشناسان و چهرههای علمی نقد‌های زیادی به رأی مخالف نمایندگان مجلس وارد کردند. تلخی این ماجرا آنجا مضاعف شد که این رأی دقیقاً فردای ۱۲ آذر، روز جهانی معلولان از سوی نمایندگان مخالف کاندیداتوری نابینایان در مجلس اعلام شد. علی صابری، وکیل نابینای دادگستری و عضو چهارمین دوره از شورای اسلامی شهر تهران، از جمله چهرههای منتقد این رأی در آن ایام بود. او بعد از ۵ سال در گفتگوی کوتاه با ما، همچنان منتقد رأی آن روز نمایندگان مجلس است، اما بر این قائل است که ممنوعیت نابینایان از کاندیداتوری مجلس به‌طور مصرح در قانون آمده است: «در بند شش ماده ۲۸ قانون انتخابات بر داشتن نعمت بینایی و شنوایی به‌طور مصرح تأکید شده؛ یعنی موضوع سلامتی کامل آمده است. حالا خوب یا بد، این موضوع را صریحاً در قانون انتخابات داریم.» صابری ریشه ای منطقی برای صدور چنین رأیی پیدا نمیکند و مبنای این رأی را در مسائل فرهنگی میبیند: «هیچ منطقی در این رأی پیدا نکردم. معتقدم ریشه اصلی این گونه آرا را باید در فرهنگ و مسائل فرهنگی جست و جو کرد. متأسفانه کسانی که از گذشته با تفکر سنتی درباره نابینایان رشد کرده‌اند، حتی تحصیلات هم نتوانسته این تفکر را در ذهن آنها تغییر دهد و همین باعث شده تا در بند شش ماده ۲۸ انتخابات به موضوعی مثل سلامتی کامل تأکید کنند.» موضوع ممنوعیت نابینایان از کاندیداتوری مجلس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم مطرح شد و با صحبتهای تند غلامرضا کاتب در ۲۲ مهر ۱۳۹۴ باز هم رأی مخالف نمایندگان درباره حضور نابینایان در مجلس را صادر کرد. صابری بعد از گذشت سه سال از آن تاریخ، نقد‌های تندی بر صحبتهای کاتب و نمایندگان هم رأی او وارد میکند: «متأسفانه آقای کاتب و دوستان ایشان هیچ درک درستی از نابینایان ندارند. نمیدانند که امروز و با پیشرفت فناوریهای نوین، نابینایان هم میتوانند مثل دیگر شهروندان از حقوق اجتماعی و سیاسی برخوردار شوند.» او در ادامه انتقادات خود از مرحوم دکتر کاتوزیان نکته ای نقل میکند: «مرحوم دکتر کاتوزیان همیشه به ما تأکید میکرد که اگر در جایی دیدید استدلال منطقی به کار نمیآید، از استدلال خطابی استفاده کنید. حالا من به آقای کاتب که آن روز با حضور نابینایان در مجلس مخالفت کرد، با استدلال منطقی پاسخ میدهم: هیچ قانون حقوق بشری –چه اسلامی چه غربی- اجازه نمیدهد شما کسی را  ازتصدی به شغلی منع کنی. همچنین قانون به شما اجازه نمیدهد شغل، پست یا حرفه‌ای را منحصراً به کسی اعطا کنی. مثلاً اگر بگویی تمام تلفنچیها باید نابینا باشند، به افراد بینا اجحاف و ظلم میکنی. عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به نامه‌ای که خطاب به نمایندگان مجلس دهم نوشته بود، از فراکسیون معلولان در این دوره از مجلس هم انتقاد میکند: «تقریباً اوایل کار مجلس دهم من نامه‌ای به نمایندگان مجلس در این خصوص نوشتم. یادم هست که آقای حضرتی و آقای کواکبیان نمایندگان مردم تهران در مجلس به من گفتند که با کلیت موضوع حضور نابینایان به عنوان نماینده در مجلس موافقند، اما پیگیری موضوع را موکول به تجمیع قانون انتخابات کردند که هنوز از آن خبری نیست. از طرفی، متأسفانه اعضای فراکسیون معلولان هم ضعیف عمل کردند؛ انتظار میرفت این دوستان در پیگیری چنین موضوع مهمی جدی باشند.» صابری سرنوشت حضور نابینایان در مجلس را ناروشن مید‌اند: نمی دانم بعد از دو بار شکست، آیا مثل معروف تا سه نشه، بازی نشه درباره نمایندگی نابینایان در مجلس هم مصداق پیدا میکند. برای من هنوز روشن نیست. هر لحظه از این روز‌ها، اخبار فراوانی درباره فناوریهای نوین ویژه نابینایان، ارائه خدمات جدید اجتماعی به این افراد، فعالیتهای مختلف تشکلهای اجتماعی در آگاه ساختن جوامع نسبت به حقوق نابینایان در سطح بین‌المللی منتشر میشود. امروز نابینایان هم مثل دیگر اقشار به راحتی میتوانند با استفاده از صفحه خوانها، نرم افزار‌های ویژه خوانش صفحات وب، در جهان پهناور نت خود را به جریان آزاد گردش اطلاعات بسپارند. میتوانند با استفاده از آپهای جدید، از خدمات مختلف الکترونیکی بهره‌مند شوند. در یک کلام، ابر و باد و مه و خورشید و فلک در سراسر دنیا، در کارند تا فرصتها و موقعیتها برای شهروندان نابینا، با دیگر شهروندان برابر شود. نابینایان ایران چیز زیادی نمیخواهند؛ تنها خواسته شان این است که مسئولان و اقشار جامعه آنها را جدا از خود نبینند؛ شاید این خواسته در نظر عموم یک خواسته عادی تلقی شود، اما همین خواسته به ظاهر عادی برای نابینایان اهمیت زیادی دارد. شهروندانی که در روز جهانی موسوم به آنها، چشم انتظار از بین رفتن نگاههای تبعیضآمیز هستند.

 

 

...........ورزشی

 * 48 مدال رنگارنگ سوغات ورزش نابینایان از جاکارتا: کاروان «خودباوری و امید» ایران پرونده حضور در سومین دوره بازیهای پاراآسیایی را با کسب 136نشان رنگارنگ شامل: (51 طلا، 42 نقره و 43 برنز) و صعود یک پله ای به رده سوم جدول رده بندی مدالها بست. ورزشکاران نابینا و کمبینا که در شش رشته ورزشی در این رقابتها حاضر شده بودند، توانستند 15 طلا، 14 نقره، 19 برنز و مجموع 48 نشان رنگارنگ را از اندونزی به ایران سوغات بیاورند. نگاهی آماری به عملکرد کلی کاروان ایران در این دوره، نشان میدهد از لحاظ کمی شمار ورزشکاران حاضر در جاکارتا نسبت به دوره گذشته در اینچئون، تغییر چندانی ندارد، اما تعداد مدالهای کسب شده گواهی میدهد تنها با افزایش هشت نفری ورزشکاران، 16 مدال بیش از دوره قبل صید شده است. ایران در بازیهای 2014 اینچئون با 200 ورزشکار 120 مدال کسب کرده بود. البته یکی از اتفاقات این رویداد، حذف دو رشته فوتبال هفت و پنج نفره از سوی میزبان بود که در دوره قبل هر دو رشته طلایی شده بودند. چه بسا حضور این دو رشته در جاکارتا، میتوانست سکوی دومی مسابقات را نیز از آن کشورمان کند. عملکرد ورزش نابینایان در این بین مثال زدنی بود. تعداد مدالهای طلا و برنز ورزشکاران آسیب بینایی در این دوره به بیش از 100 درصد افزایش یافت. در واقع نابینایان، 3 مدال طلای گوانگژو 2010 و 7 طلای اینچئون 2014 را به 15 طلا در جاکارتای 2018 افزایش دادند. همچنین 9 برنز اینچئون، به 19 برنز در اندونزی افزایش یافت. تعداد مدالهای نقره ورزشکاران نابینا نیز از 19 عدد در کره جنوبی به 14 عدد در جاکارتا کاهش یافت که مهمترین عامل آن، تبدیل نشانهای نقره در دو و میدانی به مدال خوشرنگ طلا بود. توجه کیفی به مدالهای ایران از دیگر نکات مهم این دوره از بازیهاست. کاروان کشورمان که در دوره گذشته با کسب 37 مدال طلا در جایگاه چهارم قرار گرفته بود، در این دوره با 51 حضور موفق در فینال بازیها و کسب نشان طلا، توانست عنوان سومی را از ژاپن پس بگیرد. این جایگاه در شرایطی حاصل شد که تا واپسین ساعات مسابقات، ایران در رتبه دوم قرار داشت و کره جنوبی تنها با اختلاف 2 مدال طلا بالاتر از ایران قرار گرفت. اضافه شدن 14 مدال طلا به کارنامه کاروان ورزشی ایران در این برهه، قابل توجه است و این مهم زمانی محقق شد که برخی از ورزشکاران موفق شدند نشانهای نقره خود را به طلا ارتقا دهند. ورزشکاران کشورمان که در اینچئون 52 نقره تصاحب کرده بودند، در جاکارتا با کاهش 10 مدالی، آن را به عدد 42 رساندند. کاروان ایران در کسب مدال برنز نیز جهشی 12 مداله داشته و تعداد سکوهای سوم ایران در این دوره از رقابتها از 31 عنوان سومی اینچئون، به 43 عنوان در جاکارتا افزایش یافت. در شمارگان آتی، عملکرد رشته های مختلف ورزش نابینایان در این دوره را به صورت جداگانه مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد. امیر سرمدی

.........حوادث

* محاکمه شوهر غیرتی به اتهام قتل: متهمی که ادعا میکرد مرد جوانی را به‌خاطر رابطه پنهانی با همسرش به قتل رسانده است صبح دوشنبه محاکمه شد. ماجرا از سال 95 با ناپدید شدن مرد جوان آغاز شد و کارآگاهان در تحقیقات گسترده‌ای پی بردند این جوان در آخرین تماسهای تلفنی اش با مردی به‌نام مجید در ارتباط بوده است. مجید بازداشت شد و پس از چند بار بازجویی لب به اعتراف گشود و راز جنایتش را فاش کرد. وی به کارآگاهان جنایی گفت: وقتی به رابطه پنهانی همسرم با مقتول پی بردم نتوانستم خودم را کنترل کنم و با کشیدن او به حوالی بزرگراه آزادگان او را با ضربات چاقو کشتم و بعد برای اینکه راز جنایت مخفی بماند با همکاری دو نفر از کارگرانم جسدش را در بیابان دفن کردیم. من نمیخواستم او را بکشم و ناخواسته دستم به خون آلوده شد. وقتی این جملات در جلسه دادگاه دوشنبه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری بیان شد خواهر مقتول از جایش بلند شد و او را به باد کتک گرفت به‌طوری که رسیدگی به این پرونده دقایقی با تأخیر ادامه یافت. دو کارگر همدست متهم هم با انکار قتل ادعا کردند ما فقط به دستور صاحبکارمان جسد را به‌ جای دیگری بردیم و دفن کردیم. او به ما گفت که این شخص به همسرش تعرض کرده و مسأله ناموسی است. پس از پایان جلسه که به ‌صورت غیر علنی برگزار شد قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

* زنی که عاشق نوشابه است: زن 77 ساله انگلیسی از 64 سال قبل حتی یک لیوان آب هم ننوشیده و فقط نوشابه گازدار میخورد. «جکی پیج» هر روزش را با نوشیدن یک قوطی نوشابه آغاز میکند. او میگوید قادر است روزانه تا 4 قوطی نوشابه بنوشد و به آن معتاد نیست بلکه به خاطر طعمش آن را دوست دارد. این زن 77 ساله با توجه به ادعایش تاکنون 93440 قوطی نوشابه نوشیده و معادل 3 هزار کیلوگرم شکر وارد بدنش کرده است. «جکی» میگوید همه به من میگویند نوشابه برای بدن ضرر دارد اما میبینید که من سالم و سرحال هستم!

 

.........اطلاعرسانی

* خدمات بانک پاسارگاد برای نابینایان: ارتقای کیفیت خدمات بانکی و ارائه خدمت به همه مشتریان، بانک پاسارگاد را بر ان داشت تا تجهیزات و امکانات ویژه‌ای را برای نابینایان در شعبه‌های خود ایجاد کند. این تجهیزات با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روزآمد، امکان استفاده از خدمات بانکی را به صورت دیداری و شنیداری و بدون نیاز به حضور همراه فراهم میکنند. در این طرح کلیه‌ ضوابط و قوانین امنیتی رعایت شده و نابینایان از طریق دستگاه برجسته‌نگار و با استفاده از دستیار صوتی، کلیه‌ امور بانکی را انجام میدهند. همچنین بانک‌ پاسارگاد اقدام به مناسبسازی برخی از شعبه‌های خود برای تردد جانبازان و معلولان  کرده‌است. این اقدام با تجهیز این شعبه‌ها‌ به رمپ، آسانسور یا جک بالابر، هم‌سطح کردن شعبه با پیاده‌رو و ... صورت گرفته‌است. همچنین این بانک‌ در اقدامی دیگر ویلچر پیشرفته جهت بهره‌مندی معلولان، به بنیاد معلولین فاطمه زهرا (س) ایرانیان اهدا کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *