شناسه خبر: 14612 منتشر شده در مورخ: 1397/7/24 ساعت: 08:34 گروه: اجتماعی  
در قانون معلولان به حضور عاطفی افراد در جامعه توجه شده است

در قانون معلولان به حضور عاطفی افراد در جامعه توجه شده است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مجلس نوشته شده که به نظر قانون خوبی به نظر می‌رسد و همه توان در آن به‌کار گرفته شد که در شرایط حال حاضر جامعه باید نهایت دقت و تلاش برای حضور عاطفی این افراد در جامعه صورت گیرد.

به گزارش ایران سپید  حمیدرضا حاجی‌بابایی دوشنبه 23 مهر در آئین بزرگداشت روز جهانی عصای سفید در همدان، درباره اجرای قوانین مصوب مجلس در باب معلولان گلایه کرد و افزود: همه مسئولان این نکته را مدنظر داشته باشند که اگر خودشان یک فرزند معلول داشتند، دوست داشتند چگونه با او رفتار شود. مسئولان اگر مردم را خانواده خود بدانند، خادم خوبی می‌توانند باشند.

وی با بیان اینکه خداوند هر انسانی را که خلق کرده، استعدادهای خاصی را به او بخشیده و هیچ انسانی صاحب همه استعدادها نیست، عنوان کرد: هیچ انسانی با استعدادهای کامل پیدا نمی‌شود به طوری که نقص‌ها در انسان‌ها به دو بخش جسمانی و روحانی تقسیم می‌شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه نقص جسمانی عادی‌ترین و ساده‌ترین مشکلی است که معمولا هیچ‌گونه عیبی تلقی نمی‌شود، بیان کرد: نقص در زمانی گفته می‌شود که انسان با وجود اینکه استعداد و توان خاصی دارد از آن استفاده نمی‌کند.

وی تصریح کرد: عیب آن است که انسان اگر انجام ندهد به عنوان آسیب و گنهکار شناخته می‌شود به طوری که خداوند هیچ انسانی را به علت نداشتن دست یا پا محاکمه نمی‌کند اما به علت دروغ گفتن بازخواست می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر شرایط طبیعت به نوعی باشد که یک انسان از داشتن عضوی برخوردار نباشد، توان و قدرت عضو ناقص به سایر اعضا منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان خوشبخت در دنیا وجود ندارد، گفت: مجموعه شرایط هستی به شکلی است که همه انسان‌های موجود، به نوعی از چیزی رنج می‌برند و نسبت به چیزهای دیگری شاداب است و هیچ‌کس بدون غم در دنیا نیست.

وی با بیان اینکه خوشبخت یا بدبخت کامل در دنیا وجود ندارد، عنوان کرد: قانونگذاران و دولتمردان در برابر توانمندان مسئولیت دارند.

حاجی‌بابایی گفت: شعر «تو کز محنت دیگران بی‌غمی، نشاید که نامت نهند آدمی» از قرآن و اسلام برگرفته شده که نشان از ضرورت توجه انسان‌ها به همنوعشان است.

نماینده همدان در خانه ملت بیان کرد: اگر می‌خواهید میزان انسان بودن خود را بفهمید، در زمان درد و رنج همسایه و حتی دشمن ببینید خوشحالید یا ناراحت؟ که اگر خوشحال بودید از انسانیت دور شده‌اید.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: از ورزشکاران پارالمپیکی که به خوبی در مسابقات خوش درخشیده‌اند، تشکر می‌کنم چرا که آنها مایه افتخار ما هستند و جزو قهرمان‌ترین قهرمانان محسوب می‌شوند. به نقل از ایسنا

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *