شناسه خبر: 14603 منتشر شده در مورخ: 1397/7/23 ساعت: 08:52 گروه: اجتماعی  
حضور نابینایان در جامعه همچنان سخت است

حضور نابینایان در جامعه همچنان سخت است

سرپرست اداره کل بهزیستی استان لرستان گفت: علی رغم کارهای خوبی که در عرصه مناسب سازی معابر انجام شده اما هنوز حضور افراد نابینا در جامعه سخت است.

به گزارش ایران سپید  فاطمه زهرا توکلی سرپرست اداره کل بهزیستی لرستان در آئین بزرگداشت روز عصای سفید و روز نابینایان که در محل اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد، افزود: علاوه بر اقداماتی مبتنی بر رفع موانع فیزیکی ، ایجاد رمپ ها و نصب علائم لازم به منظور رفاه معلولان و نابینایان در جامعه باید سایر زمینه های حضور آنها در اجتماع فراهم شود.

وی اظهار داشت: جامعه ای توانمند خواهد بود که از تمام ظرفیت های خود به بهترین نحو ممکن بهره ببرد و برای فراهم کردن زمینه حضور نابینایان در جامعه باید تمامی دستگاههای اجرایی و نهادها همکاری و مشارکت داشته باشند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان لرستان گفت: شعار رفع تبعیض به منظور حضور برابر نابینایان در اجتماع زمانی محقق می شود که نابینایان بدون دغدغه در محیط های عمومی حضور پیدا کنند تا بتوانند در عرصه های مختلف علمی و اجتماعی و فرهنگی بدرخشند.
توکلی افزود: با توجه به تغییر در شیوه های زندگی و با توجه به آمار بالای حوادث و تصادفات هر روز بر تعداد معلولان در جامعه افزوده می شود.
لیلا طاهری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: هم اکنون 6 هزار و 685 نفر نابینا تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان لرستان قرار دارند.
وی افزود: استان لرستان از نظر میزان شیوع نابینایی در کشور در رتبه سوم قرار دارد به اینصورت که در لرستان از هر 10 هزار نفر 36/69 نفر نابینا هستند.
بطور تقریبی در کل کشور بین 150 تا 160 هزار نفر نابینا وجود دارد و از نظر میزان نابینایان در جهان ، ایران در جایگاه 16 قرار دارد.
23 مهر ماه بعنوان روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید نام گذاری شده است. به نقل از ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *