شناسه خبر: 14587 منتشر شده در مورخ: 1397/7/22 ساعت: 08:40 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 22 مهر 1397

روزنامه یکشنبه 22 مهر 1397

توزیع ۶۰۰ هزار جلد کتاب بین دانشآموزان استثنایی - معتدلها را دعوت میکنیم - توصیه های وزارت بهداشت در پی خونگیری یک شخص در مدرسه ای دخترانه - وادی شعر (نادر نادرپور) - برقول: سطح مسابقات شطرنج فوق العاده بالا بود - درخواست ازدواج با قاتل

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 22 مهر 1397

4 صفر 1440

14 اکتبر 2018

سال بیست و دوم شماره 5974

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

توزیع ۶۰۰ هزار جلد کتاب بین دانشآموزان استثنایی 2

معتدلها را دعوت میکنیم 5

توصیه های وزارت بهداشت در پی خونگیری یک شخص در مدرسه ای دخترانه 6

وادی شعر (نادر نادرپور) 8

برقول: سطح مسابقات شطرنج فوق العاده بالا بود 11

درخواست ازدواج با قاتل 16

اطلاعرسانی

 

 

 

 

...........ویژه

* توزیع ۶۰۰ هزار جلد کتاب بین دانشآموزان استثنایی: معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در راستای توانمندسازی معلمان استثنایی و روشهای جبران کمبود نیرو، از چاپ و توزیع ۶۰۰ هزار جلد کتاب درسی برای این دانشآموزان خبر داد. محسن غفوریان با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در مدارس استثنایی با توجه به شروع سال تحصیلی اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک موضوع اصلی مطرح است و همکاران ما در حال پیگیری هستند تا از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و اخذ ردیفهای استخدامی، بخشی از کمبودها را جبران کنند. وی افززود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به جد به دنبال تأمین نیرو از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و آزمونهای استخدامی هستیم و رایزنیهایی با سازمان امور استخدامی در دست انجام داریم که امیدواریم در آینده کمک کننده باشد. معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه اخیراً بالغ بر ۱۶۰ نفر از معلمان در کشور در سه قطب کردستان، فارس و گلستان با همکاری دفتر همکاریهای بین المللی وزارتخانه در دوره هایی موسوم به «آموزش معلمان چند مهارتی» شرکت کردند، گفت: هدف ما این است که معلمان را آموزش دهیم تا بتوانند با گروههای مختلف معلولیت کار کنند و متخصص بشوند. همچنین از نیروهای بازنشسته که سرمایه های ما هستند و تجارب بسیار خوبی دارند، برابر ضوابط وزارتخانه به صورت پاره وقت استفاده میکنیم و پیگیر مجوز هستیم. هر سال حدود ۶۰۰ نفر بازنشسته میشوند و بسیار مشتاق هستیم همکارانی که تمایل دارند، سنوات بیشتری را طبق قانون استمرار خدمت دهند. سیاست فراگیرسازی را نیز در مدارس عادی اجرا میکنیم که توسعه آن نیاز به نیرو دارد. آموزش معلمان مدارس عادی در بهبود این طرح بسیار مهم است و اگر بتوانیم در پنج ساله آینده تعداد زیادی از معلمان مدارس عادی را تحت پوشش قرار بدهیم تا شیوه های آموزش و کار کردن با دانشآموزان با نیازهای ویژه را فرا بگیرند و بهتر خدمات بدهند، میتواند تأثیر خوبی به دنبال داشته باشد. وی با بیان اینکه به نظر میرسد ورودیهای جدید دانشگاه فرهنگیان نتوانند نیاز ما را در سال جاری تأمین کنند، گفت: دو سال قبل ۷۳ هزار نفر و سال قبل ۷۵ هزار دانشآموز در مدارس استثنایی داشتیم که نشان دهنده افزایش شمار دانشآموزان با نیازهای ویژه نیست، بلکه حاکی از افزایش شناسایی آنها در طرحهای غربالگری است. از سوی دیگر برنامه های حمایتی چون طرح ایاب و ذهاب و خرید خدمات آموزشی موجب افزایش اعتماد والدین شده است. غفوریان در پایان گفت: اکنون کتابهای دانشآموزان توزیع شده است و ۶۰۰ هزار جلد کتاب را برای مدارس کل کشور تألیف، آماده سازی و چاپ کردیم که اول مهر به دست بچه ها رسید.

............سیاسی

* معتدلها را دعوت میکنیم. واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: دولت هر طرز تفکری که مشی اعتدالی داشته باشد، از خود و همکار خود میداند و با آن مشورت میکند.

* سخنگوی شورای نگهبان به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتخاب دبیر جدید شورای نگهبان واکنش نشان داد. کدخدایی گفت: جمعه شب خبری کذب مبنی بر انتخاب دبیر جدید شورای نگهبان منتشر شد و برخی افراد رسانه ای نیز به آن دامن زدند. این در حالی بود که انتخابات هیئت رئیسه شورا هر سال در ۲۶ تیر ماه برگزار میشود.

* محمدجواد آذری جهرمی در برنامه تلویزیونی «دست خط» در مورد انتقاداتی که به وزارت ارتباطات میشود و نیز حمایت این وزارتخانه از نسخه های فارسی تلگرام توضیح داد. وی ادامه داد: آنچه میگویند که وزارت ارتباطات از نسخه های فارسی تلگرام حمایت میکند، به هیچ  وجه درست نیست و ما در این فرآیند نقشی نداریم.

 

.........بهداشت و سلامت

* توصیه های وزارت بهداشت در پی خونگیری یک شخص در مدرسه ای دخترانه: به دنبال انتشار خبری مبنی بر اقدام شخصی ناشناس به خونگیری از دانشآموزان مدرسه ای در تاکستان استان قزوین، دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت گفت: هر کس ادعا کند برای انجام پژوهشی در حوزه پزشکی میخواهد اقدامی انجام دهد، باید از او مجوز کمیته اخلاق در پژوهشهای پزشکی را بخواهند و مطمئن شوند که عنوان تحقیقش در سامانه کمیته ملی اخلاق در پژوهشهای زیست پزشکی ثبت شده است. دکتر شمسی گوشکی افزود: این کمیته ها بررسی میکنند که آیا انجام این پژوهش ضروری است؟ چگونه رضایت افراد برای شرکت در تحقیق جلب میشود؟ چه وسایلی در فرآیند کار استفاده میشود؟ و چگونه ایمنی افراد حفظ میشود؟ وی با بیان اینکه وقتی تأییدیه کمیته اخلاق وجود داشته باشد، میتوانیم بگوییم که انجام پژوهش هیچ ضرری ندارد. مردم با دیدن تأییدیه کمیته اخلاق و بررسی در سامانه به آدرس ethics.research.ac.ir با خیال راحت در این پژوهش شرکت کنند. شمسی گوشکی ادامه داد: البته برنامه های وزارت بهداشت در مراکز بهداشتی انجام میشود یا از طریق رسانه های عمومی اعلام میشود. در گذشته افراد میتوانستند با یک برگه ادعا کنند که مجوز کمیته اخلاق در پژوهش را دارند، اما ممکن بود این برگه جعلی باشد.

* فواید روغن ماهی در مقابله با افسردگی و سلامت قلب: انجمن قلب امریکا توصیه میکند باید هفته ای دو بار ماهی مصرف شود، چراکه مملو از پروتئین، اسیدهای چرب اُمگا۳ و ویتامینهاست. کارشناسان مصرف زیاد ماهی را توصیه میکنند، اما نسبت به خواص مکملهای روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب اُمگا۳ هستند، مطمئن نیستند. فواید روغن ماهی عبارتند از: کمک به مبتلایان به بیماری آسم، تقویت متابولیسم، تقویت سیستم ایمنی، مقابله با افسردگی و حفاظت از قلب.

 

 

.........وادی شعر

* نادر نادرپور؛ شاعر، نویسنده و مترجم ایرانی، 16 خرداد 1308 در کرمان به دنیا آمد. او از نوادگان رضا قلیمیرزا، پسر ارشد نادرشاه افشار بود. نادرپور پس از به پایان رساندن دوره دبستان در کرمان به تهران رفت و دوره متوسطه را در دبیرستان ایرانشهر تهران تمام کرد و در سال 1328 برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت. در سال 1331 پس از دریافت لیسانس از دانشگاه سوربن پاریس در رشته زبان و ادبیات فرانسه به تهران بازگشت. وی از سال 1337 به مدت چند سال در وزارت فرهنگ و هنر در مسئولیتهای مختلف به کار مشغول بود. نادرپور در سال 1346 در کنار تعدادی از روشنفکران و نویسندگان مشهور در تأسیس کانون نویسندگان ایران نقش داشت و به عنوان یکی از اعضای اولین دوره هیئت دبیران کانون انتخاب گردید. نادرپور مرداد ماه 1359 از تهران به پاریس رفت و تا اردیبهشت ماه 1365 در آن شهر اقامت داشت. در همانجا، به عضویت افتخاری اتحادیه نویسندگان فرانسه برگزیده شد و در مجامع و گردهماییهای گوناگون شرکت نمود. پس از آن به آمریکا رفت و تا پایان عمر در این کشور به سر برد. نادرپور به زبان فرانسه آشنایی کامل داشت. وی اشعار و مقالاتی را به زبان فارسی ترجمه نمود. مجموعه های شعر او «چشمها و دستها»، «دختر جام»، «شعر انگور»، «سرمه خورشید»، «گیاه و سنگ نه، آتش»، «از آسمان تا ریسمان» «شام بازپسین»، «صبح دروغین»، «خون و خاکستر» و «زمین و زمان» چند سال پیش توسط انتشارات نگاه تجدید چاپ و به همراه یادداشتها و توضیحات و با مقدمه ای از شاعر، برای سومین بار در یک مجلد عرضه شدند. نادرپور 29 بهمن 1378 در لس آنجلس بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت.

* انتظار: افسوس! ای که بار سفر بستی؛ کی میتوانم از تو خبر گیرم؟ گفتی به من که باز نخواهی گشت؛ اما چگونه دل ز تو برگیرم؟ دیگر مرا امید نشاطی نیست؛ زین لحظه ها که از تو تهی ماندند. زین لحظه ها که روح مرا کشتند. وانگه مرا ز خویش برون راندند. گر شعر من شراره آتش بود. اینک به غیر دود سیاهی نیست. گر زندگی گناه بزرگم بود. زین پس مرا امید گناهی نیست. آری، تو آن امید عبث بودی. کاخر مرا به هیچ رها کردی. بی آنکه خود به چاره من کوشی. گفتی که درد عشق دوا کردی. چشم تو آن دریچه روشن بود. کز آن رهی به زندگیم دادند. زلف تو آن کمند اسارت بود. کز آن نوید بندگیم دادند. اینک تو رفته ای و خدا داند. کز هر چه بازمانده، گریزانم. دیگر بدانچه رفته نیندیشم. زیرا از آنچه رفته پشیمانم. خواهم رها کنم همه هستی را. زیرا در آن مجال درنگم نیست. در دل هزار درد نهان دارم. زیرا دلی ز آهن و سنگم نیست.

* باغ: کافی نبود و نیست هزاران هزار سال. تا بازگو کند؛ آن لحظه گریخته جاودانه را. آن لحظه را که تنگ در آغوشم آمدی. آن لحظه را که تنگ در آغوشت آمدم. در باغ شهر ما؛ در نور بامداد زمستان شهر ما. شهری که زادگاه من و زادگاه توست. شهری به روی خاک، خاکی که در میان کوکب ستاره ایست.

.........ورزشی

* برقول: سطح مسابقات شطرنج فوق العاده بالا بود: دارنده مدال طلای تیمی و نقره انفرادی شطرنج نابینایان گفت: مسابقات در سطح فوق العاده بالایی برگزار شد و از کمیته پارالمپیک و آقای خسروی وفا که به ما اعتماد کردند تشکر میکنم. فاطمه برقول پس از کسب مدال طلای تیمی و نقره انفرادی در گروه b2 و b3 بانوان گفت: سطح مسابقات حتی از عالی هم بالاتر بود. از آنجا که شطرنجبازان کشورمان با این نوع صفحات شطرنج آشنایی نداشتند، کار برای ما بسیار دشوار بود. خود من به خاطر این صفحه غیر استاندارد و مهره های آن، چندین اشتباه فاحش در دور نخست مسابقات سریع داشتم و همین باعث شد مدال طلای انفرادی را از دست بدهم. وی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی و تغذیه در جاکارتا بسیار سخت بود، اظهار داشت: هوا بسیار گرم و شرجی بود و از نظر تغذیه کمی مشکل داشتیم. این اولین بار است که در چنین شرایطی قرار میگیریم. با این اوصاف توانستیم نتایج بسیار خوبی به دست آوریم. جا دارد از آقای خسروی وفا و کمیته پارالمپیک، آقای هدهدی رئیس انجمن شطرنج و سرکار خانم شادی پریدر سرمربی عزیزم تشکر کنم که همه شرایط لازم را برای ما فراهم کردند. وی بیان داشت: برای آینده از همین الآن باید برنامه ریزی کرد و از مسئولین خواهش میکنم بیشتر به رشته شطرنج بها دهند؛ چرا که این رشته در سالهای اخیر مظلوم واقع شده و شطرنجبازان نابینا به حق و حقوق خود نرسیده اند. فکر میکنم کسب این 14 مدال، تلنگری باشد تا توجه بیشتری به رشته شطرنج شود.

* صفایی: صفحات غیر استاندارد مانع کسب طلاهای بیشتر شد: ملیحه صفایی، دارنده دو مدال نقره تیمی و انفرادی رقابتهای شطرنج نابینایان در گروه b1 معتقد است اگر اجازه استفاده از صفحات خودمان را میدادند، بدون شک مدالهای بیشتری برای ایران به دست میآمد. ملیحه صفایی پس از کسب دو مدال نقره تیمی و انفرادی در گروه b1 بانوان گفت: پیش از اینکه به جاکارتا بیاییم، فکر میکردیم رقبای ساده تری داشته باشیم، اما بعد از اینکه به اینجا آمدیم، متوجه شدیم سطح دختران نابینای شطرنجباز در آسیا بسیار بالا رفته است و رقابتهای دشواری را پیش روی داریم. وی ادامه داد: از نظر شرایط آماده سازی، پیش از این رقابتها، همه چیز عالی بود. بهترین سرمربی، بهترین مربی و بهترین مدیریت را داشتیم. تنها چیزی که به ما در این تورنمنت ضربه زد، استفاده از یک صفحه، آن هم صفحه ای غیر استاندارد بود. پیش از این ما فکر میکردیم میتوانیم با دو صفحه، آن هم صفحات استاندارد بازی کنیم. چیزی که در ایران بسیار به آن آشنایی داشتیم، اما اینجا متوجه شدیم باید فقط با یک صفحه، آن هم از نوع غیر استانداردش بهره ببریم. همین باعث شد بسیاری از بچه ها به خصوص نابینایان مطلق در b1 دچار مشکل شوند و اشتباهات فاحشی انجام دهند. اگر با همان صفحاتی که در ایران داشتیم در این رقابتها شرکت میکردیم، قطعاً رنگ و تعداد مدالهای ما میتوانست بیشتر از این باشد. این صفحات بسیار کوچک و مهره های آنها ریز بود. ضمن اینکه وقتی ما دو صفحه در اختیار داشته باشیم، در زمان خودمان میتوانیم به صفحه دست بزنیم و موقعیت حریف را متوجه شویم. اما در اینجا نیمی از زمان را از دست میدادیم. یعنی هنگامی که زمان ساعت حریف بود، ما نمیتوانستیم به صفحه دست بزنیم. شاید این ترفندی برای میزبان و سایر کشورهای شرق آسیا بود. چون آنها به این روش بسیار مسلط بودند.

* مهدوی کیا پس از کسب مدال برنز/ هر سه مدالم را به برادرم تقدیم میکنم: بانوی نابینای پارا دو و میدانی کار کشورمان موفق به کسب مدال برنز دوی 400 متر بازیهای پارا آسیایی 2018 شد. در ماده دوی 400 متر کلاس T13 بانوان، عذرا مهدوی کیا با ثبت حد نصاب 1.08.18 موفق به کسب مدال برنز شد. در این ماده مانا ساساکی از ژاپن با رکورد 1.01.48 اول شد و به مدال طلا رسید. مدال نقره هم به دونده اندونزیایی با رکورد 1.05.29 اختصاص یافت.

* عذرا مهدوی کیا: هر 3 مدالم را به برادرم تقدیم میکنم/ خوشحالم که در مواد غیر تخصصیم به مدال رسیدم.

عذرا مهدوی کیا پس از دستیابی به مدال برنز ماده 400 متر کلاس T13 مسابقات دو و میدانی بازیهای پارا آسیایی جاکارتا اظهار داشت: خدا را شکر مسابقات برای من به خوبی تمام شد و توانستم در دو ماده غیر تخصصیم، پرتاب نیزه و دوی 400 متر به مدال برسم. خیلی عالی بود و از این بابت خیلی خوشحالم. وی در ادامه افزود: در دوی 400 متر و پرتاب نیزه رکوردهایی زدم که انتظارش را نداشتم، اما در ماده 1500 متر انتظار بیشتری از خودم داشتم و باید رکورد بهتری میزدم. فکر میکنم علت آن آسیبدیدگیم بود. بانوی پارا دو و میدانی کار کشورمان در خاتمه اظهار داشت: در اینجا از مربی خوبم آقای محسن ابراهیمی تشکر میکنم که برای من تلاش زیادی کرد و هر سه مدال را که در بازیهای پارا آسیایی کسب کردم، به برادرم تقدیم میکنم.

 

.........حوادث

* درخواست ازدواج با قاتل: سه ماه پس از وقوع یک قتل در تهران و در حالی که متهم در زندان به سر میبرد، دختر جوانی به دادسرای جنایی تهران رفت و از بازپرس پرونده خواست تا اجازه دهد وی با این متهم ازدواج کند. این دختر جوان مدعی شد از مدتها قبل دلباخته این پسر بوده و حتی ارتکاب این قتل و به زندان افتادن وی نیز از علاقه اش کم نکرده است. این جنایت ساعت 6 بعد از ظهر 18 تیر، همزمان با کشف جسد پسری جوان در خیابان کوثر شهید محلاتی به پلیس اعلام شد. به دنبال این خبر، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم اطلاع داده شد. با حضور تیم جنایی در محل، آنها با جسد پسری 28 ساله در حالی که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود، مواجه شدند. این در حالی بود که هیچ مدرک شناسایی که هویت قربانی را مشخص کند، در تحقیقات میدانی به دست نیامد. بررسیها در رابطه با شناسایی هویت مقتول و عامل جنایت ادامه داشت تا اینکه دو روز بعد از کشف جسد، زن جوانی به کلانتری 132 نبرد رفت و از ناپدید شدن برادرش به نام مهرداد خبر داد. زن جوان مدعی بود که برادرش از روز 17 تیر ناپدید شده است. با توجه به اینکه مشخصات مهرداد با جسد کشف شده شباهت داشت، از خواهر وی خواسته شد جسد را شناسایی کند. بدین ترتیب هویت مقتول روشن شد. در ادامه تحقیقات از خانواده مهرداد مشخص شد که وی آخرین بار با یکی از دوستانش به نام مصطفی سوار بر خودروی وانتی دیده شده است. از آنجا که مصطفی آخرین نفری بود که با مقتول دیده شده بود، کارآگاهان به سراغ پسر جوان رفتند، اما مصطفی همزمان با ناپدید شدن مهرداد، خودرو اش را فروخته و متواری شده بود. بررسیها برای دستگیری مصطفی ادامه داشت تا اینکه 13 مرداد پسر جوان به همراه پدرش به اداره آگاهی رفت و خود را تسلیم پلیس کرد. وی در تحقیقات گفت: با یکی از اوباش محل دعوا داشتم؛ از مهرداد خواستم همراهم بیاید تا سر قرار دعوا برویم. وقتی به محل رسیدیم وحید، طرف دعوا نیامد؛ برای همین تصمیم گرفتیم به خانه مان برویم و مشروب بخوریم. در پشت بام نشسته بودیم و حال طبیعی نداشتم و در این میان بین و من و مهرداد درگیری لفظی شد. نمیدانم چه شد که وقتی به خودم آمدم مهرداد را با چاقو زده بودم. خیلی ترسیده بودم، جسدش را روی دوشم انداختم تا از خانه بیرون ببرم که پدرم در راه پله ها مرا دید. برای اینکه شک نکند، به دروغ به او گفتم مهرداد مشروب خورده و حالش بد است، میخواهم او را به بیمارستان برسانم. اما او متوجه خون شد، برای همین تهدیدش کردم که اگر حرف بزند، او را هم میکشم. جسد را داخل پتو پیچیده و در وانت قرار دادم و پس از طی مسافتی کنار خیابان داخل جوی آب رها کردم. با اعتراف پسر جوان به جنایت، او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و روانه زندان شد. اما در حالی که مصطفی از حدود دو ماه قبل در زندان است، هفته گذشته دختر جوانی به نام زهرا به دادسرای جنایی تهران و نزد بازپرس پرونده رفت و تقاضای عجیبی را مطرح کرد؛ وی به بازپرس گفت: من مدتهاست که مصطفی را میشناسم و به او علاقه دارم. دلم میخواهد با او ازدواج کنم. درست است که خانواده مقتول برایش تقاضای قصاص کرده اند و قرار است محاکمه شود، اما علاقه ام به او باعث شده تا چنین درخواستی را مطرح کنم. از شما میخواهم اجازه دهید که با او ملاقات داشته باشم و بتوانم به عقد او در بیایم. با درخواست دختر جوان، بازپرس جنایی دستور ملاقات با متهم را صادر کرد تا در صورت موافقت پسر جوان، تشریفات قانونی برای ازدواج آنها فراهم شود.

* کوچکترین مدرسه بریتانیا:

کوچکترین مدرسه بریتانیا فقط 6 دانشآموز و یک معلم دارد. به گزارش دیلیمیل، این مدرسه در روستای «کومبریا» قرار داشته و دانشآموزان با یک معلم آموزشهای لازم را فرا میگیرند. 6 دانشآموز مدرسه «میل بارون» بین 3 تا 10 سال سن داشته و تمام وقت در مدرسه حضور دارند.

 

 

.........اطلاعرسانی

* بدین وسیله به اطلاع میرساند: جلسه نمایشنامه خوانی با خوانش نمایش «آن روز که آب بند آمده بود» نوشته شاهد پیوند توسط جمعی از نابینایان در تاریخ سه شنبه 24 مهر ماه ساعت 17 در فرهنگسرای تهران برگزار میشود. ورود برای عموم آزاد است و وسیله ایاب و ذهاب رأس ساعت 15:30 مقابل درب اصلی مترو صادقیه مهیا است 09354215407

* هیئت عزاداران حسینی به اطلاع کلیه برادران کمبینا و نابینا میرساند: سفر زیارتی مشهد مقدس در تاریخ 20 آذر ماه 97 برگزار میشود و مهلت ثبت نام تا پایان 5آبان ماه است. هزینه سفر برای فرد نابینا که تا کنون به سفر زیارتی مشرف نشده است 40 هزار تومان و افرادی که به مدت چهار سال مشرف نشده اند 110 هزار تومان است. 09121333790 09120242139 آقای مرشدی

* انجمن نابینایان مراسم روز جهانی نابینایان را در تاریخ 24 مهر ماه روز سه شنبه برگزار میکند. 22560060

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *