شناسه خبر: 14553 منتشر شده در مورخ: 1397/7/19 ساعت: 11:31 گروه: ورزشی  
صعود تیم ملی جودوی نابینایان به فینال

صعود تیم ملی جودوی نابینایان به فینال

تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان ایران که با پیروزی برابر قزاقستان به نیمه نهایی راه یافته بود در این مرحله مقتدرانه مغولستان را از پیش رو برداشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران سپید از جاکارتا، تیم ملی کشورمان با ترکیب رضا غلامی در وزن منهای ۶۶، .علی عباس نژاد در منهای ۷۳، امید جعفری در منهای ۸۱، وحید نوری منهای ۹۰ و محمدرضا خیرالله زاده +۱۰۰ برابر تیم قزاقستان قرار گرفت. این دیدار با نتیجه 4 بر 1 به سود ایران خاتمه یافت تا تیم کشورمان راهی مرحله نیمه نهایی شود.
تیم کشورمان در مرحله نیمه نهایی، با همین ترکیب به مصاف مغولستان رفت. رضا غلامی جودو کار کم بینای وزن منهای ۶۶ ایران برابر حریف مغول خود با امتیاز ایپون پیروز شد و در وزن دوم رقابت ها، علی عباس نژاد حریف خود را ضربه فنی کرد و دومین برد را برای کشورمان به ارمغان آورد.
در وزن سوم و در حالی که رقابت تیمی با نتیجه دو بر صفر در جریان بود سید امید جعفری نماینده وزن منهای ۸۱  در یک مبارزه سخت و نفسگیر در ۲۰ ثانیه پایانی بر حریف خود غلبه کرد. با این پیروزی صعود ایران به فینال رقابت ها مسجل شد.
در وزن چهارم و در حالی که تیم ایران  نخستین تیم راه یافته به فینال مسابقات لقب گرفته بود، وحید نوری جودو کار وزن منهای ۹۰ کیلوگرم که روز گذشته مدال طلای انفرادی این دوره از مسابقات را نیز کسب کرده بود  به میدان رفت و  به راحتی از سد حریف خود گذشت.
 در رقابت پایانی دیدار های تیمی نیز   محمدرضا خیرالله زاده جودو کار نابینای وزن ۱۰۰ کیلوگرم برابر نماینده مغول در این وزن به پیروزی رسید.
به این ترتیب تیم جودوی نابینایان کشورمان با اقتدار و پیروزی در تمام اوزان مسابقه توانست ضمن غلبه بر تیم ملی مغولستان راهی فینال مسابقات تیمی این رشته شود.
ایران در دیدار نهایی این رقابت ها عصر امروز، برای کسب مدال طلا به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.
امیر سرمدی
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *