شناسه خبر: 14545 منتشر شده در مورخ: 1397/7/18 ساعت: 20:49 گروه: ورزشی  
کسب دو طلا و یک نقره در آخرین روز مسابقات جودوی نابینایان

کسب دو طلا و یک نقره در آخرین روز مسابقات جودوی نابینایان

رقابت های بخش انفرادی جودوی نابینایان در حالی عصر امروز در جاکارتا به پایان رسید که رهاورد آن کسب دو نشان زرین طلا و یک نقره برای نمایندگان کشورمان بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران سپید از اندونزی، وحید نوری، جودو کار نابینای وزن منهای 90 کیلوگرم کشورمان در دیدار نخست در کمتر از  دو دقیقه حریف اماراتی خود را ضربه فنی کرد و به مرحله دوم مسابقات راه یافت. وی در دومین دیدار خود مقابل حریف ژاپنی به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی مسابقات شد. نوری در مرحله نیمه‌نهایی در کمتر از 30 ثانیه مقابل جودوکاری از مغولستان به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل حریف ازبکی به برتری دست یافت و به مدال طلا رسید.
احسان موسی‌نژاد در وزن منهای 100 کیلوگرم در دیدار نخست خود برابر حریف مغولستانی قرار گرفت و در نهایت با امتیاز ایپون نماینده این کشور را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی حریف ازبکستانی خود را با امتیاز ایپون پشت سر گذاشت و به فینال مسابقات رسید. وی در دیدار نهایی مقابل جودوکار کره‌ای به پیروزی رسید و صاحب گردن‌آویز طلا شد.
مسابقه فینال موسینژاد بسیار نفسگیر بود و وی توانست حریف کره جنوبی که قهرمان پارالمپیک 2016 ریو و 2012 لندن بود را در راند طلایی شکست دهد و قهرمان شود.
محمدرضا خیرالله‌زاده، جودوکار وزن +100 کیلوگرم ایران که در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله نیمه نهایی برابر لی از کره جنوبی  به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی در دیدار نهایی مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. مربیان ایران در دو دقیقه پایانی مسابقه از قضاوت داور بسیار ناراضی بودند و اعتقاد داشتند حق خیراللهزاده تضییع شده است. به گفته سرمربی تیم جودوی نابینایان ایران، حریف ازبکی دو دقیقه دست خود را روی زانو گذاشته بود و دفاع مطلق می کرد که این امر باید همراه با اخطار باشد و داوران از دادن اخطار امتناع می کردند. یوسفزاده معتقد بود به علت اینکه در سه وزن سنگین دو طلای دیگر را ما گرفته بودیم، نمیخواستند طلای سوم هم برای ما باشد.
مسابقات بخش تیمی جودو فردا در پنج وزن برگزار می شود و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
امیر سرمدی
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *