شناسه خبر: 14456 منتشر شده در مورخ: 1397/7/12 ساعت: 09:31 گروه: اجتماعی  
تولید ۷۰ درصدی تجهیزات کمک توانبخشی در کشور

تولید ۷۰ درصدی تجهیزات کمک توانبخشی در کشور

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰ درصد از وسایل کمک توانبخشی معلولان و سالمندان در کشور تولید می‌شود گفت: در تلاش هستیم تا ۸۰ درصد از مشکلات معلولان را تا پایان سال برطرف کنیم.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی‌نژاد در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تجهیزات توانبخشی، معلولان، جانبازان و سالمندان و صنایع پزشکی که صبح امروز در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف ارائه خدمات به سالمندان، معلولان و جامعه هدف بهزیستی و همچنین امور ایثارگران فعالیت خود را آغاز می‌کند. فعالیت‌های مشترکی بین سازمان بهزیستی و سایر بخش‌ها از جمله شهرداری تهران، بنیاد امور ایثارگران و جانبازان و همچنین بخش خصوصی در طی سال انجام می‌پذیرد به طوریکه ما می‌توانیم از ظرفیت بخش خصوصی برای بازاریابی در این شرایط استفاده بهتری را داشته باشیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: یکی از دغدغه‌های ما این بود که امسال نتوانیم این نمایشگاه را با توجه به نوسانات ارزی برگزار کنیم اما در نهایت توانستیم با همکاری بخش‌های مختلف بویژه شهرداری تهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران این نمایشگاه را برپا کنیم به طوریکه در چهارمین نمایشگاه عرضه محصولات توانبخشی، 56 غرفه فعالیت خواهند داشت.

نحوی‌نژاد گفت: با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده تلاش می‌کنیم 80 درصد از مشکلات جامعه هدف بهزیستی را در حوزه معلولان و سالمندان تا پایان کار با راهکارهایی که اتخاذ کرده‌ایم برطرف کنیم که از جمله این راهکارها می‌توان به تسهیلات و تشویقات به تولیدکنندگان عرضه محصولات توانبخشی، تخصیص ارز دولتی و همچنین ترخیص اقلام و محصولات توانبخشی از گمرک اشاره کرد.

وی افزود: یکی از مواردی که ما در سالهای اخیر به آن تاکید داشته و داریم این بوده که محصولات توانبخشی از انحصار سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران خارج شود و در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی و تولیدکنندگان استفاده شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ما در بحث تولیدات وسایل کمک توانبخشی مشکلی نداریم و تنها  توان تولید وسایل کمک‌شنوایی و باطری آن و همچنین فرم پیشرفته برخی از محصولات از جمله ویلچرهای بالابر را نداریم که امیدواریم در آینده نزدیک نیز در این زمینه به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

نحوی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر 70 درصد از محصولات توانبخشی تولید داخل کشور بوده و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک نیز وسایل کمک شنوایی و باطری آن را نیز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و عرضه کنیم. با تمهیدات در نظر گرفته شده پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ما سهم بیشتری را در تولیدات مسائل کمک توانبخشی در کشور داشته باشیم. به نقل از تسنیم

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *