شناسه خبر: 14433 منتشر شده در مورخ: 1397/7/10 ساعت: 08:46 گروه: اجتماعی  
برای چاپ روزنامه چه تعداد درخت قطع می‌شود؟

برای چاپ روزنامه چه تعداد درخت قطع می‌شود؟

«ساندِی» نشریه وابسته به روزنامه «نیویورک تایمز» به تازگی گزارش جالبی را در مورد میزان درخت‌های قطع شده برای چاپ خود منتشر کرده است که خواندن آن جالب به نظر می‌رسد.

به گزارش ایران سپید این روزنامه می‌گوید هر هفته برای چاپ روزنامه «ساندی» باید 500 هزار درخت قطع شود. بر این اساس بازیافت همه نسخه‌های مربوط به یک روز «ساندی نیویورک تایمز» می‌تواند از قطع 75 هزار درخت جلوگیری کند.

با این توضیح اگر تمام نسخه‌های این روزنامه پس از انتشار به‌طور کامل بازیافت شوند، سالانه از قطع بیش از 250 میلیون درخت جلوگیری می‌شود. بر این اساس گفته شده است که اگر مردم امریکا یک‌دهم روزنامه‌هایی که خریداری می‌کنند را به چرخه بازیافت برگردانند، این امکان وجود خواهد داشت تا در طول یک سال از قطع 25 میلیون درخت جلوگیری شود.

اگر شما یک درخت 15 ساله در حیاط خود داشته باشید و آن را به کیسه‌های کاغذی مخصوص خرید تبدیل کنید، در مجموع می‌توانید 700 کیسه کاغذی در اختیار داشته باشید. نکته جالب اینجاست که یک سوپرمارکت شلوغ در عرض یک ساعت بیش از 700 کیسه مصرف می‌کند و حتی برخی از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بزرگ در طول یک روز بیش از 6 میلیون کیسه مصرف می‌کنند.

به‌طور میانگین هر شهروند امریکایی در طول یک سال از کاغذ، چوب و دیگر محصولات تولید شده از 7 درخت استفاده می‌کند. این رقم نشان می‌دهد که مردم امریکا سالانه بیش از 2 میلیارد درخت را مصرف می‌کنند. مجموع چوب و کاغذهایی که مردم امریکا در طول یک سال دور می‌اندازند برای گرم کردن بیش از 50 میلیون خانه در 20 سال کفایت می‌کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *