شناسه خبر: 1443 منتشر شده در مورخ: 1392/9/24 ساعت: 01:52 گروه: بهداشت و سلامت  
پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان در مشهد

پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان در مشهد

علمی پیوند سلولهای بنیادی مغز استخوان در مشهد بیش از 90 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی ایجاد کرده است .

رئیس ستاد پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز گفت : با اجرای عمل پیوند سلولهای بنیادی مغز استخوان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دومین مرکز کشور در مدت یکسال تاکنون 7 بیمار مبتلا به سرطان خون ، نوروبلاستوم و تالاسمی ماژور در این مرکز با موفقیت تحت پیوند مغز استخوان قرار گرفته اند .

 

دکتر علی قاسمی با بیان اینکه در گذشته بیماران برای انجام عملهای پیوند مغز استخوان به تهران یا به دیگر کشورها اعزام می شدند گفت : هم اکنون این عمل حدود 200میلیون ریال هزینه دارد که 150 میلیون ریال آن را وزارت بهداشت و حدود 50 میلیون ریال آن را بیمار می پردازد .

رئیس ستاد پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین مرکز کشور در درمان نارسایی قلبی با استفاده از سلولهای بنیادی به شمار می رود گفت : این روش درمانی در مدت یک سال بر روی 36بیمار دچار نارسایی قلبی در شرق کشور مورد استفاده قرار گرفته و موفق بوده است .

دکتر قاسمی در خصوص مراکز فعال در زمینه سلولهای بنیادی در درمان بیماران گفت : ‌بیماران دچار نارسایی قلبی برای درمان به کلینیک نارسایی قلبی بیمارستان امام رضا(ع) ، بیماران مبتلا به سرطان خون ، نوروبلاستوم و تالاسمی ماژور به کلینیک بیمارستان منتصریه ، بیماران مبتلا به آرتروز به کلینیک بیمارستان منتصریه و بیمارانی با مشکلات جوش نخوردگی استخوان به بیمارستان امام رضا(ع) ارجاع داده می شوند .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مراکز پیشتاز در زمینه سلولهای بنیادی به شمار می رود و تا کنون 40 طرح تحقیقاتی در ستاد پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی این دانشگاه اجرا و یا به اتمام رسیده است.

دکتر علی قاسمی افزود : اجرای طرح تحقیقاتی درمان زخم پای دیابتی ، درمان نارسایی های قلبی ، اختلالات ایسکمی اندام ، ‌جوش نخوردگی استخوان ، درمان بی اختیاری ادرار استرسی ، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) ، بیماریهای آرتروزی ، پیوند مغز استخوان بر روی بیماران مبتلا به سرطان خون ، تالاسمی ماژور و نورولاستوم از طرحهای تحقیقاتی انجام شده بالینی در مراکز درمانی این دانشگاه است که پیوند سلولهای بنیادی خون ساز ( مغز استخوان ) در مرکز دیالیز و پیوند اعضاء منتصریه مشهد از مهمترین دستاوردهای این ستاد در یک سال اخیر به شمار می رود .

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *