شناسه خبر: 14414 منتشر شده در مورخ: 1397/7/8 ساعت: 13:48 گروه: اجتماعی  
آیین نامه اجرایی بیمه سلامت معلولان به دولت تقدیم می شود

آیین نامه اجرایی بیمه سلامت معلولان به دولت تقدیم می شود

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: قرار است هفته آینده آیین نامه اجرایی پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشته و به هیات دولت تقدیم شود.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی نژاد در حاشیه بازدید از روند ساخت مجتمع آب درمانی استان کرمان و جنوب شرق کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش این سازمان را به گونه ‌ای تأمین کند که علاوه بر تأمین خدمات درمانی مورد نیاز، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهد.

وی ادامه داد: زمان زیادی برای بودجه سال 98 نداریم و از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می خواهیم در سرلوحه کار خود قرار دهد تا این مهم را در اولیت قرار داده تا سال آینده شاهد مشمول بیمه در حوزه توانبخشی باشیم.
معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور تشخیص و مداخله بهنگام را از اصول مهم در حوزه توانبخشی برشمرد و افزود: با تشخیص و مداخله بهنگام جلوی تشدید بسیاری از معلولیت ها گرفته می شود.
نحوی نژاد با اشاره به اینکه در مجموعه تخصصی آب درمانی استان کرمان و جنوب شرق تمامی فرآیندها پزشکی برای معلولان و افراد ضایعه نخاعی انجام می شود افزود: احداث این مجتمع در کنار سایر کلینیک های توابنخشی در شهر کرمان، وجود بخش های درمانی در کنار توانبخشی و طراحی استخر ویژه معلولان؛ این مجتمع را متمایز کرده است.
معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در استان های همجوار این قبیل مجموعه ها در دستور کار قرار ندارد گفت: ایجاد محل اقامتی نیز در جوار مجموعه آب درمانی پیشنهاد می شود. 
نحوی نژاد با اشاره به اینکه ارائه نقشه و مشاوره از سوی ستاد مرکزی بهزیستی برای ساخت این مجموعه انجام شده است بیان داشت: امیدواریم با کمک های خیرین و بهزیستی مجموعه آب درمانی در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه برای تامین تجهیزات این مجموعه با سازمان برنامه و بودجه مذاکره می شود تا بودجه آن در سال آینده جذب شود گفت: پیش بینی می شود در پایان سال جاری و سال آینده بودجه ای برای تجهیزات این مجموعه در نظر گرفته شود.
معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال 68 چند مجموعه آب درمانی در کشور ایجاد شد اما در تربیت نیروی توانبخشی موفق عمل نشده بود افزود: با تغییر رویکرد در دانشکده های توانبخشی و تجهیزات بهزیستی فرصت طلایی در حوزه آب درمانی به وجود آمده است.
وی تصریح کرد: حدود 10 مجموعه آب درمانی در کشور وجود دارد اما با اتفاقاتی که سال های گذشته مبنی بر حذف بسیاری از پست های تشکیلاتی پرسنلی افتاد در حال حاضر بخش هایی از این مجموعه ها به واحدهای اجرایی و مددکاری تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه وجود یک مرکز توابخشی در یک شهر همانند وجود مرکز بهداشت ضروری است گفت: خدمات مرکز توانبخشی در شهرستان های محروم و کوچک باید به صورت دولتی مدیریت شوند زیرا مدیریت غیردولتی آنها را با مشکل روبرو می کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *