شناسه خبر: 14396 منتشر شده در مورخ: 1397/7/7 ساعت: 14:01 گروه: ورزشی  
کمبود مربی و امکانات مشکل اصلی ورزشکاران نابیناست

کمبود مربی و امکانات مشکل اصلی ورزشکاران نابیناست

عضو تیم ملی شطرنج کم بینایان و نابینایان ایران گفت: کمبود امکانات و مربی کارآزموده و حرفه ای مهمترین مشکل ورزشکاران کم بینا و نابینای شهرستانی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا اصفهان، مهدی رومی فرد افزود : شهرستان ها از ورزشکاران و استعدادهای خوبی برخوردارند که در صورت توجه به آنان می توانند پله های ترقی را طی کنند و افتخاری برای استان و کشور شوند.

وی با اشاره به این که برای حضور موفق در پاراآسیایی 2018 جاکارتا بدون مربی و با نرم افزار رایانه ای تمرین کرده است، افزود : بطور حتم وجود و حضور مربی می تواند آموزش ها و تمرینات بهتری را برای ورزشکار داشته باشد اما بسیاری از شهرستان ها با نبود مربی متخصص روبه رو هستند.
ملی پوش تیم شطرنج نابینایان ایران تصریح کرد: حضور مربی در شهرستان ها می تواند شناخت نفرات جدید و معرفی آنان به تیم های پایه ملی را در پی داشته باشد تا در نهایت این ورزشکاران بتوانند به تیم های اصلی راه پیدا کنند.
رومی فرد گفت : تامین امکانات کافی مانند سالن اختصاصی این رشته ورزشی در شهرستان های استان نیازمند توجه بیشتر مسئولان است و شهرستان شهرضا که ساکن آن هستیم نیز سالن اختصاصی و مربی مجرب و حرفه ای برای تمرین ندارد.
این ملی پوش ادامه داد: سایر شهرستان ها نیز از حیث کمبود سالن اختصاصی و مربی کار آزموده شرایط مشابهی دارند و بی شک ورزشکاران نابینا با وضعیت نه چندان خوبی تمرین می کنند.
این بازیکن زاده شهرضایی به همراه مهدی کریمی دو شطرنج باز اصفهانی حاضر در تیم ملی هستند.
سومین دوره بازی های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی چهاردهم تا بیست و سوم مهر سال جاری برگزار می شود و از ایران در مجموع 136 ورزشکار در بخش مردان و 73 ورزشکار در بخش زنان به میدان خواهند رفت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *