شناسه خبر: 14394 منتشر شده در مورخ: 1397/7/7 ساعت: 10:54 گروه: اجتماعی  
دانشجویان معلول که بدون کنکور وارد دانشگاه شدند منتظر باشند

دانشجویان معلول که بدون کنکور وارد دانشگاه شدند منتظر باشند

دبیر ستاد امور دانشجویان سازمان بهزیستی از احتمال پرداخت نشدن شهریه برای دانشجویان بدون کنکور دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش ایران سپید علی همتی، دبیر ستاد امور دانشجویان سازمان بهزیستی در گفتگو با ایران سپید در خصوص دانشجویانی که بدون کنکور وارد دانشگاه آزاد اسلامی می شوند گفت: در گذشته پرداخت شهریه برای همه داشنجویان دانشگاه آزاد صورت می گرفت اما در یک سال گذشته به دلیل تعداد بالای دانشجویان ثبت نامی دراین دانشگاه سازمان بهزیستی نمی تواند شهریه همه داشنجویان دانشگاه آزاد را پرداخت کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما این موضوع را به دفتر حقوقی هیئت دولت ارجاع دادیم تا آنها برای ورودی های بدون کنکور در دانشگاه آزاد تصمیمی اتخاذ کنند. همتی افزود: اگر هیئت دولت موافقت نماید همچون گذشته شهریه همه دانشجویان اعم از با کنکور و بدون کنکور را بهزیستی پرداخت کند باید بودجه خاصی را برای این بخش در نظر بگیرند در غیر این صورت بهزیستی نمی تواند به تعهدات خود در قبال دانشجویان پاسخ دهد. ما به همه دانشجویان نامه می دهیم تا مشکلی در ثبت نام در دانشگاه نداشته باشند اما ورودی های بدون کنکور باید منتظر تصمیم نهایی دولت باشند.

وی در پایان با اشاره به تمدید تفاهمنامه سازمان بهزیستی و دانشگاه آزاد بیان کرد: تا کنون بهزیستی و دانشگاه آزاد مشکلی در پرداخت و ثبت نام دانشجویان نداشته اند، گاهی پرداختی ها از سوی سازمان دیر صورت می گرفت اما بهزیستی به تعهداتش تا کنون پایبند بوده است. با این حال اگر روزی دانشگاه آزاد با تمدید این تفامنامه موافقت نکند بهزیستی همانند گذشته 70 تا 80 درصد شهریه را به دانشجویان پرداخت می کند. البته این امر تا زمانی است آیین نامه قانون حمایت از حقوق معلولان  اجرایی شود و دولت بودجه کافی برای پرداخت شهریه را مدنظر قراردهد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *