شناسه خبر: 14368 منتشر شده در مورخ: 1397/7/4 ساعت: 09:17 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 4 مهر 1397

روزنامه چهارشنبه 4 مهر 1397

حرکت آهسته مناسبسازی شهری برای معلولان - دولتمردان بزرگ به جای دیوار پل میسازند - حساب مددجویان برای خرید سبد کالا هر نفر چقدر شارژ شد؟ - کمک 500 میلیون دلاری به صنعت دارو - برگزاری آخرین اردوی دو و میدانی نابینایان پیش از جاکارتا - قتل دختر بیمار به دست پدر عصبانی - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 4 مهر 1397

16 محرم 1440

26 سپتامبر 2018

سال بیست و دوم شماره 5959

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

حرکت آهسته مناسبسازی شهری برای معلولان 2

دولتمردان بزرگ به جای دیوار پل میسازند 4

حساب مددجویان برای خرید سبد کالا هر نفر چقدر شارژ شد؟ 6

کمک 500 میلیون دلاری به صنعت دارو 8

برگزاری آخرین اردوی دو و میدانی نابینایان پیش از جاکارتا 11

فرهنگ و هنر

قتل دختر بیمار به دست پدر عصبانی 17

اطلاعرسانی

 

...........ویژه

* حرکت آهسته مناسبسازی شهری برای معلولان: رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسبسازی کشور گفت: همچنان روند کار در بخش مناسبسازی شهری و اماکن عمومی به کندی پیش میرود و دلیل آن نیز مسئولانی هستند که این مشکل را با پوست و استخوان خود لمس نکرده اند. ابراهیم کاظمی مؤمنسرایی رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسبسازی کشور اظهار داشت: در بحث مناسبسازی شهری نسبت به سالهای گذشته با پیشرفت نسبتاً خوبی همراه بودیم؛ به طور مثال در حال حاضر در جشنواره شهید رجایی 24 هزار دستگاه دولتی در سطح کشور، بحث مناسبسازی آن انجام شده، در پیاده روهای تمامی استانها خط ویژه معلولان تعبیه شده و حتی در تلاشیم تا در پارکها و بوستانها نیز امکانات رفاهی بیشتری برای این افراد فراهم کنیم. وی تصریح کرد: اخیراً در ساحل مازندران در شهر بابلسر با هدف تسهیل و بهره مندی معلولان از فضاهای عمومی، مسیر ساحلی را برای این افراد ایجاد کرده ایم. کاظمی مؤمنسرایی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مناسبسازی کشور، ادامه داد: همچنین بحث مناسبسازی مراکز درمانی در استان کرمانشاه، قویاً در حال پیشروی است. در اصفهان 60 دستگاه و در خراسان رضوی 200 دستگاه اتوبوس مناسبسازی وارد شد؛ حتی فرودگاه بوشهر را نیز مجهز به مسیرهای مخصوص عبور معلولان کرده ایم. با تمامی این اقدامات انجام شده، اما همچنان روند کار بخش مناسبسازی شهری و اماکن عمومی به کندی پیش میرود و دلیل آن نیز مسئولانی هستند که این مشکل را با پوست و استخوان خود لمس نکرده اند. وی در پایان مصاحبه به برنا گفت: این تفکر اشتباه در خصوص مناسبسازی معابر شهری و اماکن رفاهی وجود دارد که فکر میکنیم مناسبسازی تنها مختص معلولان است؛ در حالی که در هر جامعه برای سالمندان، جانبازان و حتی افرادی که هر دو دستشان از خرید پر است، مسیرها را مناسبسازی و بستر رفت و آمد بی دردسر را فراهم میکنند.

...........سیاسی

* دولتمردان بزرگ به جای دیوار، پل میسازند. رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه درمان نژادپرستی، بیگانه هراسی، خشونت و نفرت پراکنی را باید در گفتگو، مدارا و مردمسالاری جستجو نمود، اظهار داشت: این همان راهی است که ماندلا با شجاعت به دولتمردان واقعی نشان داده است. حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در اجلاس صلح برای بزرگداشت نلسون ماندلا که در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، گفت: این یک واقعیت تاریخی است که دولتمردان بزرگ بجای "دیوار"، "پل" میسازند. هر اندازه نژادپرستی، تبعیض نژادی و بیگانه هراسی ایجاد شود، دیوار میان ملتها را آسان میسازد. گفتگو، مدارا و همزیستی مسالمتآمیز خمیرمایه بنای پل میان اختلافات و دودستگیها است.

* رئیس جمهوری در جلسه با مدیران ارشد رسانه ای آمریکا نسبت به اظهارات یکی از مقامات آمریکایی در خصوص حادثه تروریستی اهواز واکنش نشان داد: یکی از مقامات آمریکا حرف عجیبی زده و گفته، جنایت تروریستها در اهواز، نتیجه رفتار دولت ایران است! اگر این طور است، آیا مردم آمریکا هم نباید دولت خود را مسئول حادثه تروریستی یازده سپتامبر بدانند!؟

* امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به دیدار صبح امروزش با سخنگوی قوه قضاییه گفت: در دیداری که امروز داشتم، خبر اعدام تعدادی از سران مفسدان اقتصادی در ملأ عام و در میدان آزادی به بنده داده شد که این حکم به زودی توسط دستگاه قضایی اجرا میشود.

* «محسن غرویان» مدرس حوزه علمیه قم گفت: راهکار من برای ایجاد همبستگی و تقویت اتحاد ملی، در شرایط فعلی کشور این است که سران اصلاحطلبان و اصولگرایان با یکدیگر جلسه مشترک تشکیل بدهند و از رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره ببرند. همچنین تصمیماتی به نفع مصالح ملی بگیرند تا این حالت قهر و مچگیری در بین این دو گروه از بین برود و فضای همدلی در کشور به وجود آید.

...........گزارش روز

* حساب مددجویان برای خرید سبد کالا هر نفر چقدر شارژ شد؟ پیرو دستور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ارائه طرح حمایت غذایی برای اقشار محروم تحت پوشش نهادهای حمایتی، دومین دوره اجرای طرح مذکور در سال جاری برگزار شد. توزیع سبد کالا بین مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از 27 شهریور ماه آغاز شده است. در این دوره غیر از این دو نهاد حمایتی، این سبد غذایی بین ۳۵۰ هزار مدرسه شبانه روزی نیز توزیع شد. البته مبلغ این سبد غذایی بین ۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بر اساس تعداد اعضای خانوار بوده است. این طرح بر اساس اولویت بندی خانوار آغاز شده است و خانواده های تحت پوشش میتوانند در فروشگاههای رفاه و فروشگاه زنجیره ای افق کوروش اقلام مورد نیاز را خریداری نمایند. مبالغ واریزی برای خانوارهای یکنفره 40 هزار تومان، دو نفره 80 هزار تومان، سه نفره صد هزار تومان، چهار نفره 115، پنج نفره 130 هزار تومان و شش نفره و بالاتر 145 هزار تومان است. تمامی فروشگاههای طرف قرارداد موظف هستند بدون دریافت هیچ نوع کارمزدی نسبت به تحویل کالای مورد تقاضای مشمولین به ارزش مجموع تراکنشهای انجام شده اقدام نمایند و در صورت اخذ گزارش تخلف، دستگاههای پوز فروشگاه مربوط غیر فعال خواهد شد. مددجویانی که تا کنون یا در این دوره موفق به دریافت سبد امنیت غذایی نشدند، میتوانند با شماره 0216369 که تلفنی گویاست تماس حاصل نمایند و برای پیگیری مستمری عدد 1 و سبد کالا عدد 3 را شماره گیری کرده و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار برای دریافت سبد کالا اقدام نمایند. با بارگذاری شماره ملی سرپرست، مشکلشان ثبت میشود و از طریق نهادهای مربوط پیگیری میگردد.

* گلواژه: امام حسین (ع) میفرماید: «اگر سه چیز نبود، آدمى سرش را در برابر هیچ چیز فرود نمىآورد: تنگدستى، بیمارى و مرگ.»

 

 

...........بهداشت و سلامت

* کمک 500 میلیون دلاری به صنعت دارو: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سران سه قوه تصویب کردند که 500 میلیون دلار به بیمه سلامت کمک کنند تا بتواند بدهیهای دارویی خود را پرداخت کند. این کمک تا حدی مشکلات صنعت دارو را کاهش خواهد داد. دکتر اصغری با اشاره به مشکل نقدینگی صنایع دارویی کشور اضافه کرد: سه هزار و 500 میلیارد تومان مطالبات سررسیده صنعت دارو است که به علت زنجیره تأخیر پرداختهای بیمارستانها و داروخانه ها، در نهایت به تولید کنندگان رسیده است.

* عادتهایی که برای سلامتی مضر هستند: با لباس تنگ خوابیدن؛ لباسهای تنگ هنگام خواب روی جریان خون تأثیر میگذارند و در نتیجه احساس گرما و نا آرامی میکنید. حتی اگر از خواب بیدار هم نشوید روی کیفیت خواب تأثیر منفی میگذارد. - محکم مسواک زدن: یکی از افکار غلط ما این است که اگر محکم مسواک بزنیم، دندانها سفیدتر میشوند. اما این کار اشتباه است؛ باید دندانه های مسواک را خیلی آرام روی دندان بکشید تا به لثه ها و مینای دندان آسیبی نرسد. - چند کار را با هم انجام دادن: اینکه میگویند خانمها میتوانند در یک لحظه چند کار را با هم انجام دهند، غلط است. طبق تحقیقات به دست آمده، فقط ۲ درصد از جمعیت دنیا چنین توانایی را دارد. پس تا زمانی که متوجه نشده اید جزء این ۲ درصد هستید یا نه، این کار را انجام ندهید. روی یک کار تمرکز کنید تا کارایی بهتری داشته باشید. - وسواس به چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند: شما نمیتوانید مردم را تغییر دهید. اگر دائم استرس تغییر دادن دیگران را داشته باشید، فقط به سلامت خودتان آسیب میرسانید. از زمان و انرژی برای تقویت خود استفاده کنید. بی تفاوت نباشید، اما به چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند هم وسواس نشان ندهید. خانواده و دوستانتان شما را شاد میخواهند. - به تعویق انداختن: همه ما بنا بر دلایلی کارها را به تعویق می اندازیم؛ اما اگر این عادت از کنترل خارج شود و همه کارها را به روز آخر موکول کنید، در همه کارها چه کار و چه مدرسه به مشکل بر میخورید. - زبان بدن منفی: همه ما شنیدیم که کتاب را نباید از روی جلدش قضاوت کرد، اما در واقعیت به چیزهایی که به چشم میبینیم تکیه میکنیم. بیشتر ارتباطات ما بر پایه نشانه های غیر کلامی است. خودتان را آنالیز کنید و ببینید که آیا زبان بدن منفی مثل خمیده راه رفتن، تماس چشمی مهاجمانه و حالت دفاعی دارید؟ این حرکات باعث سوء تفاهم میشود؛ پس سعی کنید آنها را به کلی حذف کنید. - مصرف دائم قرصهای مسکن: قرصهای مسکن اگر درست مصرف نشوند، تأثیرات منفی روی سلامت میگذارند. به عنوان مثال مشکلات حافظه، نوسانات خلقی، تمرکز ضعیف و زمان واکنش آهسته. این تأثیرات تدریجی هستند و هرگز متوجه نمیشوید که با قرصهای مسکن مسموم شده اید. مصرف بیش از حد قرص های مسکن منجر به زخم معده و حتی خونریزی داخلی میشود.

............ورزشی

* برگزاری آخرین اردوی دو و میدانی نابینایان پیش از جاکارتا: علی اصغر هادیزاده، سرمربی تیم ملی دو و میدانی نابینایان گفت: ملی پوشان اعزامی به مسابقات پارا آسیایی هم اکنون در شهرهای محل سکونت خود و زیر نظر مربیان، به صورت غیر متمرکز در حال آمادگی هستند. در مجموع، تنها دو مرحله اردوی متمرکز برای آنها در نظر گرفتیم که یک مرحله آن برگزار شد و دومین مرحله، اردوی متصل به اعزام است. اردوی متصل به اعزام بیشتر به جهت هماهنگی ورزشکاران و مربیان تدارک دیده شده و عمده مراحل آماده سازی، در همان اردوهای غیر متمرکز انجام شده است. ملی پوشان هفتم مهر وارد تهران میشوند و تمرینات آنها تا دهم مهر در مجموعه شهید هرندی برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: مسابقات پارا آسیایی با حضور برترین ورزشکاران آسیایی برگزار میشود. پاکباز، لطفی، حیدری، نورمحمد آرخی، علی الهی، وحید علی نجیمی، مشهدیان، امید ظریف، میکائیل دیانی، سید عرفان حسینی، امیر خسروانی، مهدی اولاد، علی شمشیری، علیرضا فرح، اسلامی، صالحیمنش، گودرزی، تکتاز، مهدویکیا، محمودی و صفرزاده دو و میدانیکاران اعزامی به سومین دوره مسابقات پارا آسیایی هستند. هادیزاده به عنوان سرمربی و مدیر فنی بر تمرینات نظارت دارد و لیلا صفری، پاکباز، موسوی، مهرداد بیابانی و سهراب اسدی به عنوان مربی، تیم ملی را همراهی میکنند. سرپرستی این اردو نیز بر عهده حسین علیمردانی است.

* پایان سلطنت مسی و رونالدو: لوکا مودریچ، ستاره کروات رئال مادرید پس از کسب عنوان بهترین بازیکن جهان گفت: افتخاری بزرگ و حس زیبایی است. باید به رونالدو و صلاح هم به خاطر فصل فوق العاده ای که داشتند تبریک بگویم و اطمینان دارم آنها دوباره برای این جایزه مبارزه خواهند کرد. ما ادامه دهنده نسل فوق العاده کرواسی در سال 1998 بودیم و توانستیم رؤیا را به واقعیت تبدیل کنیم.

 

...........فرهنگ و هنر

* خبر آنلاین نوشت: از این هفته و پس از پایان ایام عزاداری محرم، تالارهای نمایشی تهران فعالیت خود را از سر گرفته اند. کدام تئاترها در تئاتر شهر روی صحنه میروند؟ «سیم و سُرمه» عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی و کارگردانی روزبه حسینی است که از روز یکشنبه هشتم مهر طی دو نوبت، ساعتهای 18 و 20 به مدت 50 دقیقه با بازی سیما شُکری و میثم غنیزاده در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت. در تالار قشقایی نمایش «عنداز مطالبه» به نویسندگی مرتضی شاه کرم، کارگردانی سامان خلیلیان و بازی پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام خلیلنژاد، محمد زوار بیریا، شاه کرم، الهه شه پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده، سید علی موسویان ساعت 19 به مدت 75 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان میزبان علاقه مندان تئاتر است. نمایش «مرگ و پنگوئن» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی پیام دهکردی نیز ساعت 20:30 به مدت 80 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان در تالار چهارسو به صحنه میرود. در این نمایش مهران امامبخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدیپور و باران وقار کاشانی به عنوان بازیگر حضور دارند. در پلاتو اجرا نیز نمایش «نقل عاشقی» به نویسندگی و کارگردانی ساجد قدوسیان و بازی کامران مبشری، زهره کدخدازاده، ساجد قدوسیان، ساعت 18 به مدت 50 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان روی صحنه میرود. - نمایش در شهرزاد: نمایش «تهوع» به نویسندگی و کارگردانی مریم برزگربا قیمت ۳۵ هزار تومان ساعت 20:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه میرود. در این نمایش شکیب شجره، بنیامین پیروانی، همایون حیدرزاده و ویدا قراگوزلو به ایفای نقش میپردازند. در خلاصه این نمایش که اقتباسی آزاد از رمانی به همین نام، اثر ژان پل سارتر است، آمده: تهوع داستان زندگی مردی تنها و منزوی به نام آنتوان روکانتین است که در انزوای خود به پرسشهای بنیادی در خصوص هستی شناسی بر میخورد و در این امر در برخورد با آدمیان و اشیا و محیط اطرافش دچار حالت تهوع میشود. نمایش «کابوسهای دنباله دار» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد هنرمند ساعت 18 در سالن 1 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا میشود. در این نمایش مهرداد بخشی، الناز ابروش، انصاری، سودابه جعفرزاد، عارف گمزاد و ناژین چهره سیمین بازی میکنند. در خلاصه نمایش آمده: بعد از چاپ شدن تصویر دختری در روزنامه که خودکشی کرده، امید، هاشم و ملودی به گونه ای با کابوسهای دختر مرده رو به رو میشوند. بهای بلیت این نمایش 21000 تومان است. نمایش «سنگها برای آنتیگون» نوشته ساسان فقیه و علی پازوکی، به کارگردانی علی پازوکی ساعت 21:45 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه میرود. در این نمایش گیلدا حمیدی، میثاق زارع، سمانه اسماعیلی و محمد صدیقی مهر ایفای نقش میکنند. در خلاصه نمایش آمده است: «آنتیگون و ایسمنه در یک کافه مشغول کار و گذران زندگی هستند. با ورود غریبه ای به کافه روال زندگی آنها دگرگون میشود. بهای بلیت نمایش 18000 و 21000 تومان تعیین شده است.» نمایش «صد درصد» نوشته مارکس لید و به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی ساعت 21 در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه میرود. در این نمایش ستاره پسیانی و هوتن شکیبا ایفای نقش میکند. این نمایش تندیس بهترین بازیگر زن و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد و کاندیدای بهترین کارگردانی، موسیقی و طراحی صحنه از سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را داراست. بهای بلیت این نمایش 40000، 15000 و 50000 تومان است. نمایش «مواچیله در هیچ جا» به نویسندگی و کارگردانی محمد نیما مظاهرى به قیمت ۳۰ هزار تومان ساعت 18:45 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا میشود.

............حوادث

* قتل دختر بیمار به دست پدر عصبانی: دختر 12 ساله که از پدر کارگرش تقاضای خرید یک رایانه دستی داشت، از سوی وی به قتل رسید. رسیدگی به این پرونده از 25 شهریور با اعلام خبر مرگ مرموز دختر 12 ساله ای در بیمارستان بهارلو به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم آغاز شد. در بررسیهای صورت گرفته آثار کبودی روی گردن دختر نوجوان حکایت از وقوع یک قتل داشت. کارآگاهان در نخستین گام به تحقیق از پدر سارا پرداختند. وی گفت: من در انبار راه آهن کار میکنم و کارگر شب کار هستم. صبح همسرم برای ثبت نام دخترم در مدرسه از خانه خارج شده بود. هرچه زنگ زدم، دخترم که تنها در خانه بود در را باز نکرد. برای همین از همسایه ها کمک گرفتم و وارد خانه شدم. به محض ورود به خانه با جسد دخترم داخل پذیرایی مواجه شدم. با این حال او را به بیمارستان منتقل کردیم و آنجا هم مرگ دخترم را تأیید کردند. زمانی که من و همسرم در خانه نبودیم، کسی وارد شده و دخترم را به قتل رسانده است. در تحقیقات میدانی، یکی از همسایه ها به کارآگاهان جنایی گفت: دقایقی قبل از آنکه پدر سارا زنگ خانه را بزند و از ما کمک بخواهد، من مقابل خانه دست مردی را دیدم که لباس مشکی به تن داشت. به غیر از آن، خودروی پدر سارا را نیز دیدم که مقابل در پارک شده بود. کارآگاهان در بازرسی از خانه، هیچ آثاری از ورود فردی غریبه را ندیدند؛ از سویی دیگر سرقتی نیز از خانه رخ نداده بود و تمام اینها حکایت از آن داشت که جنایت خانوادگی است. بدین ترتیب از پدر و مادر سارا به عنوان تنها مظنونان این جنایت تحقیق شد. از آنجا که سارا بیماری راشیتیسم داشت و مادرش نیز بارها نزد همسایه ها اعلام کرده بود که از وضعیت دخترش خسته شده است و درمان او بی فایده است، احتمال داشت که وی نیز در این جنایت دست داشته باشد. تحقیقات در رابطه با این دو مظنون ادامه داشت تا اینکه صبح روز دوشنبه مرد جوان پس از 7 روز به قتل دخترش اعتراف کرد. پدر سارا گفت: ساعت 8:30 دقیقه روز حادثه به خانه آمدم. زنگ در را به صدا درآوردم و سارا در را برایم باز کرد. شب کار بودم و حوصله نداشتم. اما سارا به محض ورود شروع به جر و بحث با من کرد. سارا از مدتها قبل به من گفته بود برایش رایانه دستی بخرم، اما به او گفتم که هزینه خرید آن را ندارم. دخترم دست بردار نبود، اعصابم از دستش خرد شد، هرچه پول داشتم خرج بیماریش کرده بودم و خوب نشده بود. الآن هم متوجه نبود که پول ندارم تا برای او رایانه بخرم. جر و بحث ما بالا گرفت و در نهایت از شدت عصبانیت جعبه دستمال کاغذی را دوبار محکم به سرش کوبیدم. بعد هم با ملحفه ای که گوشه پذیرایی بود او را خفه کردم. 20 دقیقه ای این ماجرا طول کشید، بعد از مرگ سارا تازه متوجه شدم چه کار کرده ام. ترسیده بودم، فوراً از خانه خارج شدم و به سراغ همسایه ها رفتم و به دروغ به آنها گفتم کلید ندارم و دخترم در را باز نمیکند. با این کار میخواستم صحنه سازی کنم و مسیر تحقیقات را تغییر دهم.

 

............اطلاعرسانی

* اطلاعیه: به اطلاع مخاطبان ایران سپید میرسانیم روز یکشنبه 8 مهر ماه آقای مهندس علی ربوبی، دبیر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی و آقای مهدی میرشاه ولد، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کل کشور مهمان ایران سپید هستند. 

ایران سپید این موقعیت را فراهم آورده است که مخاطبانی که در بخش مسکن مشکلاتی دارند، با مهندس ربوبی به صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده و سؤالهای خود را مستقیماً از این مسئول پرسش کنند. لذا دوستانی که در حوزه مسکن و روابط عمومی بهزیستی مشکلاتی دارند میتوانند روز یکشنبه از ساعت 10.20 الی 12 با شماره تلفن 02184711201 تماس بگیرند.

مخاطبانی که در روز یکشنبه 8 مهر ماه از ساعت 10:20 الی 12 امکان تماس را ندارند، میتوانند سؤالات خود را به شماره پیامک 30000465040 پیامک نمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *