شناسه خبر: 14283 منتشر شده در مورخ: 1397/6/26 ساعت: 10:05 گروه: فرهنگی  
روزهای پایان تابستان و بازار داغ تولید در سینما

روزهای پایان تابستان و بازار داغ تولید در سینما

روزهای پایانی تابستان و تغییر آب و هوا در کشور باعث شده، فیلمسازانی که آثار آنها با هوای تابستان همسانی دارد زودتر برای پایان فیلمبرداری آثار خود دست به کار شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، در ادامه تولید آثار سینمایی مجموعه «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه کنندگی سعید ملکان کلید خورد.

این مجموعه اولین تجربه حضور لیلا حاتمی و ساعد سهیلی در شبکه نمایش خانگی است که در یکی از پارک‌های مرکز شهر به مدیریت تصویربرداری داوود رحمانی آغاز شد و به زودی با حضور سایر بازیگران ادامه پیدا خواهد کرد.
فیلمنامه «نهنگ آبی» که فضای تازه‌ای دارد و داستان متفاوتی را روایت می‌کند، نوشته بهرام توکلی است و بازیگرانی چون حسین یاری، ویشکا آسایش، مجید مظفری، ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، آزاده صمدی، پریوش نظریه، الهام کردا، ستاره پسیانی و دیبا زاهدی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

**«موج اف ام، ردیف 48» در مرحله فنی
اولین عکس از فیلم سینمایی «موج اف ام، ردیف 48» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کیارش اسدی زاده که در سکوت خبری ساخته شده، مراحل فنی را سپری می‌کند.
فیلمنامه «موج اف ام، ردیف 48» به طور مشترک توسط کیارش اسدی‌زاده و طوفان مهردادیان به نگارش درآمده و در خلاصه داستان آن آمده است: روی موج اف ام، ردیف 48 اتفاقاتی در حال وقوع است.
از جمله بازیگران این فیلم سینمایی مرتضی آقا حسینی، مجید آقا کریمی، شیوا ابراهیمی، ستاره اسکندری، رضا بهبودی، ستاره پسیانی، امیر جنانی، نیما رییسی، کاظم سیاحی، نوال شریفی، هوتن شکیبا، بانیپال شومون، آرزو عالی، علی فروتن، معصومه قاسمی‌پور، الهام کردا، طوفان مهردادیان، حسام نورانی، وحید بقراط پور، دیبا خاتمی، برهانه رجبی، میلاد شجره، کاوه عابدین، سجاد گودرزی هستند.
«موج اف ام، ردیف 48»، سومین فیلم کیارش اسدی‌زاده بعد از فیلم‌های «گس» و «شکاف» است.

**«خانم و آقای فلانی» در مرحله پیش تولید
همچنین پیش تولید فیلم کوتاه «خانم و آقای فلانی» به کارگردانی شیرین قره داغی و تهیه کنندگی حسین کاکاوند در تهران آغاز شد.
شیرین قره داغی قصد دارد سه گانه ای براساس زندگی پدربزرگ و مادربزرگش بسازد.
قسمت اول این سه گانه، مستند «مامان فریده و باباحسین» بود که در سال 95 ساخته شد. فیلم کوتاه «خانم و آقای فلانی» قسمت میانی این سه گانه است و یک فیلم بلند سینمایی قسمت آخر آن خواهد بود.
مینا جعفرزاده و علی مقصودی نقش های اصلی فیلم این فیلم کوتاه را ایفا می کنند.

**«سلام علیکم حاج آقا» در نیمه راه 
«سلام علیکم حاج آقا» عنوان دیگر اثر در حال تولید سینمای ایران است که فیلمبرداری آن به مرز 50 درصد رسید.
«سلام علیکم حاج آقا» (چشمان فرشته) به نویسندگی و کارگردانی حسین تبریزی همچنان در مناطق مختلف تهران در حال انجام است و گروه این روزها در خانه‌ای حوالی منطقه مرزداران حضور دارند.
تاکنون 50 درصد از فیلمبرداری این فیلم انجام شده است. طی روزهای آینده و همزمان با فیلمبرداری مراحل فنی فیلم نیز آغاز خواهد شد.
حمید گودرزی، لیلا اوتادی، علی صادقی، رز رضوی، زهرا جهرمی، سوسن پرور، ارژنگ امیرفضلی، مهران رجبی، بیتا عالمی، هلیا آهنگری، امین چنارانی، علی بنایی، اشکان قاسمی، شیوا خسرومهر، بهشاد مختاری و بهنوش بختیاری، مریم کاویانی، محمدرضا شریفی‌نیا و پوریا پورسرخ بازیگران این فیلم سینمایی هستند. تاکنون تمامی بازیگران مقابل دوربین رفته‌اند.
فیلم جدید حسین تبریزی یک کمدی اجتماعی است.

**تکمیل بازیگران «ایده اصلی» با حسن معجونی
‌حسن معجونی که به تازگی فیلم «خوک» را روی پرده سینماها داشت به فیلم تازه آزیتا موگویی به نام «ایده اصلی» پیوست تا با تکمیل بازیگران، این فیلم ظرف چند روز آینده در جزیره کیش جلوی دوربین برود.
ایران، کانادا، اسپانیا و قبرس جنوبی به‌عنوان لوکیشن‌های اصلی «ایده اصلی» انتخاب شده و موگویی علاوه‌بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی فیلم را هم بر عهده دارد.
«ایده اصلی» نام موقت فیلم تازه آزیتا موگویی است که پیش از این «تراژدی» را کارگردانی کرده بود. به زودی نام نهایی این فیلم اعلام خواهد شد.

**پوستر فیلم کوتاه «ماچ سینمایی» با طرحی متفاوت
تولید در حوزه فیلم کوتاه سینمای ایران نیز ادامه دارد و به تازگی پوستر فیلم کوتاه «ماچ سینمایی» تازه ترین فیلم کریم لک زاده با طراحی سعید فروتن رونمایی شد.
این فیلم کوتاه 27 دقیقه ای که این روزها مراحل پایانی آماده سازی خود را پشت سر می‌گذارد داستانی در مورد عشق و مرگ و تصویرهایی از آنها را روایت می کند.
سعید فروتن طراح پوستر این فیلم کوتاه پیش از این برای طراحی پوستر فیلم‌های کوتاه «قمارباز»، «دختری در میان اتاق» و فیلم سینمای «کله سرخ» با کریم لک زاده همکاری داشته است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *