شناسه خبر: 14229 منتشر شده در مورخ: 1397/6/21 ساعت: 11:38 گروه: اجتماعی  
قیمت تور‌های پرطرفدار خارجی، چقدر شده است؟

قیمت تور‌های پرطرفدار خارجی، چقدر شده است؟

فکر می‌کنید عزیزانی که یکی در میان برای مان پیامک می‌فرستند و ما را به اقامت در بهترین هتل‌های کوآلالامپور و آنکارا دعوت می‌کنند، برای این پیشنهاد‌های طلایی چقدر پول می‌خواهند؟

به گزارش ایران سپید به نقل از روزنامه هفت صبح، فکر می کنید عزیزانی که یکی در میان برای مان پیامک می فرستند و ما را به اقامت در بهترین هتل های کوآلالامپور و آنکارا دعوت می کنند، برای این پیشنهادهای طلایی چقدر پول می خواهند؟

سفر خارجی در عصر دلار ۱۵ هزار تومانی

برای این که از سر و ته ماجرا کسب اطلاع کنیم، چند ساعت وقت گذاشتیم و با بالا و پایین کردن آفرهای مختلف در آژانس های گردشگری، متوجه شدیم این روزها سفر کار هر کسی نیست. اگرچه پیدا کردن ارز با سختی های زیادی روبرو است و حداقل یکی دو ساعت آفتاب گرفتن در ظهر داغ خیابان فردوسی را می طلبد ولی آژانس هایی هستند که از مشتری های شان ارز نمی خواهند و با همان هزینه ریالی خرج این سفرهای گردشگری سه تا هفت روزه را تامین می کنند.

با این وجود نرخ آفرها همچنان برای خیلی از ایرانی ها گرانقیمت به نظر می رسد. مثلا چند خانواده ایرانی می توانند هزینه 15 میلیون تومانی سفر هفت روزه به جزیره بالی اندونزی را تامین کنند؟ یا چند نفر حاضر می شوند برای یک سفر سه روزه به دبی پنج میلیون و 200 هزار تومان هزینه می کنند؟

1) دبی؛ 3.6 میلیون تا 5.2 میلیون

سفر خارجی در عصر دلار ۱۵ هزار تومانی

همین فردا اگر چمدان را ببندید و به دبی بروید، این سفر دست کم سه میلیون و 500 هزار تومان برای شما تمام می شود. تورهای مسافرتی سه روزه به مقصد دبی 18 شهریورماه یعنی همین فردا شما را با پروازهای هواپیمایی ماهان به این شهر بدون مالیات می برند و در هتل های سه ستاره «السراب» و «خورشید، شن و دریا» اسکان می دهند. اگر برای اقامت در این سفر سه روزه، به کمتر از هتل پنج ستاره راضی نمی شوید، احتمالا باید گران ترین آفر تور گردشگری به مقصد دبی را انتخاب کنید.

لاکچری ترین آفر گردشگری که در خلال جستجو چند ساعته به چشم مان خورد، مربوط به یک تور گردشگری بود که پنج میلیون و 200 هزار تومان قیمت داشت و هتل پنج ستاره رویال پالم مرکزی را برای اقامت سه روزه در نظر گرفته بود. یک تور دیگر که سه روز اقامت در هتل کرون پلازا را برای مشتریانش در نظر گرفته بود، چهار میلیون و 650 هزار تومان قیمت داشت.

با جستجوی بیشتر، تورهای گردشگری با اقامت در هتل های پنج ستاره ارزان تر هم پیدا می شود. مثلا یک تور گردشگری برای سفر سه روزه با اقامت در هتل پنج ستاره کانال سنترال، چهار میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته است.


2) آنکارا؛ سه تا چهار میلیون

سفر خارجی در عصر دلار ۱۵ هزار تومانی

بالا رفتن قیمت دلار هر بازاری را با رکود مواجه کند، بازار سفر به ترکیه همچنان رونق خودش را حفظ خواهد کرد. همسایه های ترک زبان ماهم این چند وقت با مشکلات ارزی دست و پنجه نرم می کنند و برای همین طالب دلار هستند. این موضوع خودش را در آفر تورهای گردشگری نشان داده است.

تورهای گردشگری سه روزه به مقصد آنکارا، علاوه بر دو میلیون و 200 هزار تومان هزینه بلیت رفت و برگشت از شرکت هواپیمایی ایران ایر، مابقی هزینه ها را به دلار محاسبه می کنند. ارزان ترین تورهایی که توانستیم پیدا کنیم علاوه بر هزینه بلیت ها، 67 دلار برای اقامت از مشتری می خواستند. یکی از این تورهای ارزان قیمت که از اول مهر ماه به مدت سه روز شما را در هتل آرمر آنکارا اسکان می دهد، با احتساب دلار 15 هزار تومانی، سه میلیون تومان خرج روی دست شما می گذارد.

یک آفر سه میلیون تومانی دیگر هم پیدا کردیم که محل اقامت آن در هتل طلایی آنکارا است. هزینه تورهای گرانقیمت تر به مقصد آنکارا به 130 دلار هم می رسد. این یعنی علاوه بر هزینه دو میلیون تومانی بلیت، شما باید دو میلیون تومان دیگر برای اقامت در هتل شرایتون آنکارا خرج کنید تا هزینه سفر برای شما، چهار میلیون تومان رقم بخورد.


3) باکو؛ سه تا هفت میلیون

سفر خارجی در عصر دلار ۱۵ هزار تومانی

آمارها نشان می دهد از ابتدای سال میلادی تا امروز حدود 165 هزار ایرانی به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند. ایران و آذربایجان از نظر فرهنگی شباهت های بسیاری به هم دارند. به خصوص که خیلی از ایرانی ها با زبان آذری آشنا هستند و برای همین آذربایجان همیشه یکی از پر رفت و آمدترین کشورها برای شهروندان ایرانی به شمار می رود.

بالا و پایین کردن تبلیغات تورهای گردشگری به مقصد باکو نشان می دهد، هزینه سه شب اقامت در بهترین هتل شهر باکو که هتل چهارفصل نام دارد، هفت میلیون تومان آب می خورد. یک تور گردشگری که شما را با پروازهای هواپیمایی ایران ایر به این شهر می برد، تعرفه های ارزان تری هم در نظر گرفته. ارزان ترین توری که به مقصد باکو پیدا کردیم، مربوط به تور گردشگری سه روزه با اقامت در هتل هنر باکو (Art Hotel Baku) است که سه میلیون تومان قیمت خورده.

تورهای گردشگری با پیشنهادهای بین سه میلیون تومان تا سه میلیون و 500 هزار تومان هم وجود دارد که محل اقامت آنها در هتل های رویال، آمارا، اونیو و اطلس شهر باکو است. سه شب اقامت در هتل پالمان که دومین هتل بزرگ شهر باکو به حساب می آید با احتساب هزینه بلیت ایران ایر، چهار میلیون و 300 هزار تومان برای گردشگرها آب می خورد.


4) بالی اندونزی؛ 11 تا 15 میلیون

سفر خارجی در عصر دلار ۱۵ هزار تومانی

شهرهای ساحلی اندونزی شاید چندان جذابیتی نداشته باشند، اما جزایر آن برای گردشگرهای ایرانی منحصر به فرد هستند. سفر به بالی که از جزیره های کشور اندونزی به حساب می آید، خرج زیادی لازم دارد. چون تورهایی که گردشگران را به این شهر می برند، هزینه های اقامت را با دلار حساب کرده اند. به جز قیمت بلیت هواپیمایی ماهان که به صورت رفت و برگشت سه میلیون و 800 هزار تومان آب می خورد، هفت روز اقامت در هتل های این شهر دست کم 470 دلار هزینه بر می دارد.

ارزان ترین تور گردشگری هفت روزه ای که به مقصد بالی پیدا کردیم، شما را در هتل آماریس اسکان می دهد و با احتساب دلار 15 هزار تومانی، حدود هفت میلیون تومان خرج روی دست تان می گذارد. کنار هم گذاشتن هزینه بلیت و اقامت، قیمت این تور گردشگری را به حدود 11 میلیون تومان می رساند. هزینه هفت شب اقامت در هتل گراند میراژ بالی، 680 دلار خرج روی تور گردشگری گذاشته و قیمت تور را به 14 میلیون تومان رسانده است. تورهای گرانقیمت به مقصد بالی برای اقامت هفت شب در هتل پنج ستاره گردشگری کارتیکای این شهر، 735 دلار قیمت خورده که با هزینه بلیت و خرید دلار از بازار آزاد، برای گردشگران ایرانی 15 میلیون تومان خرج دارد.


5) کیش؛ 800 هزار تا 1.2 میلیون

سفر خارجی در عصر دلار ۱۵ هزار تومانی

همه سفرهای آن ور آبی که قرار نیست به مقصد کشورهای خارجی باشد؛ همین جزیره کیش هم آن طرف آب به حساب می آید و می تواند یک مقصد تفریحی ارزان قیمت برای گردشگران باشد. تازه با سفر به کیش از ارزبری سفرهای گردشگری هم جلوگیری می شود و نیازی به چانه زدن سر قیمت دلار در خیابان های فردوسی نخواهید داشت.

اگر بخواهید به صورت آزاد و بدون تورهای گردشگری به کیش سفر کنید، هزینه هر شب اقامت شما در هتل پنج ستاره شایان کیش 380 هزار تومان خواهد بود و برای یک اقامت سه روزه در این شهر جزیره ای، باید تقریبا یک میلیون و 200 هزار تومان خرج کنید. این در حالی است که با همین هزینه یک میلیون و 200 هزار تومانی، می توانید از تورهای گردشگری که شما را به کیش می برند استفاده کنید و در همین هتل پنج ستاره اقامت داشته باشید.

این تور سه روزه به مقصد کیش شمارا با پروازهای هواپیمایی معراج به این جزیره می برد و هزینه های خورد و خوراک سفر را هم بر عهده می گیرد. تازه اگر اصرار چندانی به اقامت در هتل های لاکچری ندارید، یک روز گردشگری 800 هزار تومانی هم هست که با پروازهای شرکت هواپیمایی زاگرس شما را به این جزیره می برد و در هتل یک ستاره خاتم اسکان می دهد.


6) مالزی؛ چهار میلیون تا 9.6 میلیون

سفر خارجی در عصر دلار ۱۵ هزار تومانی

احتمالا اولین صحنه ای که بعد از شنیدن اسم مالزی جلوی چشم تان ظاهر می شود، برج های دو قلویی هستند که با یک پل به متصل شده اند. ایرانی های زیادی برای تحصیل به کوآلالامپور سفر می کنند. اما جاذبه های گردشگری این شهر به حدی هست که به سادگی نتوانیم از کنار سفرهای تفریحی بگذریم. به خصوص که سفر به مالزی برای ایرانی ها نیاز به ویزا ندارد. از آنجایی که آفرهای پیشنهادی تورهای گردشگری به مقصد مالزی بیشتر به تومان محاسبه شده است، سفر به کوآلالامپور در رده ارزان ترین سفرها قرار می گیرد. به طوری که با پرداخت چهار میلیون تومان، یک تور گردشگری شما رابا پروازهای هواپیمایی ماهان به کوآلالامپور می برد و هزینه هفت شب اقامت در هتل سه ستاره سانی این شهر را متقبل می شود.

آفرهای چهار میلیون تومانی تور مالزی کم نیستند و با کمی جستجوی بیشتر می شود تور گردشگری را پیدا کرد که با دریافت چهار میلیون و 200 هزار تومان شما را در هتل چهار ستاره رویال چولان بوکیت بینتانگ مالزی اسکان می دهد. هزینه تورهای مسافرتی که هتل های پنج ستاره را برای اقامت انتخاب کرده اند، بیش از دو برابر این تورهای ارزان قیمت در می آید.

گران ترین آفری که به چشم مان خورد مربوط به یک تور گردشگری بود که هتل پنج ستاره ریتز کارلتون را برای اقامت در نظر گرفته بود و برای این سفر هفت روزه، 9 میلیون و 600 هزار تومان قیمت گذاشته بود.


7) بلغارستان؛ 5.9 میلیون تا 9.5 میلیون

سفر خارجی در عصر دلار ۱۵ هزار تومانی

سال گذشته بیش از 29 هزار ایرانی درخواست ویزا برای بلغارستان کرده اند که 95 درصد آن ویزای توریستی بوده. این رقم نشان می دهد که می توان روی بلغارستان هم به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری حساب باز کرد. به خصوص که هزینه تورهای گردشگری به مقصد این کشور، به نسبت بقیه سفرهای گردشگری کمتر به نظر می رسد. چرا که نهایت قیمتی که برای سفر به بلغارستان به چشم مان خورد، 9 میلیون و 500 هزار تومان بود و مربوط به یک تور گردشگری است که با پروازهای هواپیمایی ماهان گردشگران را به صوفیه می برد و به مدت هفت روز در هتل قصر کالیاکرا اسکان می دهد.

البته به نظر این تور گردشگری در قیمت گذاری کمی زیاده روی کرده است. چرا که در خلال جستجوهای مان با یک آفر مواجه شدیم که فقط پنج میلیون و 900 هزار تومان از مشتری می گرفت و هتل پنج ستاره آرنامار را برای اقامت گردشگرهایش در نظر گرفته بود.

این آفر بین بقیه آفرهای تورهای گردشگری منحصر به فرد بود چرا که قیمت تورها به مقصد بلغارستان، به طور متوسط هفت تا هشت میلیون تومان قیمت داشت. مثلا یک تور گردشگری بلغارستان برای این سفر با اقامت هفت روزه در هتل چهار ستاره ادمیرال، هشت میلیون و 900 هزار تومان در نظر گرفته بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *