شناسه خبر: 14215 منتشر شده در مورخ: 1397/6/21 ساعت: 09:47 گروه: اجتماعی  
ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت در تهران

ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت در تهران

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از وجود ۷هزار معلول یارانه بگیر در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۸۴۰ نفر مجهول‌الهویه هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری سلامت، پرستو منصوری گفت: تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش استان تهران بیش از ۱۷۰ هزار نفر است که در نوع جسمی – حرکتی حدود ۶۰ هزار، ذهنی بیش از ۴۱ هزار، بینایی ۱۴ هزار، شنوایی ۲۲ هزار، اعصاب و روان ۹ هزار و صوت و گفتار بیش از ۲ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد مراکز شبانه‌روزی ۱۴۲ مرکز است و مراکزی که به صورت روزانه، ویزیت در منزل و مراقبت در منزل که شامل خدمات مبتنی بر خانواده می‌شود ۱۱۷ مرکز است.

منصوری گفت: تعداد یارانه‌بگیران مراکز شبانه روزی استان تهران ۷ هزار نفر است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۴۱ نفر مجهول‌الهویه هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت:‌تعداد یارانه‌بگیران مراکز روزانه توانبخشی نیز بیش از ۵ هزار و ۲۴۰ نفر است، این در حالی است که تعداد مستمری‌بگیران که شامل معلولان،‌ سالمندان و  بیماران مزمن روانی می‌شود ۴۴ هزار و ۲۳۲ نفر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی کمک‌هزینه‌هایی را برای خدمات توانبخشی به معلولان ارائه می‌دهد، گفت: ۲ هزار و ۹۳۶ نفر از مراکز روزانه دریافت‌کننده کمک‌هزینه ایاب و ذهاب هستند، برای یک هزار و ۶۰۰ نفر تنخواه بهبود تغذیه داده می‌شود و خدمات مناسب‌سازی به ۳۸۵ نفر ارائه می‌شود.

منصوری گفت: پلاک ویژه خودرو برای معلولان به ۶۲۷ نفر داده شده، کمک‌هزینه کاشت حلزون به ۸۹ نفر و کمک‌هزینه تجهیزات توانبخشی به ۹ هزار و ۹۸۱ نفر پرداخت شده است.

منصوری گفت: کمک‌هزینه حق پرستاری برای معلولان ضایعه نخاعی نیز به ۲ هزار و ۵۶۶ نفر داده شده که از این تعداد ۵۵۰ نفر دچار ضایعه از ناحیه گردن، ۸۳۷ نفر از ناحیه سینه و یک‌هزار و ۱۷۹ نفر از ناحیه کمر دچار معلولیت هستند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *