شناسه خبر: 14200 منتشر شده در مورخ: 1397/6/19 ساعت: 13:19 گروه: اجتماعی  
همه مددجویان بهزیستی اقلام کمک معیشتی را دریافت می کنند

همه مددجویان بهزیستی اقلام کمک معیشتی را دریافت می کنند

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کل کشور از ارائه اقلام رفاهی برای مددجویان این سازمان خبر داد و گفت: هنوز معلوم نیست چه اقلامی با چه قیمتی در اختیار افراد قرار می گیرد. این احتمال وجود دارد که بخشی از این اقلام به صورت کالاهای خوراکی و مابقی به صورت نقدی در اختیار مددجویان قرار گیرد.

به گزارش ایران سپید  در حاشیه نشست پویش لبخند مهر پهبد پورشبانان، جانشین رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در جمع خبرنگاران در مورد ارائه اقلام رفاهی برای مددجویان این سازمان خبر دارد و گفت: یکی از دغدغه های دولت یازدهم و دوازدهم  بحث رفاه اجتماعی است که دراین زمینه گامهای بسیار ارزشمندی را برداشته اشت.

با توجه به شرایط خاصی اقتصادی که در کشور ایجاد شده است دولت نشستهای متعدادی برای ایجاد راه حلی برای این معضل فعلی کشور برگزار کرده است و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات خوبی را برای این امر در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: وزارت رفاه برای بسته های حمایتی تدابیر خاصی اندیشیده است و فراخوانی را برای دستگاه های تابع ازجمله سازمان بهزیستی ارسال کرده است.پورشبانان با اشاره به معرفی کل مددجویان بهزیستی برای دریافت این اقلام اظهارداشت:  بهزیستی با توجه به نیاز جامعه هدف اش پیش بینی هایی  را  انجام داده است و به معاونت رفاه اجتماعی  وزارتخانه ارسال کرده است.

این مقام مسئول با توجه به اینکه هنوز ارزش ریالی این اقلام مشخص نشده است گفت: هنوز معلوم نیست چه اقلامی با چه قیمتی در اختیار افراد قرار می گیرد اما به محض روشن شدن آن از طریق رسانه ها اطلاعات جامع تری به مردم خواهیم داد. وی افزود: این احتمال وجود دارد که بخشی از این اقلام به صورت کالاهای خوراکی و مابقی به صورت نقدی در اختیار مددجویان قرار گیرد.

 اینکه کدام دهک جامعه، چه اقلام را دریافت کنند هنوز مشخص نیست. جانشین رییس سازمان بهزیستی کل کشور ادامه داد: فارغ از بخش معیشت، اقلامی همانند وسایل کمکتوانبخشی و بهداشتی را برای جامعه هدفمان درخواست دادیم. با توجه به شرایط اقتصادی باید پشتیبانی در قابل سبد حمایتی یا به صورت نقدی برای افراد در نظر گرفته شود که این امر با نظر مثبت وزراتخانه در دولت مطرح شده است. امیدواریم علاوه بر سبد حمایتی که برای مددجویان سازمان بهزیستی در نظر گرفته است این بخش را هم که شامل کمک نقدی است برای تهیه وسایل بهداشتی مورد نیاز افراد محقق شود.

سازمان بهزیستی  به علت رشد قیمتی که دراین برهه از زمان ایجاد شد با مشکلاتی کمبود وسایل بهداشتی رو به رو شدکه با اقدام به موقع درحال حاضر وسایل مورد نیاز مددجویان مان را تامین کردیم اما میخواهیم نیازشان را به گونه ای تامین کنیم که در طول سال به مشکل مواجه نشوند.

درحال حاضر  کمک هزینه ای که سازمان برای خرید لوازم بهداشتی به مددجویان پرداخت می کند افزایش پیدا نکرده است اما سبد حمایتی که بهزیستی به وزراتخانه پیشنهاد کرده است به واسطه حمایت و پشتبانه مالی است که از سایر منابع این تغییر قیمت ها جبران گردد تا بتوانیم وسایل مورد نیاز مددجویان را تامین کنیم.

وی در پایان گفت: این منابع یا به صورت مستقیم در اختیار مددجو قرار میگیرد یا به صورت یارانه به تولید کنند ارائه میشود و یا اینکه از طریق بهزیستی این اقلام تهیه و به دست افراد مشمول  میرسد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
مسعودبختیاری مقدم 1399/3/16 - 12:23
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment بنده حدود 10 ساله که مددجو هستم ولی تا الان نه ریالی ونه مکم اقلام معیشتی دریافت نکرده ام باید به کجا مراجعه نمایم
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *