شناسه خبر: 14175 منتشر شده در مورخ: 1397/6/17 ساعت: 11:36 گروه: فرهنگی  
از حضور نوازندگان ویولنسل ارکستر ملی تا ساز کوک گیتاریست ها در جشنواره ملی موسیقی جوان

از حضور نوازندگان ویولنسل ارکستر ملی تا ساز کوک گیتاریست ها در جشنواره ملی موسیقی جوان

شمارش معکوس برای پایان "دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان" آغاز شده است و تنها یک روز دیگر برای برگزاری آیین اختتامیه و اعلام نفرات برتر موسیقی دستگاهی و کلاسیک فرصت باقی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از شمارش معکوس برای پایان "دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان" آغاز شده است و تنها یک روز دیگر برای برگزاری آیین اختتامیه و اعلام نفرات برتر موسیقی دستگاهی و کلاسیک فرصت باقی است.

به گزارش روابط عمومی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، صبح روز جمعه 16 شهریور ماه اساتید در دو بخش مجزا به داوری نوازندگان سازهای گیتار و ویلنسل پرداختند.
بر اساس این گزارش، سئانس ابتدایی این جشنواره از ساعت 9 الی 13 ، داوران در بخش گیتار مشغول داوری بوده و سپس بعد از یک آنتراک بخش دوم داوری ها از ساعت 17 الی 21 برای ساز ویلنسل برگزار شد.
در نخستین بخش جشنواره نوازندگان گیتار در دو بخش "الف" و "ب" در تالار رودکی به اجرای  رپرتوآرهای منتخب پرداختند.
بخش "الف"با حضور 8 شرکت کننده با داوری سیمون آیوازیان، علیرضا تفقدی، پدرام فلسفی و مهرداد پاکبار برگزار شد. 
علی براتی، ملیکا بلند همتی، سید پریناز حیدری نژاد، عرفان دربهانی، مانی شیرین سپهر فرندی، ماروین نیچی، مبینا یوسف قرائی هنرمندان منتخب گیتاریست بودند که با اجرای درخور توجه شان در مراحل اولیه جواز حضور در این دوره را به دست آورده بودند و رده سنی"ب" میکائیل ذوالفقاریان، محمد روحی زاده، المیرا شکری، محمود محب زاده، سینا محمدی دیگر شرکت کنندگان حاضر در این بخش بودند.
همچنین داوران جشنواره در عصر امروز قضاوت میان نفرات برگزیده ساز ویلنسل را در سه رده سنی  را به اتمام رساندند.
کریم قربانی، محسن تویسرکانی، صنم قراچه داغی و امید جعفری داوران ساز ویلنسل در دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بودند.
در رده سنی الف فاطمه زهرا شاکری، ثنا شهمیری، کیمیا کوچکی، آروین معینی نژاد، پریا مولایی، نیلوفر میرزانبی خانی و رده سنی ب هم  میرنوید حمیدی، عبدالحسین زارعی، هستی شاپوری و همچنین پروشات زندآیین و محمد حسین غریبی شرکت کنندگان رده سنی ج در این ساز را تشکیل می دادند.
صبح شنبه از ساعت 9 الی 13 آخرین روز از دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به ساز پیانو و از ساعت 17 الی 21 نیز سازهای کلارینت، ابوا، هورن و فلوت هریک در سه رده سنی مختلف به رقابت می پردازند.
از نکات جالب توجه بیستمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان، حضور برخی از نوازندگان ارکستر ملی بعنوان شرکت کننده در بخش ساز ویولنسل بود.
شایان ذکر است، این هنرمندان در مراحل پایانی جشنواره به رقابت پرداختند و باید دید از این جمع چه کسانی در شب اختتامیه عنوان نفرات برتر را از آن خود می کنند.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *