شناسه خبر: 14122 منتشر شده در مورخ: 1397/6/12 ساعت: 13:54 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی فضای شهری برای معلولان بهترین هدیه برای ما است

مناسب سازی فضای شهری برای معلولان بهترین هدیه برای ما است

هنر طاهر کارگردان کُرد عراقی که درسیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با نمایش به نام حق من کو؟ حضور پیدا کرده در این نمایش به وضعیت نامناسب فضای شهری برای معلولان پرداخته است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر هنر طاهر که امسال سومین دوره است در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور پیدا کرده است، درباره موضوع نمایش خود گفت: در کردستان ایران به ویژه شهر مریوان و همچنین در استان های اقلیم کردستان عراق فضای شهری مناسب معلولان هنوز به طور مطلوب و رضایت بخشی ایجاد نشده است.

وی عنوان کرد: همین مسئله موجب شد امسال نمایش خود را به موضوع نامناسب بودن فضای شهری برای معلولان اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه معلولان افراد توانمندی هستند فقط باید بستر حضور انها فراهم شود، بیان کرد: متاسفانه در جامعه ما معلولان با مشکلات فراوانی به ویژه در تردد در مکان های مختلف مواجه هستند.

این کارگردان کُرد عراقی ادامه داد: باید هر کدام از ما بتوانیم به هر اندازه ای و از هر طریقی که شده قدمی در راستای بهبود وضعیت این قشر برداریم و ما به عنوان هنرمندان حوزه تئاتر از طریق نمایش در این زمینه تلاش خود را کرده ایم و بی شک آن را هم ادامه خواهیم داد.

هنر طاهر اضافه کرد: با توجه به اطلاعاتی که ازشهر مریوان کسب کردیم و براساس گفته شهردار این شهر ۱۴ تا ۱۶ رمپ معلولان وجود دارد و این برای این شهر گردشگر پذیر وتوریستی بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی فضای شهری برای معلولان بهترین هدیه برای ما است، عنوان کرد: ما در نمایش خود سعی کردیم به مردم و مخاطبان این مهم را منتقل کنیم که همه باهم برای حضور معلولان در جامعه بدون نیاز به فرد همراه تلاش کنیم.

وی بیان کرد: نمایش کوا مافم؟ (حق من کو؟) توسط چهار بازیگر که سه بازیگر آن مریوانی و بازیگر اصلی آن از اقلیم کردستان است، در این دوره از جشنواره به اجرا در می آید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *