شناسه خبر: 14102 منتشر شده در مورخ: 1397/6/11 ساعت: 08:57 گروه: اجتماعی  
ارائه خدمات توانبخشی به کودکان مبتلا اوتیسم

ارائه خدمات توانبخشی به کودکان مبتلا اوتیسم

مدیرکل بهزیستی استان تهران به اجرایی شدن طرح غربالگری اوتیسم اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح توانستیم تعدادی کودک مبتلا به اوتیسم راشناسایی کنیم که در حال حاضر این افراد خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر داریوش‌ بیات‌نژاد در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی ویژه مبتلایان به اوتیسم (آرمان شایان) اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸۱۳ فرد مبتلا به اوتیسم تحت پوشش بهزیستی استان تهران است که ۴۶۰ هزار تومان از سازمان بهزیستی یارانه می‌گیرند و همچنین ۱۸۰ هزار تومان نیز سهم خانواده‌ها برای مراقبت و نگهداری از این کودکان در منزل است که در مجموع ۶۴۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این خانواده‌ها دوست دارند که از فرزند خود در منزل مراقبت کنند، گفت: این خانواده‌ها به دلیل مشکلات موجود و همچنین بهداشت روانی در برخی موارد امکان مراقبت در منزل را ندارند و بر همین اساس کودکان مبتلا به اوتیسم را به مراکز بهزیستی می‌آورند تا از آموزش‌های لازم برخوردار شوند. اگر خانواده‌ای کودک اوتیسم خود را در منزل نگهداری کند، هزینه‌ جداگانه‌ای به وی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در مورد طرح غربالگری اوتیسم افزود: با اجرایی شدن این طرح، تعداد بیشتری از افراد را شناسایی کردیم که برای این افراد نیز یارانه اختصاص می‌دهیم، به طوری که تا الان هیچ تأخیری در پرداخت یارانه‌ها وجود نداشته است.

بیات‌نژاد در خصوص نگهداری یک فرد معلول در تهران گفت: هزینه نگهداری معلولان در استان‌های بزرگ مانند تهران و مشهد معمولاً ۶ تا ۷ برابر هزینه نگهداری یک معلول در استان‌های دیگر است؛ به طوری که در سال ۹۵، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه نگهداری یک معلول با در نظر گرفتن تمام خدمات در یک مرکز است که معمولاً معمولان با ۴۰ درصد قیمت تمام شده، در مراکز نگهداری می‌شوند.

وی همچنین در مورد کمبود شیرخشک در شیرخوارگاه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در مورد تأمین شیر خشک کودکان و نوجوانان در شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبانه‌روزی نداریم و با اطمینان می‌گویم که فرزندان بهزیستی، خدمات و سرویس‌های مناسبی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ممکن است تورم ایجاد شده باعث کاهش کمک‌های مردمی شود اما در این بخش، میزان کمک‌ها به نوزادان و کودکان بهزیستی کاهش پیدا نکرده است.

بیات‌نژاد تأکید کرد: مرکز توانبخشی و تخصصی آرمان شایان سومین مرکزی است که در استان افتتاح می‌شود که البته از نظر خدمات تخصصی توانبخشی و پزشکی نسبت به سایر مراکز کامل‌تر است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *