شناسه خبر: 14077 منتشر شده در مورخ: 1397/6/6 ساعت: 10:34 گروه: سیاسی  
پاسخگویی رییس جمهوری ارزش بزرگی است
لاریجانی:

پاسخگویی رییس جمهوری ارزش بزرگی است

رییس مجلس شورای اسلامی، پاسخگو بودن بالاترین مقام اجرایی کشور را ارزشی بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: همه مسئولان خود را خادم ملت و پاسخگو در مقابل مردم و نمایندگان آنان می دانند.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در جلسه علنی مجلس و پیش از آغاز برگزاری جلسه سوال از رییس جمهوری به دکتر روحانی و اعضای هیات وزیران که دراین جلسه حضور یافتند، خیر مقدم گفت و اظهارداشت: طبق اصل 88 قانون اساسی حداقل یک چهارم کل نمایندگان می توانند از وظایف رییس‌جمهوری سوال کنند.

وی افزود: این اصل عمیق بودن تفکرات دموکراتیک در نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانگر است که بالاترین مقام اجرایی کشور خود را پاسخگو می‌داند و این ارزشی بزرگ برای ملت ما است که همه مسئولین، حتی در بالاترین سطوح خود را خادم ملت و پاسخگو در مقابل ملت و نمایندگان ملت می دانند.
رییس مجلس یادآور شد: برای ملت ما که دوران طولانی سلطنت وابسته را تحمل کرد که مسئولین نظام شاهنشاهی بی اعتنا به پاسخگویی به ملت خود را مدیون و خاضع قدرت های بیگانه می دانستند، یک شکوفایی سیاسی بزرگ است که با مجاهدت زیاد حاصل آمده است.
لاریجانی ادامه داد: حال آن که بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از کشورهای منطقه هنوز گرفتار نظام های استبدادی و قبیله ای وابسته هستند و در این امر فاصله زیادی با نظام دمکراتیک جمهوری اسلامی دارند.
وی از نمایندگان سوال کننده و از رییس جمهوری خواست که طبق ماده 213 و 113 آیین نامه مطالب خود را بدون خروج موضوعی از بحث که مستلزم تذکر رییس مجلس باشد، بیان کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رعایت انصاف کلام فاخر است که دربیان رهبر معظم انقلاب به حفظ کرامت یکدیگر ظهور یافت و ان شاءالله بر حسن ظن نسبت به هم استوار باشد.
لاریجانی افزود: با رعایت اصولی که ذکر شد، جلسه امروز می تواند در نوع خود کمال سیاست ورزی در کشور را نشان دهد و شرافتی در حکمرانی را به تصویر بکشاند و چون مستقیما مطالب در اختیار مردم عزیز قرار می گیرد در عین جدیت موضوعات مطروحه عواطف برادرانه و ادب دیوانی نظام را عیان می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر
گفت: این شهیدان اسوه های مدیران انقلابی کشور ما بودند که سمت های مدیریتی حتی دربالاترین را صرفا وسیله ای برای خدمتگذاری به ملت تلقی می کردند.
وی افزود: شهید رجایی صفت خود را فرزند مجلس و مقلد رهبری و خادم ملت می دانست و آراستگی روحی شهید باهنر او را به اسوه ادب و تواضع و فهم انقلابی در نظام اسلامی معرفی کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگرچه عمر مدیریتی آنها کوتاه بود و جنایتکاران منافق آمریکایی نگذاشتند ملت ایران از خدمات آن ها بهره مند شوند، اما این دو بزرگوار در قلوب ملت ایران برای همیشه ماندگار شدند.
لاریجانی ابراز امیدواری کرد: در این شرایط حساس با تکیه بر میراث انقلابی شهدای ماندگار دولت علیرغم دشمنی های رذیلانه آمریکا سفینه انقلاب را با صلابت به اهداف مورد نظر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و خواست ملت به ساحل امن و ترقی برسانند.
وی در ادامه به بازگشت حجاج بیت الله الحرام اشاره کرد و گفت: برای حجاج عزیز قبولی طاعات آرزومندیم و از این که امسال برای عزیزان امکان مناسبی برای انجام این فریضه الهی حاصل آمد از دولت عربستان سعودی تشکر می کنم.
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *