شناسه خبر: 14075 منتشر شده در مورخ: 1397/6/6 ساعت: 10:03 گروه: اجتماعی  
دولت الکترونیک در سازمان بهزیستی تقویت می‌شود

دولت الکترونیک در سازمان بهزیستی تقویت می‌شود

رئیس اداره فناوری اطلاعات بهزیستی با بیان اینکه در سایه دولت الکترونیک به دنبال ارائه خدمات بهتر به مددجویان هستیم، گفت: در راستای تحقق این امر ۱۰میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر فریبا بریمانی بابیان اینکه به دنبال تحقق دولت الکترونیک در مجموعه سازمان بهزیستی هستیم تا بتوانیم از این طریق مراجعات مددجویان و هزینه رفت و آمد آن‌ها را کاهش دهیم، ابراز داشت: اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در ستاد بهزیستی کشور پیش‌بینی‌شده است لذا امیدواریم با بهره مندی از این اعتبارات بتوانیم زیرساخت‌های موجود را فراهم و دولت الکترونیک را در همه استان‌ها تحقق‌بخشیم.

وی افزود: قطعا با توجه به رشد تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های روز در مجموعه بهزیستی می‌توانیم خدمات درخور و شایسته‌تری به مددجویان ارائه کنیم لذا بر این اساس راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی مددجویان در دستور کار قرار دارد تا مددجویان بتوانند بدون مراجعه حضوری کار خود را در منزل انجام دهند.

ایجاد ۱۶۰ پایگاه اورژانس اجتماعی

رئیس اداره فناوری اطلاعات بهزیستی کشور بابیان اینکه طی سال گذشته ۱۶۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرهای ایران افتتاح‌شده است، ابراز داشت: اورژانس‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در ارائه مشاوره‌های لازم در زمینه ازدواج و طلاق و کودک یاری و نگهداری سالمندان بر عهده دارد که بر اساس ارزیابی انجام‌شده طی سال ۹۵ و ۹۶ مشخص شد که اورژانس اجتماعی در کاهش خودکشی و مداخلات بهنگام بسیار نقش‌آفرین است.

بریمانی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیب متوجه زنان سرپرست خانوار است لذا در بهزیستی می‌کوشیم تا این اقشار آسیب‌پذیر را مورد حمایت خود قرار دهیم بنابراین طرح کارشناسی آن در این خصوص نوشته‌شده و به‌زودی به سازمان برنامه‌وبودجه تحویل داده می شود.

وی افزود: افزایش اعتبارات مسکن در بخش خانواده‌های دو معلولیتی، افزایش مستمری مددجویان، استقرار دبیرخانه سالمندان در سازمان بهزیستی، اجباری شدن غربالگری ژنتیک، مصوب شدن قانون جامع حمایت از معلولان از جمله برنامه‌های شاخص در حوزه خدمات‌رسانی به مددجویان بهزیستی محسوب می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *