شناسه خبر: 14053 منتشر شده در مورخ: 1397/6/5 ساعت: 08:55 گروه: ورزشی  
انتظارات سرمربیان رشته های مختلف را برآورده کردیم

انتظارات سرمربیان رشته های مختلف را برآورده کردیم

محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان گفت: هیچ مانعی در زمینه تأمین تجهیزات سخت افزاری ورزشکاران نابینا نداریم.

به گزارش ایران سپید محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان در مصاحبه با ایران سپید گفت:مهم ترین رویداد پیش روی فدراسیون، مسابقات پاراآسیایی جاکارتا است. از این رو، در حال آماده سازی برای بزرگترین تورنمنت قاره کهن هستیم. اولین مرحله ی اردوی متمرکز دو و میدانی با حضور ۲۳ نفر از چهارم شهریور در تهران آغاز شده است. هشتمین مرحله ی اردوی گلبال آقایان، چهارمین مرحله ی گلبال بانوان و دوازدهمین مرحله ی اردوی جودو به پایان رسیده است. تمرینات شطرنجبازان در دو بخش آقایان و بانوان، شناگران و یک دوچرخه سوار ما نیز در حال پیگیری است. وی افزود خوشبختانه در زمینه برگزاری اردوها با هیچگونه محدودیتی روبرو نبوده و توانستیم انتظارات سرمربیان رشته های مختلف را در حد توان خود برآورده کنیم. مظلومی بیان داشت: البته باید مشکلات دولت و تنگناهای اقتصادی موجود را نیز در نظر گرفت. جدا شدن کمیته پارالمپیک  از المپیک، کمک زیادیی از نظر مالی به ما کرد. رئیس فدراسیون نابینایان در پاسخ به این سؤال که پیش بینی شما از پتانسیل و تعداد مدالهای ورزشکاران نابینا در جاکارتا چیست، اظهار داشت: پیش بینی دقیقی نمیتوان داشت، اما امیدواریم تعداد مدالهای طلای ما بیشتر از دوره ی قبلی در اینچئون باشد. مظلومی در ارتباط با اعزام دو شناگر نابینا به جای چهار نفر به مسابقات پاراآسیایی و گلایه های سرمربی تیم ملی شنای نابینایان در این زمینه گفت: درهر صورت ما تابع تصمیمات فنی کمیته پارالمپیک هستیم.(پیشتر حمید شریفیان سرمربی تیم ملی شنای نابینایان گفته بود:چنانچه تیم شنا با چهار نفر و ترکیب کامل به مسابقات پاراآسیایی اعزام شود، شانس کسب مدال در بخش تیمی را نیز دارد. اما اعزام دو شناگر مانع حضور شنای نابینایان در بخش تیمی میشود.

مظلومی در خصوص تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز رشته های مختلف و گلایه های ورزشکاران در این زمینه با توجه به تحریمهای موجود گفت: مانعی در این زمینه نداریم. توپ گلبال و توپ فوتبال پنج نفره را از خارج از کشور وارد میکنیم. در خصوص دیسک و وزنه هم از نمونه های داخلی استفاده میکنیم که کیفیت خوبی دارند. اما در خصوص نیزه، در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم از طریق پارالمپیک آن را تأمین کنیم. در خصوص تجهیزات مربوط به اسکی نابینایان نیز چون هم ورزش گران قیمتی است و هم زیرساختهای آن در کشور وجود ندارد، برنامه خاصی نداشتیم. تنها پارالمپیک یک اعزام برون مرزی در اسکی نابینایان داشته است. البته به صورت موردی این آمادگی را داریم که تجهیزات اسکی را نیز فراهم کنیم. رئیس فدراسیون نابینایان در خصوص انجمنها و رشته های تازه تأسیس فدراسیون نابینایان گفت: رشته پاورلیفتینگ بانوان را راه اندازی کردیم. امسال نیز قصد داریم مسابقات قهرمانی کشور بولینگ را برگزار کنیم. البته سال گذشته هم برای بولینگ به استانها نامه زدیم اما آنها زیرساختهای لازم برای آموزش و اعزام را نداشتند و اعلام آمادگی نکردند. مظلومی در خصوص قول معاون وزیر ورزش مبنی بر اختصاص یک زمین به فدراسیون نابینایان گفت: نامه نگاریهای زیادی در این ارتباط انجام شده، اما تا به حال هیچ زمینی در اختیار ما قرار نگرفته است. ما آمادگی ساخت یک ساختمان مستقل برای فدراسیون را داریم اما مشکل ما تنها زمین است. از وزیر ورزش وقت خواستیم تا مشکلات را مطرح کنیم. مظلومی در پایان در خصوص پاداش مدالآوران در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اظهار داشت: مبنای ما همان یکسانسازی پاداش المپیکیها با پارالمپیکیها طبق سنوات گذشته است. البته خود پارالمپیک باید در این زمینه پیگیری و اطلاع رسانی کند.

امیر سرمدی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *