شناسه خبر: 14034 منتشر شده در مورخ: 1397/6/3 ساعت: 09:05 گروه: اجتماعی  
600 میلیارد تومان سهم مددجویان بهزیستی برای توانمند سازی

600 میلیارد تومان سهم مددجویان بهزیستی برای توانمند سازی

گلستان با توجه به داشتن نرخ بالای معلولیت پایلوت غربالگری ژنتیک می شود.

به گزارش ایران سپید سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : این در حالی است که پارسال 900 میلیارد تومان برای توانمند سازی مددجویان بهزیستی اختصاص یافت و هزینه شد.

انوشیروان محسنی بند پی افزود : پارسال با ایجاد سامانه شناسایی خانوارهای با درآمد اندک ، حدود 760 هزار خانوار مشمول را شناسایی کردیم و با برقراری مستمری و پرداخت وام‌های اشتغالزایی کار توانمند سازی آنان آغاز شد.

محسنی بندپی با اشاره به افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی گفت :  مستمری خانواده‌های تک‌نفره و 5 نفره به ترتیب 53 هزار تومان و 100 هزار تومان بود که از ابتدای سال گذشته این مبلغ به ازای خانواده تک نفره 148 هزار تومان و خانواده‌های 5 نفره 465 هزار تومان شده است.

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص تحت پوشش قراردادن متقاضیان مشمول در گلستان گفت : تا پایان مردادماه از 4هزارو 80 پشت نوبتی در حوزه اجتماعی و 11 هزار نفری که معلولیت دارند ، 52 درصد آنان را تحت پوشش قراردادیم و قصد داریم تا پایان مهرماه امسال تمام پشت نوبتی های گلستان تحت پوشش قرار گیرند.

محسنی بند پی با بیان اینکه شیوع معلولیت در گلستان بالا است افزود : به همین علت گلستان را به عنوان پایلوت کارهای تحقیقاتی و غربالگری ژنتیکی در نظر گرفتیم.

او گفت : سعی ما این است تا شرایطی را فراهم کنیم که اگر معلولی در خانواده‌ای متولد شد حمایت‌های بعدی از جمله هزینه‌های تشخیص ژنتیکی و مشاوره را تقبل کنیم.

سرپرست وزارت تعاون ف کار و رفاه اجتماعی همچنین خبر داد : در کشور 169 ارژانس اجتماعی وجود دارد که تلاش داریم تا پایان امسال تمام شهرستانهای کشور دارای اورژانس های اجتماعی شوند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید ، عقل و خردجمعی را بکار گرفته تا امیدواری را در جامعه ایجاد کند ، تاکید کرد : این دولت آگاه به رنج و مشکلات مردم است و تاکنون برنامه‌های دولت برای مبارزه با فقر مطلق و کاهش فقر موثر بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *