شناسه خبر: 14007 منتشر شده در مورخ: 1397/5/28 ساعت: 09:08 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 28 مرداد 1397

روزنامه یکشنبه 28 مرداد 1397

نحوه اجرای قانون زیر ذره بین شورای نظارت - برنامه های دولت در هفته دولت - عزت سینمای ایران رفت - اولویت ارز دولتی برای تولید دارو - الیمایس - میتوانیم در جاکارتا روی سکو برویم - عامل مزاحمت های تلگرامی در تله پلیس همدان

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 28 مرداد 1397

7 ذی الحجه 1439

19 آگوست 2018

سال بیست و دوم شماره 5928

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

* سالروز شهادت جانسوز نهال گلشن دین، نور دیده زهرا، سپهر دانش و بینش، امام محمد باقر (ع) تسلیت باد.

.........عناوین این شماره.......

نحوه اجرای قانون زیر ذره بین شورای نظارت 2

برنامه های دولت در هفته دولت 5

عزت سینمای ایران رفت 6

اولویت ارز دولتی برای تولید دارو 10

الیمایس 12

میتوانیم در جاکارتا روی سکو برویم 17

عامل مزاحمتهای تلگرامی در تله پلیس همدان

 

........ویژه

* نحوه اجرای قانون حمایت از معلولان زیر ذره بین شورای نظارت: سیده فاطمه ذو القدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مناسبسازی معابر و فضاهای شهری برای حضور بیشتر معلولان در جامعه گفت: در گذشته دیدگاه جامعه نسبت به معلولین به شکلی بود که آنها را افرادی ناتوان میدانستند؛ لذا برای پرداختن به مسائل و مصائب این قشر از جامعه اولویتی وجود نداشت، اما خوشبختانه در حال حاضر تغییر رویکرد مثبتی به لحاظ ذهنی و عملیاتی نسبت به جامعه معلولان شکل گرفته است. با توجه به این تغییر رویکرد و بر مبنای همت و تلاش معلولان و حمایتهای مسئولین، امروزه شاهد حضور و افتخار آفرینی هرچه بیشتر آنها در میادین علمی، ورزشی و کارآفرینی هستیم. نماینده مردم تهران افزود: پیش شرط مورد نیاز برای توانمندسازی این افراد، امکان تردد در فضای شهری است که این مهم به عنوان یک تکلیف برای شهرداریها لحاظ شده است. شهرداریها موظف هستند فضاهای شهری را برای این گروه از شهروندان مناسبسازی کنند. در این راستا شهرداری صدور پروانه، احداث، بازسازی و پایان کار مکانهایی با کاربرد عمومی را مشروط به دسترس پذیری برای افراد دارای معلولیت کرده است. ذو القدر با اشاره به عملکرد شهرداری در راستای مناسبسازی و دسترس پذیری معابر و اماکن عمومی برای معلولان اظهار کرد: بر اساس شواهد میدانی در حال حاضر اتفاقات مثبتی در سطح شهری نظیر علامتگذاری پیاده روها، تقاطعها، میادین و در خطوط مترو به چشم میخورد و همچنین فضاهای ورزشی، بوستانها، وسایل حمل و نقل عمومی برای امکان استفاده بیشتر معلولان از فضای شهری وجود دارد که البته دارای جامعیت کامل در فضای شهری و شهرستانها نیست و کفایت لازم برای جامعه معلولان را ندارد، اما در حد خود بیانگر تلاش شهرداریها در راستای فضاسازی شهری است و مهر تأییدی بر اراده شهرداری برای توجه به مطالبات و خواستهای شهروندان معلول برای امکان حضور در فضای شهری به عنوان یک حق مدنی است. وی در این راستا ادامه داد: اخیراً مجلس شورای اسلامی برای ارتقاء نقش حمایتی، قانون حمایت از معلولان را مورد بازنگری و تصویب قرار داد که بر اساس آن سطح خدمات رسانی به معلولان ارتقا پیدا میکند و برای افزایش ضمانت اجرایی این قانون، شورای نظارت بر اجرای قانون  حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی تشکیل میشود. وی خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد این قانون، با ارائه تعریفی شفاف و جامع، شهرداریها و سازمانهای کشوری را ملزم کرده است تا با مناسبسازی و افزایش دسترسی معلولان به سامانه حمل و نقل، اشتغال، منابع مناسب ارتباطی و رسانه ای، محیط فیزیکی، اطلاعات و آموزش و پرورش و فناوری، حقوق این قشر از جامعه را محقق کنند. انتظار داریم که شهری بدون مانع برای این گروه از شهروندان مهیا شود.

 

........سیاسی

* برنامه های دولت در هفته دولت. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: در هفته دولت، پروژه های مهمی را در همه حوزه ها افتتاح خواهیم کرد. یکی از پروژه های بسیار بزرگ در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بوده که سرمایه بزرگی است. در رابطه با راه آهن هم افتتاح پروژه هایی را در هفته دولت داریم. * سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهوری گفت: شاید سؤال از رئیس جمهوری بتواند موجب افزایش ارتباط رئیس جمهوری با نمایندگان شود. آقای رئیس جمهوری در این جلسه میتوانند مشکلاتشان را بگویند. برای رسیدن به تفاهم، به گفتگو نیاز داریم و باید بنشینیم سر یک میز و با یکدیگر حرف بزنیم. * روح ا... بابایی صالح درباره برگزاری کنسرتهای خیابانی گفت: در شرایط کنونی برگزاری چنین کنسرتهایی مناسب نیست؛ چرا که مطمئناً یک عده سوء استفاده خواهند کرد.

..........گزارش فرهنگی

* عزت سینمای ایران رفت. مردم ایران صبح جمعه را با تلخکامی آغاز کردند؛ شنیدن خبر درگذشت «عزت سینمای ایران» عزت ا... انتظامی «آقای بازیگر» به اندازه ای جانگداز و غیر منتظره بود که همه را در شوکی همراه با اندوه فرو برد. هنوز اثر تلخ انتشار این خبر عمق نیافته بود که خبر فوت سید ضیا الدین دری، کارگردان سینما و تلویزیون، آخرین جمعه مرداد ۹۷ را به تعبیر عده ای، به «جمعه سیاه» بدل کرد. انتشار خبر درگذشت آقای بازیگر، نوشته ها و اظهار نظرهایی را به دنبال داشت که در اینجا یکی از این نمونه ها را میآوریم. احسان رضایی، نویسنده، روزنامه نگار و ادیب جوان، کارنامه آقای بازیگر را از زاویه ای بررسی کرده که شاید کمتر کسی متوجه آن شده باشد. او تأثیر بازیهای انتظامی را بر ادبیات داستانی در یادداشتی کوتاه اجمالاً مرور کرده که در ادامه میخوانید: در سوگ آقای بازیگر، حرفهای زیادی گفته شد و میشود؛ از هنر و کار و شخصیت او. بین همه این حرفهای لازم، باید به این هم اشاره کرد که یکی از کارهای ویژه انتظامی، خدمتی بود که او به ادبیات داستانی ما کرد. انتظامی با بازیهای فوق العاده اش در چند فیلم اقتباسی، نشان داد که داستانهای ایرانی چه ظرفیت تصویری بالایی دارند. اینجا، فهرست کوتاهی از شخصیتهای ادبی را که انتظامی به تصویر کشید، میبینید، بعضیهایشان جزو شاهکارهای سینمای ماست: نقش مشدحسن از داستان چهارم کتاب «عزاداران بیل» غلامحسین ساعدی در فیلم «گاو» (داریوش مهرجویی، ۱۳۴۸). (قبلاً در تله تئاتری در سال ۱۳۴۴ با کاگردانی جعفر والی همین نقش را بازی کرده بود.) خونفروشِ داستان «آشغالدونی» (از کتاب «گور و گهواره») غلامحسین ساعدی در فیلم «دایره مینا» (داریوش مهرجویی، ۱۳۵۳). (در داستان اسم این خونفروش آقاگیلانی است، اما در فیلم شده: سامری)

از رمان «ملکوت» بهرام صادقی در فیلمی به همین اسم (خسرو هریتاش، ۱۳۵۵) حاج اکبر از نمایشنامه «جعفرخان از فرنگ برگشته» اثر حسن مقدم در فیلمی به همین اسم (علی حاتمی، ۱۳۶۶). (در اجرای تئاتری همین نمایشنامه در سال ۱۳۴۴ نقش نوکر خانواده را بازی کرده بود که در فیلم محمدعلی کشاورز بازی میکند) پدر راحله و رییس قبیله ای بر سر راه شبلی، در فیلمنامه «روز واقعه» بهرام بیضایی در فیلمی با همین نام (شهرام اسدی، ۱۳۷۳) پدر روایِ رمان «گاوخونی» جعفر مدرس صادقی در فیلمی به همین نام (بهروز افخمی، ۱۳۸۱). در دو اقتباس سینمایی، انتظامی نقشهایی بازی کرده که در داستان اصلی نیست. در «آقای هالو» (داریوش مهرجویی، ۱۳۴۹) دو نقش او در نمایشنامه «هالو» علی نصیریان نیست. نقش معیر پیرنیا در فیلم «چهل سالگی» (علیرضا رئیسیان، ۱۳۸۸) هم در رمان خانم ناهید طباطبایی معادل ندارد. *  تقصیر خودته، دانشمند هوشمند! گول بورژوازی فاسد رو خوردی؛ میخواستی پولدار شی، خودتو فروختی. - حمید هامون (خسرو شکیبایی): نود درصدش از فرط عشق بود... مهشید با دار و دسته اش فرق داشت. من به پول باباش کار نداشتم، خودش برام مهم بود. - دبیری: ولی برا باباش پولش مهم بود. واسه همینم یه پاپاسی بهتون نداد! ...تو هم مثه اونای دیگه، یه زن خوشگل گرفتی، حالا دیگه نمیخوادت. (دیالوگی از فیلم هامون) * حاجی: آیین چراغ خاموشی نیست، قربانی خوف مرگ ندارد، مقدر است. بیهوده پروار شدی، کمتر چریده بودی بیشتر میماندی، چه پاکیزه است کفنت، این پوستین سفید حنابسته، قربانی، عید قربان مبارک، دلم سخت گرفته، دریغ از یک گوش مطمئن، به تو اعتماد میکنم همصحبت. (دیالوگی از حاجی واشنگتن) * عضد الملک (هوشنگ بهشتی): أِن شاء ا... که سال آینده این باغبان پیر خدمتگزار توفیق تقدیم نهال برومندی دیگری داشته باشد. ناصر الدین شاه (عزت ا... انتظامی): امیدوار نباش ، مدرسه هنر مزرعه بلال نیست آقا، که هر سال محصول بهتری داشته باشد. در کواکب آسمان هم یکی میشود ستاره رخشان، الباقی سوسو میزنند. (کمال الملک)

 

  ..........بهداشت و سلامت

* اولویت ارز دولتی برای تولید دارو: رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به تخصیص ۳.۵ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات دارو، تجهیزات و مواد اولیه دارویی گفت: اولویت تخصیص ارز برای تأمین مواد اولیه تولید کنندگان دارو است. دکتر غلامرضا اصغری با بیان اینکه تا کنون یک سوم از این ارز تخصیص یافته، افزود: در حال حاضر حدود ۷۰۰ میلیون دلار در حوزه دارو و تجهیزات ثبت سفارش شده که در نوبت دریافت ارز قرار دارد. * یک برنامه غذایی سالم: به جای تأکید بر یک رژیم غذایی "متنوع" باید افراد را به دنبال کردن الگوهای تغذیه ای "سالم" حاوی مقادیر کافی سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، حبوبات، آجیلها، دانه ها، محصولات لبنی کمچرب و روغن گیاهی و کاهش مصرف گوشت قرمز، نوشیدنیهای شیرین، شکر و شیرینیها تشویق کرد. توصیه به تنوع غذایی، بیشتر به دنبال کردن الگوهای نامناسب غذایی منجر میشود که ممکن است با افزایش وزن و چاقی در جمعیت بزرگسالان همراه شود. در چنین الگوهای نامناسب غذایی به عنوان مثال مصرف موادی همچون حبوبات و غذاهای فرآوری شده بیش از حد میشود، در حالی که مصرف میوه ها، سبزیجات، ماهی و دیگر غذاهای مفید به حد اقل میرسد. این نوع از وعده های غذایی حاوی انواع مختلفی از مواد غذایی کمتر سیر کننده هستند و باعث میشوند افراد به زیاده روی در خوردن روی بیاورند. * ویتامینهای مؤثر بر افزایش قد: استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران میگوید: کمبود ویتامینهای A و B سبب بروز کوتاهی قد میشود؛ در حالی که داشتن تغذیه مناسب تا سن 6 سالگی به عنوان دوران طلایی رشد قدی، میتواند از این عارضه پیشگیری کند. مینا والایی می افزاید: تغذیه مناسب از دوران جنینی تا 6 سالگی بسیار حائز اهمیت است و سبب جهش قدی در مرحله بلوغ میشود؛ عوامل تغذیه ای رشد مانند مواد قندی، چربیها و پروتئینها که انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن را تأمین میکنند و انواع ویتامینها، تعیین کننده میزان قد هستند.

 

........وادی شعر

* الیمایس/ جلیل صفربیگی: الیمایس دفتری شعری است گزیده گونه از جلیل صفربیگی که شامل چهار بخش رباعیها، سپیدها، غزلها و دوبیتیها است. مخاطب شعر صفربیگی را بیشتر به عنوان یک رباعیسرای خوب میشناسد؛ هرچند او جدیداً در غزل و شعر سپید هم فعالیت خود را بیشتر کرده، به طوری که چند دفتر شعر سپید منتشر کرده است. صفربیگی در اغلب رباعیهای خود بیشتر به ضربه پایانی رباعی که در مصرع آخر آن اتفاق میافتد توجه دارد تا به جنبه های دیگر. رباعیهای او در این کتاب از لحاظ موضوعی بیشتر شامل رباعیهایی است که سرایش حالات و حسها و در بسیاری از آنها تنهایی خود شاعر است و به نوعی حدیث نفس است و عاشقانه هایی فانتزی که به نظر بیشتر برای خالی نبودن عریضه سروده شده و رباعیهای آیینی که برآمده از عواطف و اعتقادات مذهبی اوست. صفربیگی در هر سه عرصه هم رباعیهای موفقی را ارائه کرده است؛ هرچند در موارد معدودی هم دچار لغزشهایی شده است که شاید بتوان به خاطر فانتزی بودن سرایش او در رباعی از آن چشمپوشی کرد. خیره به تو، در لیوانم آب مییریزم، دریایی  میریزد... شاعر صحنه هایی را توصیف میکند که در حالی خیره شده به معشوق، دارد در لیوان آب میریزد و تعبیر «دریایی میریزد» میتواند تصویر سر رفتن آب از لیوان را تداعی کند و خلق این تصویر در سه سطر بسیار کوتاه و موجز  میتواند نمونه خوبی از یک شعر سپید مختصر و بدون اطناب باشد. شاعر در غزلهایش هم با ذهنیت رباعیهایش وارد میشود و این باعث شده که در این قالب هم رگه هایی از طنز خفیف و فانتزی بودن به چشم بخورد و تفاوتی میان رباعی و غزل او از لحاظ نوع تألیف احساس نشود. صفربیگی در دوبیتیهای خود باز همان روال رباعی را پیش گرفته، اما زبان او در دوبیتیها صمیمیت بیشتری پیدا کرده است. در مجموع، جلیل صفربیگی شاعری است که رباعی  را بهتر از دیگر قالبها میسراید و در این قالب از شاخصترین و برجسته ترین شاعران حاضر است. الیمایس، دفتر شعری است گزیده گونه از «جلیل صفربیگی» که شامل چهار بخش رباعیها، سپیدها، غزلها و دوبیتیها که نشر «نسل پنجم» آن را چاپ کرده است. نمونه شعر صفربیگی: زخمی شده روح و تنش آماسیده، انگار که مرگ یال او را چیده، بازیچه بچه های باغ وحش است، شیری که به میله قفس ماسیده. * آه از دل بی عاطفه سنگی تو، سازی نزدم جز به هماهنگی تو؛ سلول به سلول وجودم غم توست، تنگ دل من نشسته دلتنگی تو. * بی عشق دلم شبیه سنگ مرده است، دریایی که پر از نهنگ مرده ست؛ در من ندوید بچه آهویی هم، پاهام پر از یوزپلنگ مرده ست. * خرده ریز خاطره ها/ حافظ موسوی: کتاب صوتی خرده ریز خاطره ها مجموعه ای است از اشعار حافظ موسوی که در پنج بخش روایت میشوند؛ عاشقانه ها، گاهی وقتها، سطرهای پنهانی، شعرهای خاور میانه و یادداشتهای مانکوزو. حافظ موسوی خود روایتگر این مجموعه است و آرمان نوروزی وظیفه انتخاب موسیقی را به عهده داشته است. در این روزهای کمی دلگیر اگر با خرده ریز خاطره ها همراه شوید، حافظ موسوی شما را با خود در بخش ابتدایی، به دنیایی عاشقانه خواهد برد که با صدایی گیرا از بادی که در موهایِ معشوقی گرفتار است می گوید؛ زندگی همیشه که اینجور پیچ و تاب نخواهد داشت، بد نیست گاهی هم دستی به موهایت بکشی، بایستی کنار پنجره و با درخت و باغچه صحبت کنی، پنهان نمیکنم که پیشتر از این سطرها دوستت دارم را میخواستم بنویسم. حالا کمی صبر کن! بخش اول شامل هفت شعر است که همگی مضمونی عاشقانه دارند؛ اما در بخش دوم شاعر از دغدغه های شاعرانه اش می گوید؛ از مرگ ناگهانی، از درک هستی و از خاطراتی دور اما نزدیک که همگی در افکارش جولان میدهند. حافظ موسوی در شعر توفان به پا مکن از مرگ ناگهانی نازنین نظام شهیدی (از شاعران برجسته بعد از فروغ فرخزاد) میگوید و با سبک و سیاقِ شاعرانه با وی خداحافظی میکند؛ اما تو معاصرِ بادها بودی، بازی تمام شد، ما درختانیم و این سلطنتِ باد است. شعرهای بخش سوم این کتاب صوتی از دو کتاب «زن، تاریکی، کلمات» و «سطرهای پنهانی» روایت میشوند. شعرهای این مجموعه غالباً تجربیات شاعر در زندگی و اتفاقاتِ مهمِ معاصر را بازگو میکند، اما بخش چهارم، «خاور میانه» همان طور که از اسمش پیداست، شامل اشعاریست که همگی چهره جنگزده و ناآرامِ این نقطه جغرافیایی در آسیا را روایت میکنند؛ اینجا خاور میانه است؛ سرزمین صلحهای موقت، بین جنگهای پیاپی، سرزمین خلیفه ها، امپراطوران، شاهزادگان، حرمسراها و مردمی که نمیدانند برای اعدام یک دیکتاتور باید بخندند یا گریه کنند... اینجا، خاور میانه است و این لکنته که از میان خون ما میگذرد، تاریخ است. در حالی که در بخش پنجم، شاعر در قالب یادداشتهای آنتونیو مانکوزو به همسرش لیزا، ما را به سفری در تاریخ به زمان ساسانیان میبرد و از مردمان آن روزگار میگوید.

........ورزشی

* میتوانیم در جاکارتا روی سکو برویم: در چهارمین اردوی آمادگی تیم ملی گلبال بانوان که روز 29 مرداد در تهران به پایان میرسد، هشت گلبالیست به تیم ملی دعوت شده اند. سمیرا جلیلوند، زینب قنبری، مریم جعفرزاده، طیبه استکی، زهره حبیب اللهی، فاطمه قمصری، حبیبه فریسات، مریم حسامآبادی، 8 اردونشین گلبال بانوان هستند که زیر نظر لیلا نعیمآبادی به عنوان سرمربی و زهره ابراهیمی به عنوان مربی، تمرین میکنند. مریم جعفرزاده، یکی از ملی پوشان گلبال که با سایر هم تیمیهایش در حال آماده سازی برای مسابقات پارا آسیایی جاکارتا است، در گفتگو با ایران سپید گفت: از سال 1386 وارد ورزش گلبال شدم و در سال 88، به عضویت تیم ملی درآمدم. مهمترین افتخار من در تیم ملی، عنوان نایب قهرمانی در مسابقات پارا آسیایی سال 2014 در اینچئون کره جنوبی است. جعفرزاده ادامه داد: در مسابقات آسیا پاسیفیک که سال 2017 در تایلند برگزار شد، به علت آسیبدیدگی تیم را همراهی نمیکردم. هم اکنون زیر نظر خانم نعیمآبادی در حال تمرین هستیم تا بهترین نتایج را در جاکارتا به دست آوریم. وی در خصوص شرایط اردوهای تمرینی اظهار داشت: به طور کلی امکانات اردوها در حد معمول مناسب است که البته میتواند بهتر از این هم باشد. زینب قنبری، دیگر ملی پوش گلبال بانوان در مصاحبه با ایران سپید گفت: از سال 1380 ورزش گلبال را آغاز کردم و از سال 88، در تیم ملی حضور دارم. در این مدت توانستم در مسابقات باشگاهی و قهرمانی کشور، عناوین بسیاری را بدست آورم. وی ادامه داد: متأسفانه در مسابقات آسیایی تایلند نتوانستیم نتایج خوبی را بدست آوریم، اما در حال حاضر این پتانسیل در ما وجود دارد تا در بازیهای جاکارتا روی سکو برویم. قنبری بیان داشت: اردوهای تیم ملی گلبال بانوان کمی دیر آغاز شد، اما امیدوارم در هفت مرحله اردویی که تا زمان اعزام پیشبینی شده، بتوانیم در اندونزی مقامآور باشیم. «امیر سرمدی»

 

........حوادث

* عامل مزاحمتهای تلگرامی در تله پلیس همدان: سرهنگ فیروز سرخوشنهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا از دریافت پیامهای توهینآمیز از طریق شبکه های مجازی از طرف فردی ناشناس خبر داد و گفت: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که فردی با هویت ناشناس اقدام به ارسال پیامهای مستهجن، رکیک و توهینآمیز به شاکی کرده است.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان افزود: به دنبال تلاش برای شناسایی سیم کارت تلفن همراهی که پیام ارسال میشد مشخص شد که مالک این خط تلفن یک زن است. اما در ادامه تحقیقات، فرد استفاده کننده از این خط تلفن برای ارسال پیام تلگرامی که نوجوان 17 ساله و برادرزاده این زن بود شناسایی و دستگیر شد. وی افزود: به گفته این نوجوان، پدر او با شاکی اختلاف دارند و متهم با انگیزه انتقامجویی اقدام به ارسال پیامهای توهینآمیز به وی کرده است. این مقام انتظامی همدان ادامه داد: پس از تکمیل پرونده، نوجوان 17 ساله تحویل مرجع قضایی شد و با حکم قاضی متهم در اختیار کانون اصلاح و تربیت قرار گرفت. سرهنگ سرخوشنهاد با بیان اینکه عمه متهم از داشتن این خط تلفن ابراز بی اطلاعی کرد، گفت: استعلام سیم کارتها از طریق سامانه و پیامک امکانپذیر است و مشترکان تلفن همراه میتوانند با مراجعه به سایت تنظیم مقررات رادیویی یا ارسال پیامک به شماره 30005049و3000150 از تعداد سیم کارتهایی که به نام آنها ثبت شده است، مطلع شوند.
گفتنی است 300 فقره پرونده قضایی چهار ماهه ابتدایی امسال در حوزه پلیس فتا استان همدان تشکیل شد که برداشت غیر مجاز، کلاهبرداری و مزاحمت اینترنتی بیشترین آمار پرونده ها را تشکیل میدهند.

* گلواژه: امام محمد باقر (ع) میفرمایند: نهایت کمال، فهم در دین و صبر بر مصیبت و اندازه گیری در خرج زندگانی است.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *