شناسه خبر: 13908 منتشر شده در مورخ: 1397/5/16 ساعت: 09:15 گروه: اجتماعی  
افتخار آفرینی نابینایان و معلولان در کنکور 97

افتخار آفرینی نابینایان و معلولان در کنکور 97

امسال نیز همانند سال‌های گذشته دانش آموزان استثنایی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) با کسب موفقیت در کنکور سراسری افتخار آفریدند.

به گزارش ایران سپید به نقل از وبسایت قلمچی ادریس فتحی مسئول گروه نابینایان و استثنایی با اعلام این خبر گفت: 18 دانش آموز نابینا، کم بینا، نیمه بینا، نیمه شنوا و معلول جسمی حرکتی بنیاد قلم چی در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی و هنر رتبه های زیر 1000 کنکور 97 را به خود اختصاص دادند.

وی تشریح کرد: 11 نفر از این دانش آموزان نابینا، نیمه بینا و کم بینا، 2 نفر نیمه شنوا و 5 نفر معلول جسمی حرکتی هستند که اسامی آن ها با ذکر رشته و رتبه در تصویر قابل مشاهده است. 

 وی با اشاره به این نکته که نتایج به دست آمده در کنکور سراسری 97 بیانگر تلاش این دانش آموزان و باور داشتن توانایی آنان است، گفت: علاوه بر رتبه های زیر 1000، 195 نفر از دانش آموزان استثنایی رتبه زیر 10 هزار، 67 نفر رتبه زیر 5 هزار و 32 نفر رتبه زیر 2 هزار را کسب کرده اند. 

فتحی با تاکید بر رشد کیفی رتبه های زیر 1000 اظهار داشت: امسال نیز همانند سال های گذشته موفقیت بورسیه های استثنایی را تداوم بخشیدیم با این تفاوت که امسال 4 نفر از دانش آموزان، رتبه زیر 50 را در کنکور به خود اختصاص دادند که این میزان نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده است؛ همچنین امسال 66 درصد از دانش آموزان استثنایی به عبارتی 12 نفر از آنان موفق به کسب رتبه زیر 500 شده اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص این دانش آموزان، درخشش و قهرمانی تعدادی از آنان در برخی رشته های ورزشی، هنری و ادبی همراستا با موفقیت در تحصیل است.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *