شناسه خبر: 13879 منتشر شده در مورخ: 1397/5/12 ساعت: 16:14 گروه: اجتماعی  
ارائه خدمات جامع به معلولان در مراکز توانبخشی

ارائه خدمات جامع به معلولان در مراکز توانبخشی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات جامع توانبخشی به معلولان تحت پوشش بهزیستی در مراکز این سازمان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد:  یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در کشور ما مثل سایر کشورها، وقوع انواع حوادث  وتصادفات جاده ای است.

وی در ادامه تصریح کرد: عامل اول مرگ و  میر در کشور ما بیماری های قلبی و عروقی بوده و پس از آن تصادفات جاده ای بیشترین میزان تلفات را دارد. یعنی عامل 18 درصد از مرگ و میر در کشور ما، حوادث و تصادفات جاده ای است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سالانه فوت  15 تا 16 هزار نفر از هموطنان به دلیل تصادفات جاده ای است و البته چندین برابر آمار فوق نیز بر اثر حوادث فوق دچار معلولیت های ناشی از آن گردیده و همچنین نیازمند دریافت خدمات توانبخشی می شوند.

محسنی بندپی اضافه کرد: زمانی که معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای برای فردی به وجود می آید، سایر مجموعه های دارای مسئولیت و سازمان های مردم نهاد و همچنین افراد خیر باید روند بهبودی و اجتماع پذیری این افراد را با یاری یکدیگر فراهم کنند و این کار اقدام ارزشمندی به حساب می آید.

وی همچنین یادآور شد: بر اساس ماده 75  قانون برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی غربالگری ژنتیک ازدواج را الزامی کرده است تا با انجام اقدامات و آزمایش های اولیه مورد نیاز از معلولیت زایی در کشور جلوگیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: همه مادرانی که یک فرزند معلول دارند، برای حاملگی دوم خود می توانند با حمایت سازمان بهزیستی  آزمایشات ژنتیک خود را به صورت رایگان انجام دهند و از بروز اختلالات ژنتیکی در فرزند خود جلوگیری کنند.

ارتقای خدمات توانبخشی حمایت از معلولان

محسنی بندپی تاکید کرد: ارتقا بخشیدن به کیفیت خدمات حوزه توانبخشی در جهت حمایت از افراد دارای معلولیت و به ویژه حمایت از معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از دیگر اقداماتی است که بهزیستی در زمره فعالیت های خود قرار داده است و با جدیت آن را دنبال می کند.

وی با اشاره به افزایش تخصص کارشناسان و متخصصان حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی اظهار کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حیطه های مختلف علمی غنی بوده و جزء دپارتمان های برتر دنیا است که روز به روز بر سطح دانش و علم مسئولان این مجموعه افزوده می شود تا در نهایت خدمات توانبخشی به صورت جامع تر ارائه شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: خدمات جامعه توانبخشی در زمینه مشاوره، خدمات ارتوپدی فنی و همچنین در زمینه فیزیوتراپی توسط کارشناسان متخصص مراکز توانبخشی به جامعه معلولان و توان‌خواهان ارائه می شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: بهره مندی و به کارگیری علم و تخصص حوزه توانبخشی برای تسریع روند بهبودی افرادی که در اثر سوانح و حوادث جاده ای دچار معلولیت می شوند، جزء اولویت های اجتناب ناپذیر سازمان بهزیستی کشور است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *