شناسه خبر: 13876 منتشر شده در مورخ: 1397/5/10 ساعت: 11:49 گروه: دانش و فن آوری  
ساده ترین راه برای بروزرسانی افزونه های NVDA

ساده ترین راه برای بروزرسانی افزونه های NVDA

متن باز بودن صفحه خوان NVDA منجر به آن شده که برنامه نویس‌ها و توسعه دهندگان زیادی اقدام به طراحی افزونه‌هایی برای این صفحه‌خوان بکنند که کاربری نابینایان در برنامه‌ها و محیط‌های مختلف را تسهیل کند.

به گزارش ایران سپید یکی از معضلاتی که کاربران این افزونه‌ها با آن مواجه می‌شوند، پیگیری این موضوع است که برای کدام یک از افزونه‌ها نسخه به روزی منتشر شده است. چند تایی از افزونه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به محض انتشار بروزرسانی، روی رایانه کاربر پیغامی ظاهر می‌شود و این امکان برایش فراهم می‌شود که افزونه را بروز کند. اما در مورد بیشتر افزونه‌ها این اتفاق رخ نمی‌دهد.

برای حل این مشکل، «Joseph Lee»، از توسعه دهنده‌های NVDA، افزونه‌ای طراحی کرده که نامش را «Add-on Updater» گذاشته. بعد از نصب این افزونه، به محض انتشار نسخه به روز از افزونه‌هایی که روی رایانه نصب است، اعلانی روی صفحه نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند با یک enter ناقابل به روزرسانی را دانلود کنند. چهار افزونهٔ Braille extender, StationPlaylist Studio, WeatherPlus و Windows 10 App Essentials از این قاعده مستثنی هستند چرا که به خودی خود می‌توانند کاربر را از انتشار نسخه جدید آگاه کنند. اما در مورد سایر افزونه‌ها می‌توان به کمک Addon Updater به‌روزرسانی‌ها را کنترل و مدیریت کرد.

استفاده از این افزونه به این ترتیب است که کاربر باید بعد از نصب، از طریق منو NVDA، گزینهٔ tools یا ابزار‌ها را پیدا کرده و از میان گزینه‌های موجود در این بخش، گزینهٔ Check for add-on updates را انتخاب کند. بعد از فعال کردن این گزینه، فهرستی از تمامی افزونه‌ها و نسخهٔ کنونی و نسخهٔ جدید‌ترِ احتمالی نمایش داده می‌شود که کاربر می‌تواند با انتخاب گزینهٔ update، هر کدام از افزونه‌ها را به روز کند.

بررسی برای اطلاع از انتشار نسخه جدید، کاری است که در هر ۲۴ ساعت یک بار توسط این افزونه انجام می‌شود. بر اساس اعلام وبسایت افزونه‌های رسمی NVDA، این افزونه فعلاً به شکل موقت در اختیار کاربران این صفحه‌خوان قرار گرفته و قرار است به زودی به هسته اصلی NVDA اضافه شود و در این صورت دیگر امکان دانلود این افزونه از طریق وبسایت امکانپذیر نخواهد بود و NVDA به خودی خود خواهد توانست کاربرانش را از انتشار نسخه‌های جدید‌ترِ افزونه‌ها آگاه کند.

دانلود این افزونه هم مثل سایر افزونه‌های NVDA در نهایت سادگی انجام می‌شود. کافی است وارد نشانی اینترنتی addons.nvda-project.org شوید و با استفاده از کلید H از صفحه کلید، روی سر‌نوشتار‌های صفحه حرکت کرده و افزونه مربوطه را یافته و با دکمه Enter وارد صفحه بارگیری شوید. در صفحه بارگیری به کمک لینک یا پیوندی با نام «stable version» افزونه را دانلود کرده و با فشردن Enter بر روی پروندهٔ دانلود شده، آن را نصب کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *