شناسه خبر: 13827 منتشر شده در مورخ: 1397/5/1 ساعت: 12:06 گروه: اجتماعی  
خدمات توانبخشی بیمه شود/ تدوین آیین‌نامه قانون حمایت از معلولان تا پایان مرداد
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور:

خدمات توانبخشی بیمه شود/ تدوین آیین‌نامه قانون حمایت از معلولان تا پایان مرداد

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، در برنامه تلویزیونی «نبض» با اشاره به آمار یک میلیون و ۳۵۰ هزاری نفری معلولان تحت پوشش بهزیستی، گفت: باید خدمات توانبخشی در تعهدات بیمه پایه دیده شود.

به گزارش ایران سپید  «انوشیروان محسنی بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، امشب با حضور در برنامه تلویزیونی «نبض» گفت: حدود یک میلیون و 350 هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد 14 درصد ناشنوا یا کم شنوا هستند، 10 درصد نابینا یا کم بینا، 42 درصد معلولیت جسمی حرکتی، 20 درصد معلول ذهنی و 5 تا 6 درصد هم معلول روانی هستند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تصویب قانون جدید حمایت از معلولان در اسفند 96، تصریح کرد: سازمان بهزیستی فرصت 6 ماهه ای برای تدوین آیین نامه اجرایی آن دارد که تا پایان مرداد این مهم انجام می گیرد.

وی با اشاره به حمایت های مختلف از معلولان و خانواده های آنها، گفت: به خانواده هایی که معلول دارند و در خانه از آن نگهداری می کنند متناسب با شرایط معلول کمک مالی می شود و از معافیت های مالیاتی و یا کاهش ساعات کار برخور دار می شوند.

محسنی بندپی در پایان با اشاره به حمایت های بیمه ای از معلولان، یادآور شد: باید خدمات توانبخشی در تعهدات بیمه پایه دیده و منابع مالی آن مشخص شود تا معلولان بتوانند از آن برخوردار شوند و با تعریف ردیف در بودجه وزارت رفاه، این مشکل حل خواهد شد. / خبرگزاری فارس

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *