شناسه خبر: 13818 منتشر شده در مورخ: 1397/5/1 ساعت: 08:57 گروه: ورزشی  
کمبودهای بانوان ورزشکار نابینا و کم‌بینا در همدان
مربی دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان همدان مطرح کرد

کمبودهای بانوان ورزشکار نابینا و کم‌بینا در همدان

مربی رشته دوومیدانی هیات نابینایان و کم‌بینایان استان همدان با بیان اینکه هنوز در جامعه ما آنطور که باید به ورزش بانوان اهمیت داده نمی‌شود، گفت: مشکلات ورزشکاران نابینا و کم‌بینا به مراتب بیشتر است.

به گزارش ایران سپید سهیلا مرادی از همدان با بیان اینکه ورزش بانوان در کشور ما خیلی جدی گرفته نمی‌شود و مشکلات برای بانوان نابینا و کم‌بینا به مراتب بیشتر است، اظهار کرد: مشکل ورزشکاران ما زمانی سخت‌تر می‌شود که این بانوان دچار محدودیت بینایی یا حرکتی هم باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه فکر و رفتار حرفه‌ای برای کم کردن مشکلات این قبیل ورزشکاران وجود ندارد، عنوان کرد: سوال من این است که اگر بتوانیم دخترانی که به خاطر محدودیت در بینایی یک گوشه منزوی شده‌اند را به ورزش جذب کنیم و به آنها تحرک برای زیستن و افتخارآفرینی بدهیم کار اشتباهی کرده‌ایم؟!

مربی رشته دوومیدانی هیات نابینایان و کم‌بینایان همدان در ادامه با اشاره به کمبودها و مشکلات برای دونده‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه با کمبودهای زیادی مانند نبود تخته استارت، مانع برای پرش و پیست در طول هفته که بتوانیم در آن با آرامش تمرین کنیم مواجه هستیم که امیدوارم در بهترین و سریع‌ترین زمان این کمبودها مرتفع شود .

مرادی با بیان اینکه در سال‌های 1391 تا 1394 عضو تیم ملی دوومیدانی و نجات غریق کشورمان بوده است، افزود: دوومیدانی برای من یک عشق است؛ من با ورزش بزرگ شده‌ام و به ورزش دوومیدانی مدیونم، بعد از اینکه با آسیب‌دیدگی جدی در بخش عضله همسترینگ مواجه شدم، تصمیم گرفتم به جرگه مربیان بپیوندم.

وی با بیان اینکه سمیه سهیلی رئیس هیات نابینایان و کم‎بینایان و حمایت‌های او انگیزه‌هایش برای ورود به مربی‌گری را بیشتر کرد، افزود: رویایی که برای آن بسیار خواهم جنگید حضور خودم و شاگردانم در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک خواهد بود./ خبرگزاری فارس

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *