شناسه خبر: 13773 منتشر شده در مورخ: 1397/4/26 ساعت: 13:10 گروه: اجتماعی  
اجرای درست قانون مرهمی بر مشکلات معلولان

اجرای درست قانون مرهمی بر مشکلات معلولان

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس اعلام کرد: با اجرای این قانون بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان در حوزه‌هایی همچون اشتغال، مسکن، مناسب‌سازی معابر، درمان مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایران سپید  زهرا ساعی رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس در جشن ملی و مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که  در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: فراکسیون حمایت از حقوق معلولان سال گذشته در مجلس و با حضور سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه معلولان لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را تصویب کرد.

وی افزود: البته در دوره‌های قبل در مجلس چنین فراکسیونی فعال بود و در حوزه معلولان اقدامات مهمی انجام داده بود.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس تصریح کرد: با توجه به اهمیت لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت کمیسیون مشترکی نیز شامل برخی از نمایندگان کمیسیون بهداشت و اجتماعی شکل گرفت و این کمیسیون نیز جلسات متعددی را برای بررسی مفاد لایحه برگزار کرد.

ساعی افزود: قانون اشاره شده دارای 34 ماده است که از مواد آن می‌توان به مواردی چون اشتغال، مسکن، درمان و ازدواج معلولان و ... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی تکلیف دارند طبق قانون حمایت از حقوق معلولان عمل کنند و در صورتی که در اجرای وظایف خود در حذف این قانون سرباز بزنند و تخلف بوده و شورای ناظر در مجلس شورای اسلامی طبق قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس افزود: متاسفانه هم اکنون فضای شهری برای تردد معلولان مناسب نیست و بسیاری از بوستان‌ها و معابر شهری مناسب‌سازی شده نیستند.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این قانون بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان در حوزه‌هایی همچون اشتغال، مسکن، مناسب‌سازی معابر، درمان و ... برطرف شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
علی فاتحی 1397/4/26 - 17:10
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام علیکم اینجانب متاهل ودارای یک فرزند دختر ودارای بیماری اسکولیوز ودارای مدرک مهندسی عمران میباشم وخودم بیمه اختیاری میپردازم وتو یه دفتر فنی به صورت دستمزد کار میکردم وجوابگوی مخارجم نبود با این حال کار میکردم وحدود یک سال شده است که در امد ماهیانه ام ۱۰۰صدهزار تومان شده است و هیچ جا کار بهم نمیدند راهنمایی ام کنید
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *