شناسه خبر: 13769 منتشر شده در مورخ: 1397/4/26 ساعت: 09:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 26 تیر 1397

روزنامه سه شنبه 26 تیر 1397

با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش میکنیم - اپراتوری تلفن دیگر جوابگوی نابینایان نیست - راه اندازی نرم افزار بررسی اصالت دارو - موسیقی درمانی چیست - سایه روشنهای جام بیست و یکم - مرد آرایشگر، همسر و دخترش را کشت - اطلاع رسانی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 26 تیر 1397

3 ذی القعده 1439

17 جولای 2018

سال بیست و دوم شماره 5901

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش میکنیم 2

اپراتوری تلفن دیگر جوابگوی نابینایان نیست 3

راه اندازی نرم افزار بررسی اصالت دارو 8

موسیقی درمانی چیست 10

سایه روشنهای جام بیست و یکم 13

مرد آرایشگر، همسر و دخترش را کشت 18

اطلاع رسانی

 

 

 

 

..........سیاسی

* با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش میکنیم. حضرت آیت ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، با تأکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پر شتاب به سمت اهداف را بیان کردند. اعضای هیات دولت نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای با تشکر از بیانات صریح و امیدبخش رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: با تمام توان خود برای حل مشکلات مردم، ادامه مسیر رشد و آرامش اقتصادی کشور و ناکام گذاردن تلاش دشمنان تلاش میکنند.

* آذر منصوری قائم مقام دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: باید ببینیم کجای گفتمان اصلاحات اشکال دارد و در راستای رفع این مشکلات دست به خلق گفتمان جدیدی بزنیم.

..........گزارش

* اپراتوری تلفن دیگر جوابگوی نابینایان نیست: روز گذشته بخشی از صحبتهای خانم مینو یثربی را خوانید امروز بخش آخر صحبتهای مدیر مرکز توانبخشی خزانه را میخوانید و در ادامه هم به صحبتهای دیگر کارشناسان حوزه نابینایی میپردازیم. خانم یثربی در پاسخ به اینکه آیا مرکز توانبخشی خزانه سرویس تردد دارد، میگوید: «این مرکز سرویسهایی در غرب و شرق تهران برای اعضایش دارد اما به هیچ وجه کفاف نیازهای تردد افراد را نمیدهد. اگر برای این بخش تأمین اعتبار شود افراد بیشتری برای شرکت در کلاسهای آموزشی مراجعه خواهند کرد. از دیگر کلاسهای ما آموزش آشپزی است که به نابینایان یاد میدهیم چگونه سبزی، مرغ، گوشت و... را پاک کنند تا بتوانند غذا، ترشی، کیک و دیگر محصولات غذایی را طبخ کنند.آموزش‌هایی که دراین مرکز ارائه می‌شود آموزشهای مهارتهای اولیه زندگی است و گواهی ارائه نمیشود. اما در گذشته این مرکز دوره‌ای اپراتوری را برگزار می‌کرد و بعد از پایان دوره و شرکت در امتحانات سازمان فنی و حرفه‌ای، افراد گواهی معتبر میگرفتند. اما اکنون با پیشرفت نابینایان در سطوح علمی و مقاطع بالایی تحصیلی دیگر کار اپراتوری تلفن در‌ شأن و جایگاه تحصیلی نابینایان نیست. در سازمانها نیز این بخش کمتر و کمرنگ‌تر شده است. ما نمیتوانیم به نابینایی که دکترای علوم سیاسی دارد بگوییم به کار اپراتوری تلفن مشغول شود. این افراد با شرکت در آزمونهای استخدامی باید بتوانند جایگاهی را که حقشان است و متناسب با مهارتهایشان کسب کنند. برای اینکه افراد نابینا بتوانند کارآفرین باشند ابتدا باید برخی از رشته‌ها را برایشان مناسبسازی کنیم تا با آموزش و فراگیری آن حرفه بتواند کاری را حداقل برای خودش دست و پا کند. حرکتهایی در حال انجام است اما اگر همکاری بین بخشی نباشد افراد نابینا همچنان با تحصیلات پشت درهای استخدام می‌ایستند و آمار بیکاری‌شان سربه فلک میکشد. مشکلات استخدامی این گروه باید در ابعاد وسیع تری بررسی و مشخص شود چرا در مصاحبه ‌های استخدامی، نابینایان جای کمتری دارند. باید در برخی از بخشهای استخدامی بازنگری صورت گیرد و شرایط ظاهری افراد در توانایی باطنی‌شان تأثیر نگذارد.» در قدم بعدی سری به انجمنهای مردم نهاد نابینایان زدیم و گفت‌و‌گویی را با مدیر شبکه تشکلهای نابینایان «چاووش» انجام دادیم. سهیل معینی در پاسخ به اینکه شرایط آموزشی نابینایان چگونه است، میگوید: «امروزه به علت پیچیدگی مشاغل، افراد نیاز به تخصص و مهارتهای خاص دارند. یکی از مسیرهای فراگیری این مهارتها، مراکز آموزش عالی است به این صورت که افراد در رشته‌های مختلف تخصص‌هایی را آموزش می‌بینند و به فراخور رشته تحصیلی وارد بازار کار میشوند. مسیر دیگر آموزش، آموزشهای کاربردی است؛ در این روش، فرد رشته خاص فنی را انتخاب و ریز و درشت این حرفه را یاد میگیرد. این روش آموزشی کوتاه‌تر و البته عملی‌تر از آموزشهای دانشگاهی است و فرد را زودتر آماده بازار کار میکند. روش دیگر آموزش از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای به افراد ارائه میشود به‌عنوان مثال اگر فردی بخواهد لوله کشی یا آرایشگری  بیاموزد، با حضور در کلاسهای فنی و حرفه‌ای و گذراندن این دوره‌ها میتواند آموزشهای لازم را در زمان کوتاه تری دریافت کند.
اینجاست که سهم افراد معلول مغفول مانده است. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سالهای اولیه نمیپذیرفت که افراد دارای معلولیت هم جزو همان شهروندان جویای کار هستند و باید مهارتهایی را فرابگیرند. با رایزنیهای مختلف از دهه 80 به بعد سازمان فنی و حرفه‌ای پذیرفت با همکاری سازمان بهزیستی وارد این عرصه و آموزش به افراد‌ دارای معلولیت شود.» سؤالی که دراین لحظه ذهنم را درگیر کرده این است که تا قبل از سال 1380 معلولان این آموزش‌ها را کجا فرا میگرفتند که معینی در جوابم میگوید: «در گذشته سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال، آموزشهایی را به افراد ارائه میداد. به‌عنوان مثال برای نابینایان دوره‌های اپراتوری تلفن را گذاشتند. فرد دارای مشکل بینایی با گذراندن دوره چند ماهه کار اپراتوری را آموزش میدید و به‌علت نیاز بازار آن دوره جذب کار میشد.
در دوره‌های قبلتر نیز آموزشهایی برای تولید صنایع دستی به افراد دارای معلولیت داده میشد. معلولان هم با فراگیری صنایعی همچون حصیربافی، گلیم بافی، قالیبافی، مروارید دوزی، ساخت عروسک و هنرهایی از این دست میتوانست مختصر درآمدی داشته باشد. اما این درآمدها ثابت نبودند و فرد نمیتوانست با اتکا به آن زندگی خود را بچرخاند.آموزشهای فنی و حرفه‌ای طبق قانون حق هر فرد معلول است و اگر بخواهیم همه این کارها را بر دوش بهزیستی بگذاریم بی‌انصافی است چرا که بهزیستی سازمان خدماتی- حمایتی است و توان آموزشهای فنی و حرفه‌ای  ندارد.» ادامه دارد.

........بهداشت و سلامت

* راه اندازی نرم افزار بررسی اصالت دارو:  سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: نرم افزار TTAC به منظور استعلام اصالت کالاهای سلامتمحور راه اندازی شده است؛ این نرم افزار قابلیت نصب بر روی گوشیهای تلفن همراه اندروید را دارد. جهانپور اضافه کرد: رهگیری و پیگیری اصالت کالاهای آرایشی و بهداشتی، دارو و تجهیزات و مکملها از طریق این اپلیکیشن قابل انجام است. همچنین از طریق این نرم افزار میتوان از قیمت مصوب داروها مطلع شد و آگاهی از محل نزدیکترین داروخانه نیز از طریق این نرم افزار امکانپذیر شده است.

* آسپرین و دوری از آلزایمر: تحقیقات نشان داده مصرف آسپرین با دوز پایین به کاهش تشکیل پلاک در مغز کمک کرده و موجب کاهش ابتلا به آلزایمر و محافظت از مغز میشود. سرپرست کالج پزشکی راش، میگوید: «در تحقیقی فایده احتمالی دیگری را در مورد مصرف آسپرین بجز تسکین درد و درمان بیماریهای قلبی-عروقی نشان یافت شده است.»

* معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های پرستاری جامعه نگر، از تصویب پوشش بیمه ای مراقبت در منزل خبر داد و افزود: «طرح آزمایشی پوشش بیمه‌های مراقبت در منزل به زودی آغاز میشود و پس از شش ماه و گرفتن نتیجه مطلوب، همگانی خواهد شد. حضرتی با بیان اینکه پرستاران 65 درصد نظام سلامت را تشکیل میدهند، اظهار داشت: «بنابر این پرستاران عنوان بزرگترین گروه نظام سلامت هستند و به همین جهت نقشهای بسیاری در آموزش، پژوهش و بالین و جامعه دارند. تمام جوامع به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند. در ایران نیز حدود 80 درصد مرگ و میرها ناشی از 4 بیماری غیر واگیر قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی هستند که یکی از راههای کاهش این بیماریها و هزینه‌های آن استفاده از خدمات پرستاران در جامعه است. پرستاران سلامت جامعه در سه سطح پیشگیری، حمایتی تسکینی و بازتوانی در مراکز جامعه سلامت و کلینیکها خدمات ارائه میکنند.

..........آهنگ و درنگ

* موسیقی درمانی چیست: قدیمیترین زمان استفاده از موسیقی به عنوان روشی برای تأمین سلامت جسم و روان، به گذشته های بسیار دور باز میگردد. هنگامیکه بدویترین اقوام و قبایل در مراسم مختلف از آن برای دفع اشرار و بلایا استفاده میکرده اند. پس از گذشت این دوران، توجه بسیاری از فلاسفه و بزرگان نیز بر تاثیرات مثبت موسیقی بر روی انسان جلب گردید و در این زمینه تحقیقات بسیاری انجام گردید، که حاصل آن نتایج جالبی در خصوص فواید موسیقی بود. به طوری که افلاطون در خصوص اثرات مثبت موسیقی عنوان میکند: اگر دیوانه ای را به من بدهند، با استفاده از موسیقی از او فردی عالم، سخن ور، ادیب، شاعر، جنگنجو یا هرچه که بخواهند، میسازم. شاید بتوان اهمیت وجود موسیقی در زندگی انسان را از زمان آشنایی با آن دانست. زمانیکه از دوران جنینی با شنیدن صدای قلب مادر آغاز میشود و پس از آن با صدای لالاییهای شبانه و آرام بخش ادامه مییابد. اما، استفاده از روش موسیقی درمانی به دوران پس از جنگ جهانی اول باز میگردد. هنگامی که از موسیقی برای درمان مشکلات روحی و روانی مصدومین باقی مانده از جنگ استفاده میشد، که سر انجام با تاسیس انجمن موسیقی درمانی در سال ۱۹۵۰ این روش درمانی شکل کاملا رسمی و حرفه ای گرفت. نتایج حاصل از موسیقی درمانی بر روی سلامت جسم و روان انسان و اثبات اثرات بیشمار آن، زمینه ساز ایجاد سبک جدیدی از موسیقی با عنوان عصر جدید (New-age Music)، در اواسط دهه هفتاد میلادی گردید. در حقیقت، موسیقی عصر جدید را میتوان جنبشی جدید برای فرار انسان امروزی از شلوغیها و توجه بیشتر به دوران خود دانست. سبکی که به بیان احساسات عمیق روح توجه داشته و اکثرا بی کلام بوده تا فرد بیشتر از طنین موسیقی لذت ببرد. این سبک موسیقی به واسطه ریتم آرام و نتهای تکرار شونده بم، بیشتر برای جلوگیری از اضطراب و آرامش بخشی و استفاده دارویی از موسیقی که همان موسیقی درمانی است، استفاده میشود. ریتم آرام موسیقی باعث ایجاد تغییرات محسوسی در امواج مغزی میشود و وضعیتی مشابه حالت مدیتیشن در شخص ایجاد میکند. تاثیر موسیقی آرام بخش به همین جا ختم نمیشود، بلکه بر روی ادراک انسان از درد نیز تاثیر داشته و باعث کاهش آن نیز میشود. به طوری که در برخی موارد حتی نیاز به مصرف داروهای مسکن نیز نبوده و تاثیر آنها با یکدیگر برابری میکند.

در حقیقت، این سبک موسیقی در درجه نخست به دلیل بی کلام بودن، هر دو نیم کره مغز را درگیر مینماید و سپس به واسطه ریتم آهسته، الگوی تنفسی آرام تر و عمیق تری ایجاد مینماید، که به همان میزان باعث کاهش تعداد ضربان قلب و فشار خون میشود، که نتیجه نهایی آن ایجاد حس آرامیدگی جسمی خواهد بود.

در باره موسیقی درمانی و مختصات ژانر موسیقایی New age در شماره های بعد بیشتر خواهیم نوشت.

 

 

..........ورزشی

* سایه روشنهای جام بیست و یکم: خروسها برای دومین بار قهرمان شدند، بیست سال پس از تیم طلایی 1998 و باز هم با یک تیم تیره پوست. دیدیه دشان این بار به عنوان مربی جام را بالا برد. زیر باران سیل آسا. با جامه های خیس شده. خیلیها از Total Love  حرف میزدند، از عشق کامل. فقط یک بازی صفر صفر به پایان رسید: فرانسه–دانمارک. 169 گل طی 64 بازی یعنی متوسط 2.6 گل در هر دیدار، یعنی بیشتر از متوسط 2.3 گل در جامهای 2006 و 2010. همه تیمهایی که بالاترین میزان تصاحب توپ را در بازیهایشان داشتند، وداعی زودهنگام داشتند: اسپانیا با 69 درصد و آلمان با 65.3 درصد متوسط تصاحب توپ در هر دیدار. دقت پاسهای هر دو تیم هم بالاترین درصد را به رخ میکشید: اسپانیا 91 درصد و آلمان 89 درصد. در حالی که کرواتها با دریافت بیشترین کارت زرد تا پیش از فینال، 14 کارت داشتند، همین راه را تا آخر ادامه دادند. آرژانتین و برزیل هم با 11 کارت زرد پشت سر کرواتها قرار گرفتند. آسیاییها درخشیدند. ایران در نخستین گام مراکش، احتمالاً بهترین نماینده آفریقا را شکست داد، همان تیمی که پنجمین تیم پیروز در نبردهای هوایی پس از انگلیس، صربستان، فرانسه و آلمان بشمار میرفت. کره جنوبی با پیروزی برابر آلمان همه را مات کرد و ژاپن هم راهی مرحله حذفی شد. باورکردنی نبود، اما عربستان با 57 درصد متوسط حفظ توپ چهارمین تیم جام در زمینه حفظ توپ بود، بالاتر از برزیل با 56.8 درصد. دقت پاس آنها هم بالا بود، 86.2 درصد در رده پنجم جام. تیم آلمان هرگز در نوک حمله خودش را پیدا نکرد، مسعود اوزیل گم شد، سامی خدیرا لبالب از لغزش بود، بواتنگ شکننده بود و مانوئل نوئر نشان داد یک فصل را دور از میدان سپری کرده، با این وصف باور حذف آلمان آسان نبود و نامأنوسترین خاطره فوتبالیمان شد. خوشبینی انگلیسیها بیش از تصور بود. آنها که طی عبور از ساده ترین مسیر با پیروزی برابر پاناما، تونس و سوئد برای رسیدن به نیمه نهایی طی کرده بودند، برابر واقعیت زانو زدند. پاناما نخستین گلش در تاریخ جام جهانی را درون دروازه انگلیس جای داد و پسران ساوت گیت جز برابر سوئد، نتوانستند سنگرشان را بسته نگاه دارند. بازبینیهای تکنولوژیکی فیفا در روزهای آغازین سرگیجه کننده بودند، ولی همه چیز تدریجاً آرام شد و به نظر رسید به آن خو گرفته ایم. بزرگان در این جام سقوط کردند. محمد صلاح که در فینال لیگ قهرمانان مصدوم شده بود، با نگاهی اندوهبار نبردهای بی سرانجام مصر را دنبال کرد. کاپیتان لیونل مسی یک گل فوق العاده زد، ولی زمزمه حاکمیتش بر سامپائولی و تعیین ترکیب و بازیکنان تیم، با سقوط آزاد آرژانتین گره خورد و او را هم با خود برد. نیمار نتوانست خاطره رونالدو، رونالدینیو و پله را تکرار کند و بر زمین خوردنهای متوالی اش به سخره گرفته شد. کریستیانو رونالدو چهار گل زد، ولی ضربه پنالتی اش را بیرانوند مهار کرد و او در نبرد پلی آف برابر اروگوئه محو شد. در عوض بزرگان، جوانان در این جام درخشیدند: فرانسیس اوزو دروازه اش برابر کرواسی و آرژانتین فرو ریخت، ولی این سنگربان 23 ساله نیجریه ای در آستانه بدل شدن به مرد شماره یک دپورتیوو لاکرونیا است. یری میانا مدافع 23 ساله کلمبیایی با زدن سه گل با ضربه سر برابر لهستان، سنگال و انگلیس، مهاجمان را هم مات کرد. خیمننز 24 ساله در قلب دفاع اروگوئه زوج شایسته کاپیتان گودین بود و در آستانه پنجاهمین بازی ملی قرار گرفته. مانوئل آکانی مدافع 22 ساله سویسی دورتموند، بد اقبال بود توپ با ضربه فورسبرگ درون دروازه تیمش جای گرفت و سویسیها حذف شدند، ولی او بهترین تکلها را زد و برابر برزیل خارق العاده بود. به بنجامین پاوارد 22 ساله در دفاع راست فرانسه نگاه کردیم، به یکی از بهترین گلهای جام با پای او درون سنگر آرژانتین. هیروینگ لورنزو مهاجم 22 ساله مکزیکی در نخستین نبرد با آلمان مهر شکست را بر پیشانی ژرمنها کوبید. همه اینها به علاوه کیلیان امباپه فرانسوی 19 ساله که دو گل به آرژانتین زد تا مسی راهی خانه شود. در نهایت، پس از گذشت یک ماه پر تب و تاب، لوکا مودریچ، کاپیتان کرواسی به عنوان بهترین بازیکن جام معرفی شد و جایزه توپ طلا به وی اهدا شد. ادن ازار از بلژیک و آنتوان گریزمان از فرانسه، به ترتیب توپهای نقره ای و برنز را به خود اختصاص دادند. کیلیان امباپه از فرانسه نیز به عنوان بهترین بازیکن جوان جام بیست و یکم معرفی شد. کفش طلای رقابتها به عنوان بهترین گلزن جام، به هری کین، مهاجم و کاپیتان انگلستان با 6 گل زده تعلق گرفت.آنتوان گریزمان از فرانسه و رومالو لوکاکو مهاجم تیم ملی بلژیک هر دو با 4 گل به ترتیب دوم و سوم شدند. دستکش طلایی به عنوان بهترین دروازه‌بان جام هم به تیبو کورتوا، دروازه بان تیم ملی بلژیک رسید. جایزه بازی جوانمردانه هم به تیم ملی اسپانیا داده شد.

* گلواژه: عشق، از خودخواهیها و خودپرستیها گذشتن است اما، این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست. نادر ابراهیمی

..........حوادث

* مرد آرایشگر، همسر و دخترش را کشت: مرد آرایشگر برای آشتی با همسر سابقش نیمه شب به خانه او رفت اما کار به درگیری کشید و در اقدامی هولناک همسر و دخترش را به قتل رساند. این مرد 57 ساله پس از قتل اقدام به بریدن رگهای دست خود کرد اما با حضور به موقع پلیس از مرگ نجات یافت. نیمه شب شنبه ساکنان یک مجتمع مسکونی در خیابان قلیچ واقع در منطقه مرکزی شهرستان ساری با شنیدن داد و فریادهایی که از آپارتمان یکی از همسایه‌ها به گوش میرسید احتمال دادند حادثه ناگواری در حال رخ دادن است. یکی از همسایه‌ها با پلیس 110 تماس گرفت و چند دقیقه بعد وقتی مأموران نیروی انتظامی وارد آپارتمانی در طبقه چهارم ساختمان شدند مرد میانسالی را دیدند که با بریدن رگهای خود دست به خودکشی زده و در گوشه‌ای از اتاق روی زمین افتاده  است.  همسر 50 ساله‌اش هم با اصابت ضربات کارد از پا درآمده و دختر 14 ساله‌اش به قتل رسیده است. بررسیهای نخستین پلیس روشن کرد که به دنبال بروز اختلاف خانوادگی ابتدا مرد میانسال با ضربات چاقو زن و دختر را کشته و سپس تلاش کرده به زندگی خود هم پایان دهد. این مرد که به شدت مجروح شده بود بسرعت به بیمارستان انتقال یافت و با تلاش پزشکان از مرگ نجات یافت. بر اساس اطلاعات به دست آمده این مرد مدتی قبل از همسر 50 ساله خود جدا شده بود اما به تازگی تقاضا کرده بود تا بار دیگر زندگی تازه‌ای را شروع کنند اما درخواست او با مخالفت همسر سابقش روبه‌رو شده و در پی بروز مشاجره‌ای این جنایت رخ داده است. به گزارش پلیس شب حادثه مرد خانواده برای صحبت با همسرش به خانه اجاره‌ای او رفته بود که بخاطر مخالفت این زن درگیری بوجود آمده و منجر به قتل مادر و دختر شده است. مرد مجروح هم اکنون در بیمارستان بستری شده است و تحت مراقبتهای پزشکی قرار دارد. عامل جنایت بر اثر شدت خونریزی به کما رفته و هنوز به هوش نیامده است.

 

..........اطلاعرسانی

* هیأت ورزشهای نابینایان و کمبینایان با مجوز فدراسیون در نظر دارد یک دوره کلاس مربیگری درجه 3 گلبال (آقایان و بانوان) را از تاریخ 15/5 لغایت 19/5 در تهران برگزار نماید.  خواهشمند است اسامی داوطلبان را تا تاریخ4/5 به این هیئت اعلام نمایید. شرایط حضور در دوره: 1- داشتن سلامت جسمی و روانی. 2- داشتن تجارب کافی در رشته ورزشی مربوطه. 3- داشتن مدارک تحصیلی حد اقل دیپلم. 4- ارائه معرفینامه از هیأت استان خود. 5- داشتن حد اقل 20 سال سن. 6- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (جهت آقایان). 7- هزینه ورودی این دوره 2000000 ریال و بدون اسکان 1500000 ریال میباشد که میبایست به شماره حساب 0111924162007 بانک ملی شعبه بهارستان به نام هیأت ورزشهای نابینایان و کمبینایان استان تهران واریز گردد. جهت هماهنگی با شماره تماس 55155555 داخلی 102 آقای روغنی تماس حاصل فرمایید.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *