شناسه خبر: 13759 منتشر شده در مورخ: 1397/4/24 ساعت: 09:50 گروه: اجتماعی  
قانون جامع معلولان پاسخگوی بسیاری از مشکلات این گروه است

قانون جامع معلولان پاسخگوی بسیاری از مشکلات این گروه است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای قانون جامع معلولان بسیاری از مشکلات و کمبودهای معلولان برطرف شده و شرایط بهتری برای زندگی این افراد در جامعه مهیا می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر جلسه شورای سالمندی شهرستان البرز با حضور حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان، گروسی فرماندار البرز و مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری بر گزار شد.

حمیده زرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت ازمعلولین در مجلس شورای اسلامی درخصوص مناسب سازی معابر شهری گفت: همه دستگاه های اجرایی باید در روان سازی تردد معلولان اقدام لازم را انجام دهند و با بهزیستی همکاری کنند.

وی بیان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید همه نهادها به وظایف خود عمل کنند تا کارها شتاب گیرد و جامعه به سمت سلامت و شادابی هدایت شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمعیت کشور رو به پیری و سالمندی است که این روند نحوه خدمات رسانی بهزیستی را در آینده سخت خواهد کرد لذا همه وظیفه داریم در این راستا برای جلوگیری از آسیب های احتمالی و همچنین کمک به متولیان امر گام برداریم.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان هم ضمن تبریک هفته بهزیستی با تشریح فعالیت های این اداره گفت: در استان دو هزار و ۳۱۷ نفر از زنان سرپرست خانوار و  ۱۳۷۳نفر از زنان و دختران آسیب دیده و درمعرض آسیب اجتماعی تحت پوشش این نهاد هستند.

وی اضافه کرد: ۴۴۶ کودک بد سرپرست و بی سرپرست، تعداد۲۲۰کودک کار، ۱۴ نفر مبتلا به اختلال هویت جنسی از خدمت بهزیستی استفاده می کنند.

وارثی تصریح کرد: بیش از سه هزار و ۲۳۸ نفر از زوجین متقاضی طلاق در مرکز بهزیستی مشاوره لازم را دریافت کردند و آموزش و نگهداری کودکان در مهدها به تعداد ۵۸۰۰ نفر در خصوص کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است.

رضا گروسی فرماندار البرز هم اظهارداشت: شهرستان البرز بیشترین جمعیت استان را پس از قزوین به خود اختصاص داده لذا خدمت رسانی در آن نیازمند همکاری همه دستگاههای اجرایی است.

وی اضافه کرد: مناسب سازی معابر شهری و ایجاد بستر مناسب برای حضور سالمندان و معلولان در شهر از کارهای مهمی است که باید جدی گرفته شود.

گروسی تصریح کرد: افزایش جمعیت سالمند کشور ایجاب می کند از امروز به فکر نیازهای این گروه باشیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

گروسی اضافه کرد: از آنجا که جمعیت کشور روبه کهولت و سالمندی است بایستی جهت کاهش آسیب های اجتماعی و معلولیت ها گام های اساسی برداشت که در این راه رسانه ها، بهزیستی و نهادهای خدماتی و فرهنگی هم رسالت سنگینی دارند.

فرماندار البرز بیان کرد: جوامع بشری با توجه به برنامه ریزی مدون و منظم مصمم به کاهش آسیب های اجتماعی هستند و با اجرای بهترین برنامه ها علاوه بر ساختن جامعه سالم به فکر توسعه وپیشرفت خود در همه زمینه ها هستند که امیدواریم ما هم دراین راه گام برداریم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *