شناسه خبر: 13756 منتشر شده در مورخ: 1397/4/24 ساعت: 09:09 گروه: اجتماعی  
آزمون وسع شرط ورود به چرخه مستمری

آزمون وسع شرط ورود به چرخه مستمری

رییس سازمان بهزیستی کل کشور اعلام کرد: افرادی که درآمدشان کمتر از میزان مستمری است و نیازمند هستند براساس آزمون وسع تحت پوشش قرار میگیرند.

به گزارش ایران سپید  نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از معاونین و مدیران ستادی روز شنبه ۲۳ تیر برگزار شد. محسنی بندپی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص افزایش مستمری ها گفت: در سیاستهای سازمان بهزیستی و پیگیری قانون برنامه ششم توسعه در ماده ۷۹ این قانون هر سال مستمری مددجویان افزایش پیدا میکند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان اسفندماه خانواده یک نفره ۵۳ هزار تومان دریافت میکرد، گفت: این رقم در ابتدای سال گذشته ۳.۴ برابر افزایش یافت و همچنین براساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۱۳ تیرماه امسال، مستمری مددجویان۱۴ درصد افزایش پیدا میکند. رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق اختصاص داده شده است، اظهار داشت: این اعتبار از منافع هدفمندی یارانه ها برای کاهش فقر مطلق و پشت نوبتی ها اختصاص پیدا کرده است. بندپی تصریح کرد: افرادی که درآمدشان کمتر از میزان مستمری است و نیازمند هستند براساس آزمون وسع تحت پوشش قرار میگیرند.

وی در مورد آزمون وسع هم افزود: براساس سامانه مرکز فناوری و اطلاعات ۳۲۹هزار خانوار یک نفر به بالا در نوبت دریافت مستمری هستند و برای انکه اطمینان حاصل شود فرد واجد شرایط است یا نه آزمون وسع از افراد گرفته میشود به این صورت که فرد به سازمان اجازه میدهد به اطلاعات بانکی اش دسترسی داشته باشیم تا مشخص شود فرد نیازمند دریافت مستمری هست یا خیر.

رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: بندپی در مورد قانون حمایت از معلولان نیز بیان کرد: قانون حمایت از حقوق معلولان ابتدای سال جاری توسط رئیس جمهور به دستگاه ها و سازمان ها ابلاغ شده است که با همکاری دستگاه ها و سازمان های ذیربط در جهت اجرایی شدن آن اقدام خواهیم کرد. بندپی در مورد حمایت از معلولان نیز تصریح کرد: در سال جاری توافق نامه ای چند جانبه میان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی و مسکن زمین، خیرین مسکن ساز و بنیاد مسکن انجام شده به طوری که به خانواده هایی که دارای دو معلول هستند واحد مسکونی ارائه میشود. رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه به خانواده های دارای دو معلول وبیشتر، ۱۵ میلیون وام توسط بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیون بهزیستی و ۵ میلیون نیز خیرین وام پرداخت میکنند، گفت: این مبلغ در شهرها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول ۷ هزار و ۶۰۰ نفر خانواده دو معلول به بالا در شهرها زندگی میکنند و شناسایی شدند، اظهار داشت: همچنین ۴ هزار و ۲۰۰ خانواده دو معلول به بالا نیز در روستاها شناسایی شده و در سامانه بهزیستی ثبت نام کرده اند. بندپی خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری ۳۸ میلیارد تومان برای پرداخت وام ۴ درصد مسکن به معلولان پیش بینی شده است که میزان وام نیز از سال ۹۴ که ۴ میلیون تومان بود با تفاهم نامه منعقد شده به ۳۰ میلیون تومان در شهرها و ۲۰ میلیون تومان در حال حاضر در روستاها رسیده است.

وی از برنامه‌ریزی برای استخدام 20‌هزار معلول و معتاد بهبود یافته خبر داد و گفت: این سازمان حق بیمه کارفرمایانی راکه افراد معلول و معتادان بهبودیافته را بکار میگیرند، پرداخت میکند و پیش‌بینی شده است تا در سال 1397، 20 هزار معلول و معتاد بهبودیافته در بنگاه‌های اقتصادی به کار گرفته شوند. سازمان بهزیستی کشور در سال 1396، 57 هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف خود درنظرگرفته است. معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته 135 هزار معلول به کمیسیون‌های پزشکی رفته و تشکیل پرونده داده‌اند و برای رفع مشکلات کارت معلولیت قرار شده کارت‌های موقتی برای این افراد صادر شود.

در ادامه این نشست خبری حسین نحوی‌نژاد در پاسخ به سوال ایران سپید در مورد تجهیزات توانبخشی گفت: دو مشکل عمده برای تجهیزات توانبخشی و تامین آن برای معلولان داریم. از طرفی اعتبارات ناکافی است و ازطرفی نحوه توزیع این وسایل نامناسب است.

وی ادامه داد: به دلیل این مشکلات از سال 94 خواستیم که سامانه‌ای طراحی شود تا نیاز معلولان به وسایل توانبخشی ثبت شود. چرا که خیلی از آنها اعتراض داشتند وسایل‌شان مشکل داشته و مورد تائید نیست. نحوی‌نژاد گفت:‌ البته تعداد عرضه کنندگان وسایل توانبخشی در کشور محدود است به همین دلیل هماهنگ شدن با آنها به سهولت امکان پذیر است به همین دلیل قدرت انتخاب را به معلولان دادیم تا آنها وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنند. وی افزود: این طرح آزمایشی خرید را ابتدا با لوازم بهداشتی آغاز کردیم و در سال گذشته اعتبارات بخش توانبخشی را از لوازم بهداشتی جدا کردیم و محاسبه کردیم که مثلا یک فرد قطع نخاعی در ماه به چه میزان وسایل احتیاج دارد.

برآورد ما به طور میانگین 100 هزار تومان شد که از ابتدای سال به حساب‌شان واریز میشود. معاون توانبخشی بهزیستی کشور  گفت:‌همان ارزی که به تجهیزات پزشکی تعلق میگیرد به سمعک برای واردات نیز تعلق می‌گیرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد. نحوی‌نژاد پاسخ به سوال دیگر در مورد کارت‌های معلولیت و صدور آنها گفت: روند صدور ادامه دارد. 135 هزار مورد در سال گذشته متقاضیانی بودند که به کمیسیون پزشکی رفتند و تشکیل پرونده داده‌اند.

وی ادامه داد: کارتهای معلولیت که صادر می‌شد اطلاعات موجود از وضعیت معلولان را نشان نمی‌داد و روند چاپ آن نیز طولانی مدت بود. به همین دلیل صدور کارت‌ها عقب می‌افتاد و نگرانی‌هایی را برای معلولان ایجاد کرده بود. به همین دلیل قرار شده کارت‌های موقت برای معلولان صادر شود البته معلولان نگرانی از بابت دریافت خدمات نداشته باشند چرا که کارتهای معلولیت قبلی هیچ فرقی با موقتها نخواهد داشت.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
بابک احمدی 1397/8/30 - 03:50
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment سلام..معلول تحت پوشش بهزیستی ایلام هستم. اما مستمری نمیگیرم.درضمن کارگرساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستم. با وصف این بسته حمایتی سبد کالا به من تعلق نگرفته.همیشه حمایت دولت محترم برای خرید کالا به روی عابر یارانه ام واریز میشد و استعلام از سامانه ۵۰۰۰۴۹۹ میگرفتم و کارتم شارژ میشد آن هم مقدار ناچیز ۳۰ یا ۴۰هزارتومان که متأسفانه این بار که دولت محترم تقریبآ به همه ی معلولین بهزیستی و تحت پوشان کمیته امداد مبلغ قابل توجه ۲۵۰هزار تومان داده است.متاسفانه اینجانب متاهل و دارای دو فرزند هستم وباوصف اوضاع سخت معیشتی عاجزانه تقاضا دارم که نسبت به اختصاص سبدحمایتی کالای به اینجانب رسیدگی شود با تشکر فراوان
بابک احمدی 1397/8/30 - 03:57
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment سلام..معلول تحت پوشش بهزیستی ایلام هستم. اما مستمری نمیگیرم.درضمن کارگرساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستم. با وصف این بسته حمایتی سبد کالا به من تعلق نگرفته.همیشه حمایت دولت محترم برای خرید کالا به روی عابر یارانه ام واریز میشد و استعلام از سامانه ۵۰۰۰۴۹۹ میگرفتم و کارتم شارژ میشد آن هم مقدار ناچیز ۳۰ یا ۴۰هزارتومان که متأسفانه این بار که دولت محترم تقریبآ به همه ی معلولین بهزیستی و تحت پوشان کمیته امداد مبلغ قابل توجه ۲۵۰هزار تومان داده است.متاسفانه اینجانب متاهل و دارای دو فرزند هستم وباوصف اوضاع سخت معیشتی عاجزانه تقاضا دارم که نسبت به اختصاص سبدحمایتی کالای به اینجانب رسیدگی شود با تشکر فراوان
اشرفي خداياري بلوردي 1397/9/2 - 11:05
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment با سلام ...بنده خانمي بي سرپرست بوده كه تحت پوشش كميته امداد شهرستان كرمانشاه مي باشم وچند مرتبه سبد خريد كالا دريافت نموده ام ام بسته حمايتي دولت محترم كه چندي قبل اعلام گرديد به حساب كارت عابر بانك من واريز نشده است خواهشمندم در اين خصوص پيگري شود با سپاس فراوان/؟
شیرین صفوی 1397/9/5 - 16:57
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment من بازنشسته تامین اجتماعی با حقوق ۸۰۰۰۰۰ هشتصد هزار تومان در ماه ، هنوز سبد حمایتی به حساب حقوقی من واریز نشده
شیرین صفوی 1397/9/5 - 17:01
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment من بازنشسته تامین اجتماعی با حقوق ۸۰۰۰۰۰ هشتصد هزار تومان در ماه ، هنوز سبد حمایتی به حساب حقوقی من واریز نشده ضمنا بدون سرپرست هستم ، همسرم فوت کرده و حقوقی هم از طرف او ندارم
حسن غلامیان 1397/9/9 - 02:03
rateup2
ratedown0
پاسخ
comment باسلام من کارگر چینی هستم وبا توجه به ده سال کارکرد دریافتی حقوق من یک وششصداست ایا بااین تورم دویست درصدی وبااین حقوق ناچیز که دوماه همونم دریافت نکرده ام بادوبچه که یکی هم محصله ایا من نباید مشمول این سبد حمایتی باشم
نوابی 1397/9/9 - 03:39
rateup0
ratedown1
پاسخ
comment سلام بازنشسته تامین اجتماعی هستم با حقوق ۱۲۰۰ هزارتومان ولی هنوز سبد حمایتی دولت به حقوقم واریز نشده
معصومه بخشی 1397/9/13 - 16:29
rateup3
ratedown0
پاسخ
comment سلام.معلول ناشنوا بهزیستی از مشهد هستم. شوهرم بیکار. دو تا پسر مدرسه ای دارم. مستاجریم. بهزیستی به من حقوق نمیدهد. سبد حمایتی هم به ما ندادند. خواهشمندم رسیدگی کنین. من با زحمت زیادی مدرک لیسانس گرفتم اما هیچ کجا به من کار ندادند
سیدمهدی موسوی 1397/9/21 - 04:13
rateup3
ratedown0
پاسخ
comment سلام بنده 37ساله داری زن و بچه ومستاجرمردم میباشم ویه کارگرساده چهارراه بودم که الان هفت سال هست بیمارم توان کارندارم نه بیمه هستم نه جای حقوق میگیرم ازمن بدبخترکسی نیست نمیخام واردجزعیات بشم فقط کدملی میدم باشماره تماس که بیاییدپیگیری کنیدچرامنه بدبخت سبدکالانمیدن پس اگه من بدبخت وزیرخط فقرنیستم کی هست؟
رضا خاصیان 1397/9/29 - 07:22
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام و خسته نباشی الان به مدت۶ماه بیکارم هرکجا هم مراجعه میکنم نیرو نمیخوان بقرآن واسه این که صاحب خونه بیرونمون نکنه از خیلی ها همش قرض میگیرم ۱بچه مدرسه ایی دارم شهر غریب زندگی میکنیم گاز خونمون رو بخاطر عدم پرداخت۱هفته اس قطع کردن بقرآن از سرما داریم یخ میکنیم بچه ام از شدت مریضی آنفولانزا گرفته گفتیم خوبه حداقل این سبد رو بهمون میدن به امام رضا اصلا حقوق و درآمدی ندارم شده یارانه که داریم با پولش زندگی میکنیم شام و ناهارمون همش چایی با نان میخوریم خدا رو خوش نمیاد فردا شبم یلدا بقرآن هیچ بجز چایی با نان نداریم یک کمک کنید این سبد رو بگیرم
اسماعیل 1397/10/4 - 12:06
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام بنده چند وقته بیکارم شغل ندارم ب چرا بسته حمایتی برا ما تعلق نگرفت
حسین قنبری 1397/10/17 - 13:07
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment سلام. سلام. ببخشیدمادر یک روستا کوچک زندگی میکنیم.با داشتن مدرک لیسانس بیکارم ودر ضمن یک فرزند هم دارم.وهیچ بیمه ندارم فقط با یارانه زندگیمان می چرخم.چرا بما سبد کالا نمیدی.ما بکجا پناه ببریم.فرزندم ۵ماهه گوشت ندیده.
مصیب 1397/10/21 - 20:33
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام و خسته نباشید بنده مستمری بگیر بیمه بیکاری میگیرم حقوق ماهیانه۱،۱۰۰ بسته حمایتی به من تعلق نگرفته با خانواده ۵ نفری واقعا نیاز به بسته حمایتی دارم لطفا راهنمایی کنید که چگونه این بسته حمایتی رو دریافت کنم بر خلاف تبلیغات زیادی که شده هیچ جای سایت برای ثبت نام بسته حمایتی وجود نداشت
کریم 1397/10/27 - 17:07
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment من دوساله مددجوی بهزیستی هستم نه مستمری میگیرم نه چیزی
ناشناس 1397/10/28 - 00:18
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام خسته نباشید باید بگن ک خیلی ب این بسته نیاز دارم نمیدونم چجوری اقدام کنم لطفا راهنمایی کنید حقوق ماهیانه من یه ملیونه یه نوزاد دارم خانه ام تکمیل نیست واقعا محتاجم خدا اجرتون بده محمدجواد خوش دامن
مهدی احمدی 1397/10/29 - 00:15
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment بخدا تا الان هیچ بسته حمایتی نگرفتم شاگرد بنا هم هستم
ناشناس 1397/11/4 - 10:25
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment سلام.یه راهنمایی بکنین والا تا الان هیچی نگرفتیم نه سبد حمایتی نه سهام عدالت یه کارگر فصلیم بدون بیمه.اجاره هم هستم
حسن 1397/11/28 - 23:33
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام کارگرم بسته حمایتی نگرفتم باید چی کارکنم؟
ابوطالب کاکولوند 1399/5/11 - 14:03
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام من هم خودم هم خانومم دارای معلولیت شدید هستیم به جزیک وانت پراید قسطی هیچی نداریم اجاره نشین هستیم ولی ازمون وصع ما توی سامانه متوسط درمیاد خواهشمندم ان را ویرایش کنید
خلیل جنگیزی 1399/11/3 - 19:20
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment س خسته نباشید من یک و نیم سال قبل ب بهزیستی پرونده محلولیت دادم هنوز ب حسابم حقوق واریز نشده لطفا رسیدگی کنید هربار بهزیستی میرم میگن تو نوبتی
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *