شناسه خبر: 13749 منتشر شده در مورخ: 1397/4/23 ساعت: 11:12 گروه: بهداشت و سلامت  
همکاری ایران و آذربایجان در حوزه بهداشت و درمان
در سفر به آذربایجان

همکاری ایران و آذربایجان در حوزه بهداشت و درمان

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، گفت: قرار شد در زمینه درمان بیماری های سخت ، انجام عمل های جراحی پیچیده و سایر خدمات ،جامعه پزشکی ایران با کشور آذربایجان همکاری داشته باشد.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا: سید حسن هاشمی که روز پنجشنبه برای دیدار و مذاکره در خصوص گسترش روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه دارو و درمان به باکو سفر کرده است ، پس از دیدار با شاهین مصطفی اف ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اظهار داشت: دو کشور روابط گسترده و خوبی در همه عرصه ها دارند که یکی از محورها حوزه بهداشت و درمان است .

وی افزود: نشست ها و مذاکرات بسیار موثری با مقامات جمهوری آذربایجان طی دیروزداشتیم ، در نشست امروز هم در زمینه بیمه های درمانی و انتقال تجربیات طرفین بحث شد .

هاشمی گفت: با توجه به اراده سران دو کشور و علاقه مشترکی که میان دو ملت و دو کشور همسایه وجود دارد ، این دیدارها می تواند دستاوردهای خیلی خوبی داشته باشد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: امیدواریم بیش از گذشته شاهد سرمایه گذاری های مشترک و انتقال دانش و فناوری میان دو کشور باشیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و دکتر حسن روحانی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران، نیز اراده جدی بر توسعه روابط دو کشور در زمینه های مختلف دارند.

وی اضافه کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهوری آذربایجان به تهران مقرر شد در باره صادرات دارو از ایران به جمهوری آذربایجان و همچنین همکاری ایران برای گسترش صنعت دارو در این کشور اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، افزود: همچنین قرار شد در زمینه درمان بیماری های سخت ، انجام عمل های جراحی پیچیده و سایر خدماتی که جامعه پزشکی ایران می تواند در آذربایجان داشته باشد ، همکاری داشته باشیم .

هاشمی صبحگاه روز پنجشنبه در راس یک هیات بلند پایه از مقامات وزارت بهداشت ، درمان و آموزشی پزشکی ، روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور و فعالان بخش خصوصی وارد جمهوری آذربایجان شد .

هاشمی در این سفر با اکتای شیرعلی اف همتای آذربایجانی ، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و ساحل بابایف وزیر رفاه اجتماعی این کشور دیدار کرد .

دیدار با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و بازدید از برخی مراکز درمانی این کشور جمله برنامه سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان و هیات همراه است .

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *