شناسه خبر: 13729 منتشر شده در مورخ: 1397/4/20 ساعت: 09:41 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 20 تیر 1397

روزنامه چهارشنبه 20 تیر 1397

افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان از ماه جاری - آب اصلیترین مشکل نصف جهان - تکلیف افراد فاقد بیمه در نظام ارجاع - با چشمانی بسته به جنگ زباله ها رفتم (بخش دوم) - یکسانسازی پاداش ها هنوز اعلام نشده/ توریست به جاکارتا نمی بریم - اسیدپاشی به شوهر خاله - اطلاع رسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 20 تیر 1397

27 شوال 1439

11 جولای 2018

سال بیست و دوم شماره 5896

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان از ماه جاری 2

آب اصلیترین مشکل نصف جهان 6

تکلیف افراد فاقد بیمه در نظام ارجاع 8

با چشمانی بسته به جنگ زباله ها رفتم (بخش دوم) 10

یکسانسازی پاداشها هنوز اعلام نشده/ توریست به جاکارتا نمیبریم

اسیدپاشی به شوهر خاله

اطلاع رسانی

 

 

 

..........ویژه

 * افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان از ماه جاری: انوشیروان محسنی بندپی گفت: مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی سال گذشته با بیشترین میزان رشد به میزان 3.4 برابر افزایش یافته است. امسال نیز بر اساس مصوبه مجلس، 14 درصد میزان مستمری مددجویان افزایش مییابد. طی سالهای گذشته شاهد افزایش حمایتهای دولت از کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور بوده ایم؛ به طوری که از ابتدای سال 96 میزان مستمری دریافتی مددجویان تحت پوشش این نهادها به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافت. پیش از این میزان مستمری دریافتی مددجویان بسیار اندک بود و با این مبالغ، معلولان با مشکلات مالی بیشماری مواجه بودند. رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت مستمری دریافتی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 97 خاطرنشان کرد: به گونه ای برنامه ریزی شده که در سال 97، میزان مستمری مددجویان افزایش یابد و این روند افزایشی قابل توجه است. محسنی ادامه داد: همچنین امسال با هدف حمایت از مددجویان زیر پوشش برنامه، ساخت 57 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در دستور کار قرار گرفته است. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اشتغال و کارآفرینی نیز از سیاستها و برنامه های مهم این سازمان در سطح کشور است که بطور جدی پیگیری میشود. وی گفت: سازمان بهزیستی در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون نفر از معلولان را در سطح کشور زیر پوشش حمایتی خود دارد.

* توانمندسازی بیش از 140 هزار اولیاء دانشآموزان استثنایی: معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در سال تحصیلی 97-96 بیش از 140 هزار اولیاء دانشآموزان استثنایی را آموزش داده ایم، گفت: 38 هزار از این تعداد، پدر دانشآموز بوده اند. وی از کارکنان مدارس استثنایی به عنوان سرمایه های آموزش و پرورش استثنایی کشور نام برد و خاطرنشان کرد: کار در آموزش و پرورش استثنایی دلی و عشقی است. غفوریان با عنوان اینکه 65 درصد از نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی کشور خانم هستند، گفت: معلمان استثنایی از بالاترین سطح مدارک علمی در بین کارکنان وزارت آموزش و پرورش برخوردار هستند. معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در آموزش و پرورش نمیتوانیم ثابت بمانیم، بر توانمندسازی و به روز رسانی کارکنان مدارس استثنایی تأکید کرد. محسن غفوریان جلب مشارکت فکری اولیاء دانشآموزان استثنایی را نیز ضروری دانست و اظهار کرد: ما بدون والدین صفریم و باید از ظرفیتهای خانواده نهایت استفاده را ببریم. وی خاطرنشان کرد: باید دانشآموزان با نیازهای ویژه را به موقع بشناسیم، زیرا شناسایی به موقع این دانشآموزان در مداخله زود هنگام مؤثر است و از عوارض ناشی از معلولیت جلوگیری میکند. غفوریان اظهار کرد: در حال حاضر 140 هزار دانشآموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند. هزینه سرویس ایاب ذهاب دانشآموزان استثنایی از 2 میلیارد تومان در سال 92 به 36 میلیارد تومان در سال 96 رسیده است. غفوریان با بیان اینکه باید زمینه تحصیل دانشآموزان استثنایی در نزدیکترین مدرسه محل سکونت فراهم شود، گفت: سیستم آموزشی باید خود را با تفاوتهای فردی دانشآموزان منعطف کند. در فراگیر سازی هیچ مدرسه استثنایی تعطیل نمیشود و مدارس استثنایی پشتیبان تلفیقی و فراگیر هستند. محسن غفوریان با بیان اینکه از ظرفیت همه دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استثنایی استفاده میکنیم، از توزیع بیش از 4 هزار تبلت بین دانشآموزان با نیازهای ویژه بینایی از سال 93 تا کنون خبر داد.

.......سیاسی

* آب اصلیترین مشکل نصف جهان. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در بدو ورود به اصفهان گفت: استان اصفهان با وجود همه امتیازات و فرصتهای مهم، با محدودیتهای جدی مواجه است که اصلیترین آنها، مسئله آب است.

* حسام الدین آشنا، عضو شورای نظارت بر صدا و سیما، در واکنش به پخش اعترافات «مائده هژبری» دختر جوانی که به اتهام پخش فیلمهایی از رقص خود در صفحه اینستاگرامش بازداشت شده بود، گفت: شورای نظارت بر صدا و سیما این امکان را فراهم میکند تا به هر شکایتی از طرف افراد در مورد عدم رضایتشان نسبت به پخش تصاویر آنان در تلویزیون رسیدگی کند.

* دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای حل پرونده سپنتا نیکنام، مهلت رسیدگی به این پرونده را تمدید کردیم.  محسن رضایی اظهار کرد: در فروردین ماه، مهلت سه ماهه رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام تمام شده بود؛ اگر رسیدگی به آن را تمدید نمیکردیم، نظر شورای نگهبان قطعی و از دستور کار مجمع خارج میشد. با پیشنهاد این جانب و موافقت آیت ا... شاهرودی، تمدید رسیدگی که طبق آیین نامه که حد اکثر یک سال میتواند باشد، انجام شد.

* فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: برخی به جای اینکه کمک کنند، در شیپور نا امیدی و ناتوانی و مأیوس کردن جامعه میدمند و این جای تأسف دارد. محسن صفایی فراهانی افزود: متأسفانه در کشور ما منافع ملی یک موضوع مغفول مانده است، چون نهادهای مدنی حضور ندارند. اگر به این ۴۰ سال دقت کنیم، از سال ۸۳ تا سال ۹۳ درآمد ارزی ایران یک درآمد افسانه ای بوده است. این درآمد افسانه ای خرج چه چیزهایی شده و چه توفیقاتی را برای کشور به همراه داشته است؟ اما منافع خیلیها را تأمین کرده است. برخی به دنبال این هستند که چگونه میتوانند به راحتی فضا را به گونه ای کنند که بلکه آن منافع دوباره برایشان تأمین شود و در این راستا امروز از جنگ و ناآرامی و تنش استقبال میکنند.

 

.........بهداشت و سلامت

* تکلیف افراد فاقد بیمه در نظام ارجاع: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره وضعیت ایرانیان محروم و فاقد بیمه در نظام ارجاع گفت:  محرومین میتوانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ای سازمان بیمه سلامت قرار گیرند. در این زمینه حد اقل گیت کمیته امداد را قبول داریم و هر کس که تحت پوشش کمیته امداد باشد، میتواند تحت پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت ایران قرار گیرد. همه افراد فاقد پوشش بیمه درمانی، میتوانند برای بیمه شدن به سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند و با پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه، تحت پوشش قرار گیرند. نحوه پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه در صندوق بیمه ایرانیان، در دولت بررسی میشود.

* دستور العمل فرآوری مجدد  و ایمن وسایل پزشکی: سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص دستور العمل فرآوری مجدد و ایمن وسایل پزشکی گفت: این بخشنامه جدید نیست و هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. بخشنامه فعلی، جمعبندی بخشنامه های چند دهه گذشته است. حریرچی با بیان اینکه وسایل اصلی جراحی در اتاق عمل مانند قیچی، پنس و سایر ابزارها، وسایلی دائمی هستند و برای هر بار استفاده، استریل شده و سالها مصرف میشوند، عنوان کرد: در کشور آمریکا که سازنده اصلی وسایل جراحی است، بیش از ۵۰ سال است که برای استفاده چند باره برخی وسایل، دستور العمل دارند. بخشنامه فعلی مبتنی بر اصول علمی است و سلامت همه مردم اولویت اصلی و نخست وزارت بهداشت به شمار میرود. انجمنهای علمی پزشکی نیز درخواست صدور مجوزهای جدید برای استفاده مجدد از این وسایل مطابق استاندارد علمی را داشته اند. وی به برخی جوسازیها درباره اجرایی شدن این دستور العمل اشاره کرد و گفت: مت،سفانه تعدادی از شرکتهای وارد کننده تجهیزات که از این مسأله منتفع هستند، این جو را به راه انداخته اند. برخی رسانه ها هم تحت ت،ثیر جوسازی سودجویانه بعضی شرکتهای واردکننده لوازم یک بار مصرف قرار گرفته اند. 

........گفتگو

* با چشمانی بسته به جنگ زباله ها رفتم (بخش دوم): در شماره قبل گفتگوی ایران سپید با سیما رئیسی، فعال محیط زیست را خواندید و در ادامه ... بعد از عمل همه چیز خوب بود و موفق شدم دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی را پشت سر بگذارم. میان صحبتهایش سکوت میکند و میگوید: «امان از کنکور و شبهای آن». از او میپرسم چرا؟ که ادامه میدهد: «باور میکنید استرس کنکور بیناییم را گرفت؟!» دلیلش را جویا میشوم که میگوید: «دوران کنکور برایم بسیار پرفشار و استرس زا بود. وقتی فهمیدم در کنکور قبول نشدم، یکشبه فشار چشمم بالا رفت و دیدم را به طور کل از دست دادم و نابینای کامل شدم. اکنون فقط کمی نور، آن هم مبهم میبینم. بعد از مدتی دانشگاه آزاد قبول شدم. راضی کردن پدر و مادرم برایم به چالش جدیدی مبدل شد؛ چرا که میخواستم زاهدان درس بخوانم. پدر و مادرم و البته کل فامیل مخالف بودند که به زاهدان بروم و ادامه تحصیل دهم. آنها نگران بودند مبادا به خاطر نابیناییم دچار مشکل شوم. پدرم با وجود نارضایتی از تحصیلم در زاهدان، این اجازه را داد تا تصمیم آخر را خودم برای زندگیم بگیرم. من نیز عازم دانشگاه شدم. رفت و آمد از چابهار به زاهدان برای یک دختر، آن هم نابینا بسیار دشوار است. بارها و بارها در مسیر رفت و آمد در شهر به مشکل برخوردم و چندین بار داخل چاله چوله های شهر گیر کردم، اما این سدهای شهری مانع از ادامه تحصیلم نشد. در مقاطع مختلف زندگی، مشکلات هم برایم رنگ و بویی جدیدتر پیدا میکرد. من تنها دختر معلول خوابگاه بودم و برای آنکه این نقص جسمانی در چشم کسی نیاید و دلسوزیهای بی مورد نشود، همپای دیگران تلاش کردم تا جزو بهترینها باشم. معلولان در شهرهایی مثل چابهار کمتر دیده میشوند و اکثر مردم بر این باورند که معلولان توانایی هیچ کاری را ندارند. سختیهایی که در دوران مختلف زندگی متحمل شدم، سبب شده است هیچ وقت پشت سرم را نگاه نکنم. همیشه گفتم و باز هم میگویم، نه تنها نمیخواهم به دوران کودکیم برگردم، حتی حاضر نیستم به یک روز قبل زندگی بازگردم. این یکی از ویژگیهای من است که میخواهم رو به آینده باشم و خود را درگیر ثانیه های از دست رفته زندگی نکنم. تحصیلات را تا دکترا ادامه دادم تا به همه ثابت کنم نابینایی نمیتواند توانمندی فردی را مختل کند و راه را برایش ببندد. درست است که شرایط همیشه بر وفق مراد ما معلولان نیست، هم از لحاظ فرهنگی و هم اجتماعی؛ اما اصل باور و تغییر نگرش خودمان است. در وجود همه ما توانایی خاصی نهفته است؛ فقط کافی است پیدایش کنیم.» چه شد که فعال محیط زیست شدید؟ «در کنار تحصیل، فعالیتهای اجتماعی را هم دنبال کردم تا دیدگاه مردم شهر را نسبت به معلولان تغییر دهم. به عنوان یک شهروند هیچ گاه زباله هایم را روی زمین نریختم؛ حتی وقتی سطلی پیدا نمیکردم، آن قدر آشغال را در دستم نگه میداشتم تا آن را داخل سطل زباله بیندازم. متأسفانه «منطقه درک» با انبوهی از زباله ادغام شده بود و بحث تمیز کردن محیط زیست میان خانواده و دوستانم شکل گرفت. از آنها یاری خواستم تا جایی که میتوانیم قدری از این زباله ها را جمع کرده و فضای تفریحیمان را تمیز کنیم. وقتی شروع کردیم، موفق شدیم 20 الی 30 پلاستیک پر از آشغال را از روی زمین جمع کنیم. باورم نمیشد محیطی که در آن قدم میگذارم، آن قدر کثیف باشد. هنگامی که مشغول جمعآوری زباله بودم از دوستم خواهش کردم عکسی بگیرد تا آن را در روز جهانی زمین پاک در صفحه مجازیم قرار دهم. میخواستم با این عکس فرهنگ سازی کنم و به همه نشان دهم فرقی نمیکند چه شرایط جسمانی ای داریم، همه در مقابل محیط زیست مسئولیم. فکرش را هم نمیکردم این عکس چنین بازخوردی را در میان مردم داشته باشد.»

* گلواژه: مأموریت تو در زندگی تغییر جهان نیست. تو مأمور تغییر خویشتنی و تمامی راه حلها در درون توست. آندرو متیوس

 

 

........ورزشی

* یکسانسازی پاداشها هنوز اعلام نشده/ توریست به جاکارتا نمیبریم: به گزارش ایران سپید: هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در بازیهای پارا آسیایی جاکارتا در نشست با خبرنگاران اعزامی به مسابقات پارا آسیایی گفت: هدفمان اعزام کاروانی کیفی به بازیها است و مدالآوری در اولویت قرار دارد. رقابتهای امسال نسبت به دوره گذشته، با کاهش 4 رشته ای، در 18 رشته برگزار میشود که ما در 12 رشته اعزام خواهیم داشت و رشته بوچیا نیز در حالت استندبای قرار دارد. رضایی ادامه داد: بر اساس آئین نامه ای که در کمیته پارالمپیک مصوب شده، ورزشکاران بر اساس رکوردهایشان به سه گروه طلایی، نقره ای و برنزی تقسیم شدند. ورزشکاران طلایی به مدت یک سال، ماهانه سه میلیون تومان حقوق میگیرند. به ورزشکاران نقره ای و برنزی نیز از ابتدای سال جاری تا زمان اعزام، به ترتیب ماهانه یک و نیم میلیون و یک میلیون تومان تعلق خواهد گرفت. حقوق ورزشکاران طلایی تا الآن به صورت کامل پرداخت شده و برای ورزشکاران نقره ای و برنزی نیز به زودی پرداخت خواهد شد. یک میلیون هم علاوه بر این مبالغ، به ورزشکارانی که به صورت غیر متمرکز تمرین میکنند پرداخت خواهد شد. این حقوقها از سال جاری، به صورت مستقیم از طرف پارالمپیک به حساب ورزشکاران واریز میشود. رضایی درباره تعداد نفرات اعزامی کاروان کشورمان گفت: تا این لحظه، 210 ورزشکار (73 زن و 137 مرد)، پیشبینی شده است. میزان این افراد بر اساس رکوردگیری مجدد برای شناگران که 21 تیر ماه برگزار میشود و اعلام نظر در خصوص بوچیا، میتواند افزایش یابد. هنوز یک ماه دیگر برای اعلام اسامی نهایی به آسیا فرصت داریم. در رشته بوچیا به علت اینکه حد نصاب ورودی نداشتیم، درخواست وایلدکارت کردیم که امیدواریم مورد پذیرش قرار گیرد. نگاه ما در این رشته به علت معلولیتهای شدید، حمایتی است و نه مدالآوری. اما در 12 رشته دیگر، به هیچ عنوان توریست و تماشاگر برای کسب تجربه به جاکارتا نمیبریم. حتی ورزشکارانی که در برخی رشته ها حد نصاب ورودی بازیها را دارند، اما شانسی برای کسب مدال ندارند، اعزام نمیکنیم. انتظارات ما از تمام رشته ها مورد ارزیابی قرار گرفته، حتی برای تمام نفرات رشته های انفرادی هدفگذاری شده است. هرچند هیچ ضمانتی وجود ندارد و ممکن است در روز مسابقه هر اتفاقی رقم بخورد. اما ما پیشبینیهای لازم را انجام داده ایم. در مسابقات پارا آسیایی 2014 اینچئون چهارم شدیم که نگاه ما در این دوره، حفظ عنوان قبلی و سپس ارتقای آن به سومی است. وی در خصوص پاداش مدالآوران در مسابقات پارا آسیایی گفت: میزان پاداشها برای مسابقات آسیایی از سوی وزارت ورزش اعلام شده، اما میزان پاداش ورزشکاران اعزامی به پارا آسیایی هنوز رسماً اعلام نشده و نمیتوان با قاطعیت گفت یکسانسازی صورت گرفته است. امیدواریم تعداد سکه هایی که آقای آذری جهرمی در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون نابینایان اعلام کردند، موضع خود دولت و وزارت ورزش باشد، نه سخن شخصی ایشان. رضایی با بیان اینکه از دو ماه قبل کار هماهنگی برای رزرو پرواز و پشتیبانی کاروان انجام شده است، گفت: کاروان پارالمپیک در مجموع 370 نفر است که روز دهم مهر ماه، 290 نفر با پرواز چارتر به صورت مستقیم عازم اندونزی خواهند شد. سایرین نیز با یک پرواز چارتر به کوالالامپور مالزی و از آن جا عازم اندونزی میشوند. البته مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم برطرف شود. هماهنگیهای خوبی هم با سفارت ایران در اندونزی داریم و ستادی در سفارت تشکیل شده است. هادی رضایی در پایان این نشست گفت: نام و شعار کاروان ایران طی روزهای آینده اعلام میشود. برای ورزشکاران، کت سفید به همراه لباس سبزرنگ و یک شالگردن مشکی، به خاطر ایام ماه محرم در نظر گرفته شده که یک ماه پیش از اعزام، از لباسهای کاروان رونمایی خواهد شد. تمام البسه کاروان از کالای ایرانی تهیه شده است. «امیر سرمدی»

 

.........حوادث

* اسیدپاشی به شوهر خاله: پسر جوان برای زهر چشم گرفتن از شوهر خاله اش، او را با اسید سوزاند. ساعت 6 عصر جمعه 15 تیر، راننده 40 ساله یک وانت در یکی از شهرکهای کرمانشاه در حرکت بود که ناگهان از سوی سرنشینان خودرو پژو پارس راهش سد شد و هدف اسیدپاشی قرار گرفت. اسیدپاشان بلافاصله از محل گریختند و مرد جوان از ناحیه صورت مصدوم شد. با انتقال وی به بیمارستان تحت درمان قرار گرفت و موضوع به پلیس اعلام شد. در نخستین تحقیقات مشخص شد این مرد از سوی پسر باجناقش مورد اسیدپاشی قرار گرفته است. بدین ترتیب ردیابیها برای دستگیری متهم آغاز شد و چند ساعت بعد، پسر جوان و دوستش دستگیر شدند. متهم 23 ساله در بازجوییها ضمن اعتراف به اسیدپاشی گفت: این مرد شوهر خاله ام است، اما مدتی است که خاله ام را اذیت میکند. به تازگی هم قرار بود خاله ام را طلاق بدهد. وقتی متوجه ناراحتیهای خاله ام شدم، تصمیم گرفتم از او زهر چشم بگیرم. به همین خاطر با دوستم سراغش رفتیم و روی صورتش اسید ریختم. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: با اعلام گزارش این اسیدپاشی در یکی از شهرکهای کرمانشاه و انتقال مصدوم به بیمارستان، مأموران کلانتری برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. با توجه به اهمیت موضوع، دستگیری متهمان در دستور کار مأموران قرار گرفت و در عملیاتی ضربتی عامل اصلی اسیدپاشی که پسر 23 ساله ای بود دستگیر شد.  متهم که پسر باجناق مصدوم بود در بازجوییها مدعی شد به هواخواهی از خاله اش دست به این اقدام زده است.

* جغد غول پیکر وارد خانه مردم شد: صبح یکشنبه ساکنان یک ساختمان مسکونی در منطقه سعادتآباد طی تماس با سامانه 125 وحشتزده از ورود ناگهانی یک جغد بزرگ به داخل ساختمان خود خبر دادند. دقایقی بعد آتش نشانان ایستگاه به محل حادثه در سعادتآباد اعزام شدند. آتش نشانان پرنده شکاری را برای حفظ و نگهداری تحویل مجموعه پردیسان دادند.

.........اطلاعرسانی

* بدین وسیله به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران میرساند که اردوی تفریحی اوشان از تاریخ 8/5 لغایت 10/5 برگزار میگردد. علاقمندان جهت ثبت نام تا تاریخ 31/4/97 با دفتر انجمن تماس حاصل فرمایند.

* از کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران که دارای کارت عضویت پیوسته هستند دعوت به عمل میآید تا در جلسه مجمع عمومی انجمن در تاریخ 23/4/97 که در محل انجمن برگزار میشود شرکت نمایند.

* مجمع عمومی انجمن روشنبین اصفهان با هدف انتخاب بازرس و ارائه گزارش به اعضا در تاریخ 30 تیر ساعت 16 در سالن اجتماعات مجتمع خدمات بهزیستی شهدای هفتم تیر اصفهان برگزار میشود. علاقمندانی که تمایل به کاندیدا شدن جهت پذیرش بازرسی این انجمن دارند، با تلفن 09138099369-03137753195 روزهای فرد از ساعت 9 الی 13 تماس حاصل نمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *