شناسه خبر: 13728 منتشر شده در مورخ: 1397/4/20 ساعت: 08:34 گروه: ورزشی  
انجمن شنا و اسکی بانوان نابینا تشکیل می شود

انجمن شنا و اسکی بانوان نابینا تشکیل می شود

سرپرست نایب رییسی فدراسیون نابینایان و کم بینایان در امور بانوان از تشکیل انجمن های بولینگ، شنا، اسکی و اسکیت زنان برای نخستین بار در این فدراسیون خبر داد.

به گزارش ایران سپید فائزه توسلی درباره اقدامات صورت گرفته در بخش زنان فدراسیون نابینایان و کم بینایان افزود: حضور بانوان در ورزش کشور یکی از دغدغه های وزارت ورزش و جوانان است و به خصوص نگاه ویژه ای به بانوان روشن دل می شود و امیدوارم با حمایت همه جانبه مسئولان و رسانه ها، بانوان بتوانند سهم مهمی از ورزش کشور داشته باشند.

وی درباره حضور بانوان کم بینا و نابینا در مسابقات پارالمپیک آسیایی جاکارتا اظهار داشت: در مسابقات پارالمپیک آسیا، بانوان کم بینا و نابینا در قالب تیم های شطرنج، گلبال و دوومیدانی حضور خواهند داشت.
توسلی تصریح کرد: البته قصد داریم در فدراسیون نابینایان و کم بینایان انجمن های بولینگ، شنا، اسکی و اسکیت را برای اولین بار در کشور راه اندازی کنیم، اما به دلیل استقبال کم از این انجمن ها شروع به کار آنها کمی با تاخیر انجام خواهد شد.
وی افزود: اولین اردوی گلبال تدارکاتی بانوان کم بینا و نابینای کشور از یکم تا نهم تیرماه در استان البرز برگزار شد که خوشبختانه خروجی خوبی از این اردو داشتیم و در طول اردو تمامی مسئولان استان البرز از تیم ملی گلبال بانوان کشور حمایت کردند و انگیزه های لازم را در زمینه های مادی و معنوی به بازیکنان تیم ملی منتقل کردند و قول دادند که در صورت کسب مقام در مسابقات آسیایی، حمایت ها افزایش یابد.
سرپرست نایب رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در امور زنان ادامه داد: همچنین قرار شد در قسمتی از سالن ورزشی فرودگاه پیام، یک سالن ورزشی مختص بانوان نابینا احداث شود و امیدواریم کار احداث این سالن ورزشی به سرعت آغاز شده و تا سال آینده آماده بهره برداری شود و همچنین در تفاهم نامه ای با معاونت برون مرزی صداوسیما مقرر شد که تبلیغات فدراسیون نابینایان و کم بینایان تا یک سال در شبکه های برون مرزی به صورت رایگان انجام شود.
وی درباره شناسایی بانوان کم بینا و نابینای ورزشکار در کشور نیز اظهار داشت: رسانه ها باید وعده های مسئولان را پیگیری کنند و اگر این اتفاق رخ دهد، همه ملزم به رعایت وعده های خود می شوند و از بخش خصوصی هم برای سرمایه گذاری در ورزش بانوان کم بینا دعوت می کنیم. چون بانوان ورزشکار نابینا به دلیل کمبودهای مالی نمی توانند در عرصه های مختلف دیده شوند.
توسلی درباره مشکلات این فدراسیون برای حمایت از بانوان ورزشکار نابینا و کم بینا اظهار داشت: متاسفانه کسانی که متعهد به حمایت از ورزشکاران نابینا و کم بینا هستند، همکاری لازم را ندارند، مثل شهرداری، شورای شهر و تربیت بدنی که انتظار داشتیم تربیت بدنی به عنوان متولی ورزش کشور حمایت های بیشتری کنند.
وی درباره همکاری بخش بانوان فدراسیون نابینایان و کم بینایان با بخش های مختلف دولتی از جمله معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ما پیشنهاد کرده ایم که به دلیل اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عضو هیات رییسه فدراسیون نابینایان است، اتاق فکری تشکیل شود تا در آن یکی از بانوان نماینده مجلس، از زنان عضو شورای شهر، معاون امور بانوان وزارت ارتباطات و معاونت زنان رییس جمهوری حضور داشته باشند تا بتوانیم تصمیم های خوب و مناسبی برای جامعه ورزش اتخاذ کنیم./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *