شناسه خبر: 13720 منتشر شده در مورخ: 1397/4/19 ساعت: 10:37 گروه: اجتماعی  
توانمندسازی بیش از 140 هزار اولیاء دانش آموزان استثنایی

توانمندسازی بیش از 140 هزار اولیاء دانش آموزان استثنایی

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در سال تحصیلی 97-96 بیش از 140 هزار اولیاء دانش آموزان استثنایی را آموزش داده ایم گفت 38 هزار از این تعداد پدر دانش آموز بوده اند.

به گزارش ایران سپید به نقل روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛ محسن غفوریان در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان کرمان از کارکنان مدارس استثنایی به عنوان سرمایه های آموزش و پرورش استثنایی کشور نام برد و خاطر نشان کرد : کار در آموزش و پرورش استثنایی دلی و عشقی است.

وی بر ایجاد زمینه لازم در راستای ایجاد انگیزه و افزایش رضایت شغلی کارکنان مدارس استثنایی تاکید و اظهار کرد: رضایت شغلی در آموزش و پرورش استثنایی حرف اول را می زند.

غفوریان با عنوان اینکه 65درصداز نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی کشور خانم هستند، گفت: معلمان استثنایی از بالاترین سطح مدارک علمی در بین کارکنان وزارت آموزش و پرورش برخوردار هستند

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در آموزش و پرورش نمی توانیم ثابت بمانیم بر توانمند سازی و بروز رسانی کارکنان مدارس استثنایی تاکید کرد .

محسن غفوریان جلب مشارکت فکری اولیاء دانش آموزان استثنایی را نیز ضروری دانست و اظهارکرد: ما بدون والدین صفریم و باید از ظرفیت های خانواده نهایت استفاده را ببریم.

وی خاطر نشان کرد : باید دانش آموزان با نیازهای ویژه را به موقع بشناسیم زیرا شناسایی به موقع این دانش آموزان در مداخله زود هنگام موثر است و از عوارض ناشی از معلولیت جلوگیری می کند .

غفوریان اظهار کرد: درحال حاضر 140 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد : هزینه سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان استثنایی از 2 میلیارد تومان در سال 92 به 36 میلیارد تومان در سال 96 رسیده است .

غفوریان با بیان اینکه باید زمینه تحصیل دانش آموزان استثنایی در نزدیکترین مدرسه محل سکونت فراهم شود گفت: سیستم آموزشی باید خود را با تفاوتهای فردی دانش آموزان منعطف کند .

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور فراگیر سازی آموزش و پرورش استثنایی را ضروری دانست و افزود : در فراگیر سازی هیچ مدرسه استثنایی تعطیل نمی شود و مدارس استثنایی پشتیبان تلفیقی و فراگیر هستند .

محسن غفوریان با بین اینکه از ظرفیت همه دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استثنایی استفاده می کنیم از توزیع بیش از 4 هزار تبلت بین دانش آموزان با نیازهای ویژه بینایی از سال 93 تا کنون خبر داد .

وی خاطر نشان کرد: فراگیر سازی محصول امروز دنیا نیست بلکه پیامبر اسلام نیز با کشیدن طناب از محل خانه فردی نابینا به مسجد بنای فراگیر سازی را در دین مبین اسلام گذاشت .

بر پایه این گزارش: گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان کرمان با حضور دکتر محسن غفوریان معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد .

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *