شناسه خبر: 13712 منتشر شده در مورخ: 1397/4/17 ساعت: 09:00 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 17 تیر 1397

روزنامه یکشنبه 17 تیر 1397

تهیه لیست یارانه های حذف شده معلولان - اراده سیاسی برای حفظ برجام وجود دارد- پرداخت حق بیمه کارفرما مشوقی برای اشتغال معلولان - کمبود دارو در حال فروکش است - وادی شعر (محمدعلی سپانلو) - تلاش میکنیم با حد اکثر توان به جاکارتا اعزام شویم - حوادث - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 17 تیر 1397

24 شوال 1439

8 جولای 2018

سال بیست و دوم شماره 5894

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

فرا رسیدن سالروز شهادت صادق آل محمد، رئیس مکتب جعفری را به عموم شیعیان تسلیت میگوییم

.........عناوین این شماره.......

تهیه لیست یارانه های حذف شده معلولان 2

اراده سیاسی برای حفظ برجام وجود دارد 4

پرداخت حق بیمه کارفرما مشوقی برای اشتغال معلولان 6

کمبود دارو در حال فروکش است 9

وادی شعر (محمدعلی سپانلو) 11

تلاش میکنیم با حد اکثر توان به جاکارتا اعزام شویم 14

حوادث

اطلاعرسانی

 

 

 

..........ویژه

 * تهیه لیست یارانه های حذف شده معلولان: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: یارانه برخی مددجویان و معلولان از طریق وزارت رفاه حذف شده که ربطی به بهزیستی ندارد، اما لیستی تهیه کرده ایم و پیگیر وضعیت این افراد هستیم.

پرستو منصوری در آیین دیدار خانواده های معلولان با رئیس سازمان بهزیستی استان تهران گفت: تمامی تلاش همکاران ما در بهزیستی استان تهران، رفع مشکلات مددجویان تحت پوشش است و در این راستا اقدامات و طرحهای خوبی در دستور کار داریم. وی گفت: برخی مددجویان و معلولان یارانه شان از طریق وزارت رفاه حذف شده که این موضوع مربوط به دهکبندیهای خود وزارتخانه است و ربطی به سازمان بهزیستی ندارد، اما بر اساس رایزنیهای سازمان بهزیستی آخرین گزارشها را در مورد افرادی که نباید یارانه شان حذف میشد، به بهزیستی کشور اعلام کرده ایم که امیدواریم مشکل برخی افراد برطرف شود. وی در مورد استخدام معلولان در دستگاههای دولتی نیز گفت: در قانون جامع حمایت از معلولان با دستگاههای خاطی که قانون 3 درصد استخدام معلولان را رعایت نمیکنند، برخورد میشود و در حال حاضر شاید برخی سازمانها در این خصوص با بهزیستی همکاریهای لازم را نداشته باشند که این موضوع را حتماً پیگیری خواهیم کرد. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران در مورد صدور کارتهای معلولیت اظهار داشت: با توجه به اینکه تغییراتی در سیستم تعیین معلولیت و همچنین صدور نوع کارتها ایجاد شده بود، صدور کارتها را با کمی تأخیر مواجه کرد که در حال حاضر این مشکل رفع شده و تا پایان سال 97 تمامی معلولانی که از قبل در بهزیستی استان تهران پرونده داشتند کارت معلولیت دریافت خواهند کرد. به گفته وی، شاید یکی از دلایل تأخیر در صدور کارتها محدودیت اعتبارات نیز باشد که باید برطرف شود.

.........سیاسی

* اراده سیاسی برای حفظ برجام وجود دارد. محمدجواد ظریف پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: باید ببینیم که آیا موارد بیانیه کمیسیون مشترک برجام، منافع اقتصادی مردم ایران را تأمین میکند یا نه؟ سپس بر اساس آن وارد عمل خواهیم شد. به اعتقاد من، اراده ای سیاسی برای ادامه کار و حفظ این توافق وجود دارد. اما باید ببینیم که این موضوع در عمل چه خواهد شد.

* چهارمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه صبح شنبه به ریاست دکتر روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد. شفافیت بانکی و مبارزه با پولشویی، سرمایه گذاری در جهت تولید و اشتغال مدیریت واردات، حمایت از بازار بورس و واگذاری سهام بنگاههای دولتی و عمومی، خودکفایی هرچه سریعتر در تولید و مصرف بنزین مورد نیاز کشور، مهمترین محورهای جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوای سه گانه بود.

* آیت الله العظمی بیات زنجانی در پاسخ به استفتائی پیرامون اختصاص ارز دولتی به حجاج بیت الله الحرام تأکید کرد: «مطابق نصّ قرآن کریم، حج برای کسانی است که دارای استطاعت مالی و بدنی باشند؛ بنا بر این اگر کسی مستطیع نیست، حج برای او واجب نیست؛ دولت نیز مکلّف نیست زمینه استطاعت فوق را فراهم کند و بالطبع اگر اولویتهای مصرف ارز رعایت نشود که دولت مکلّف است آنها را رعایت کند، تخصیص دادن چنین ارزهایی معلوم نیست مشروع باشد.»

* محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: دو سال ارز ناشی از صادرات به کشور ما بازنگشته است. چرا امروز اعلام میکنند ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده های ما در بانکهای خارجی است؟ ذخایر کشور ما این قدر نیست، یعنی بیش از ذخایر ارزی کشور ما، موجودی حساب آقازاده ها در خارج از کشور است. وی تصریح کرد: این ۵ هزار آقازاده در خارج از کشور چه میکنند؟ گفته میشود ۳۰۰ نفر از آنها درس میخوانند. بقیه آنها چه میکنند؟ دولت باید به این موضوع رسیدگی کند.

.......گزارش ویژه

* پرداخت حق بیمه کارفرما مشوقی برای اشتغال معلولان: مهناز کاشی، رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی در گفتگو با ایران سپید در خصوص وضعیت اشتغال معلولان گفت: «یکی از برنامه های مهم سازمان در حال حاضر، تدوین آیین نامه های اجرایی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان است. چهار آیین نامه توسط حوزه اشتغال سازمان با همکاری حوزه توانبخشی در دست تدوین است که از آن سه آیین نامه و اساسنامه صندوق فرصتهای شغلی پیش نویس شده است و تقدیم وزارتخانه خواهد شد.» وی ادامه داد: «با توجه به ماده 127 قانون مدیریت خدمات کشوری، افرادی میتوانند به استخدام دستگاههای دولتی درآیند که شرایط جسمی و روحی سالم را دارا باشند. این موضوع دقیقاً مخالف با قانون جامع حمایت از حقوق معلولان است و باید بازنگری و اصلاح در آن صورت گیرد که بهزیستی در حال پیگیری این موضوع است.» کاشی با اشاره به تسهیلگری شغلی برای معلولان افزود: «بهزیستی سالانه برای بحث اشتغال مددجویان 50 هزار تسهیلگری شغل را بر عهده میگیرد. اگر بخواهیم بخش معلولان را حساب کنیم، حدود 25 هزار نفر از معلولان را پوشش میدهد. آنچه برای اشتغال معلولان اهمیت دارد، گذراندن دوره های تخصصی است؛ به این صورت که افراد در کمیته های تخصصی سازمان ارزیابی میشوند. در این کمیته، شرایط معلول با کارهایی که میتواند انجام دهد بررسی شده و بعد از آن برنامه آموزشی شغلی برای فرد تدوین میشود تا مددجو برای ورود به بازار کار چه به شکل خود اشتغالی یا کارفرمایی آماده شود.»
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با اشاره به آموزشهای این سازمان اظهار داشت: «آموزشهای ما شامل 10 مهارت زندگی، 10 مهارت کسب و کار و یک مهارت فنی مطابق نیاز بازار کار است که هر فرد معلول با توجه به ارزیابی که صورت میگیرد تعدادی از این مهارتها را با توجه به نیازسنجی کمیته های سازمان بهزیستی طی میکند. بعد از آن ارزیابی مجددی روی معلولان صورت میگیرد. اگر افراد آمادگی ورود به بازار کار را داشته باشند، به صورت مستقل به بانکها برای دریافت وام خود اشتغالی معرفی میشوند و اگر توان انجام کار به صورت مستقل نداشته باشند، به کارفرمایانی که داوطلب همکاری با سازمان بهزیستی هستند، معرفی میشوند و از طریق مشوقهایی که سازمان برای کارفرمایان در نظر گرفته است، معلولان جذب بازار کار در بخش خصوصی میشوند.» وی با اشاره به مشوقهای مالی بهزیستی گفت: «یکی از مشوقهای مالی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرماست که 23 درصد حد اقل حقوق قانون کار سالانه است. در گذشته بهزیستی به مدت 5 سال میتوانست این حق بیمه را پرداخت کند، اما با تصویب قانون جامع معلولان تأمین این هزینه با دولت است. علاوه بر آن، یارانه ارتقای کارآیی معلولان را هم داریم که آیین نامه آن تنظیم شده است.» ادامه دارد (جعفری )

.........بهداشت و سلامت

* کمبود دارو در حال فروکش است: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: آمار کمبودهای دارویی از یک ماه گذشته تا کنون رو به کاهش است. دکتر کیانوش جهانپور افزود: کمبودهای مقطعی دارو که خرداد گذشته به ۶۵ قلم رسیده بود، در تیر ماه جاری به ۵۷ قلم و در پایان هفته گذشته به ۵۲ قلم رسیده و با تمهیدات انجام شده، بزودی در مرداد ماه به نقطه بهینه در ۵۰ سال اخیر خواهد رسید.

* بیماریهای قلبی و دیابت در کمین کودکان چاق: دبیر انجمن پیشگیری از چاقی میگوید: بیماریهای قلبی و دیابت در کمین کودکان چاق است و آنها را در 30 تا 40 سالگی گرفتار این بیماریها میکند. محمد هاشمی افزود: شیوع چاقی در کودکان هشت تا 10 سال کشور بالاست. این عامل خطرناکی برای آنهاست و در 30 تا 40 سالگی به بیماریهای مزمن، از جمله قلبی و دیابت مبتلا میشوند. خانواده ها باید چاقی کودکان را جدی بگیرند. خانواده ها نباید به تشخیص خود به وزن کودکان تکیه کنند و تصورشان بر آن باشد که کودکان هرچه زیاد بخورند، بهتر است. این مسئله بزرگترین اشتباه والدین است و سلامت آنها را در بزرگسالی به خطر می اندازد. افرادی که از 6 تا 9 سالگی چاق شده اند، درمان آنها برای لاغری دشوار است و باید حتماً خانواده در این زمینه با پزشک در تماس باشد. بهترین راه حفظ تندرستی کودکان، آن است که پدر و مادر هرچه زودتر مشکل افزایش وزن کودک را کنترل کنند. کودکان برای سلامت خود به غذاهای سرشار از مواد معدنی، اغذیه انرژیزای غنی از الیاف و فیبر و برای رشد به غذاهای سرشار از پروتئین نیاز دارند. هاشمی ادامه داد: کودکان باید ورزش کنند، زیرا هم انرژی مصرف میکنند و هم عضلات مختلف بدن را به فعالیت وا میدارند. حدود 20 درصد کودکان زیر دو سال، یعنی کودکان 15 تا 22 ماهه در ایران دچار اضافه وزن و چاقی هستند و شیوع چاقی و اضافه وزن در کودکان ایرانی طی دو دهه، حدود دو برابر شده است.

           

........وادی شعر

* محمدعلی سپانلو زاده ۱۳۱۹ در تهران، شاعر و مترجم ایرانی است. سپانلو فارغ التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه تهران و منتقد ادبی و مترجم، تا به حال بیش از پنجاه جلد کتاب در زمینه های شعر و داستان و تحقیق، به صورتِ تألیف یا ترجمه منتشر کرده است. در بیست سالِ گذشته، او به عنوانِ یکی از چند نماینده معدودِ ادبیاتِ معاصرِ فارسی در بسیاری از گردهماییهای بین المللی در اروپا و آمریکا شرکت کرده است و گفته میشود که سهمِ بزرگی در معرفیِ ادبیاتِ ایران به جهانیان دارد. بسیاری از آثارِ او تا به حال به زبانهای انگلیسی، آلمانی، فرانسه، هلندی، عربی، و سوئدی ترجمه شده است. نویسندگانِ پیشروِ ایران که گلچینی از آثارِ داستانیِ نویسندگانِ قرنِ بیستمِ ایران، به همراهِ بررسیِ آنهاست، جزوِ منابعِ درسی در بسیاری از دانشگاههای ایران است و تا به حال فروشِ بسیار بالایی داشته است. ضمناً سپانلو از معدود شاعران و نویسندگانِ ایرانی است که در دنیایِ ادبیاتِ غرب نیز شناخته شده و توانسته است نشان شوالیه نخلِ آکادمیِ فرانسه (بزرگترین نشانِ فرهنگی کشورِ فرانسه) و جایزه ماکس ژاکوب (بزرگترین جایزه شعرِ فرانسه) را دریافت کند. محمدعلی سپانلو، شاعر و نویسنده معاصر شامگاه ٢١ اردیبهشت 1394 در تهران چشم از جهان فروبست.

 بالای پلکان: تا بوی قهوه، سرسرای قهوه ای و گامهای وسوسه انگیز تو؛ امید مشترکی که در بلندترین بامها به حقیقت پیوست؛ آواز عشق آینده کی یا

کجا نوشته شود؟ بالای ماه، پاشنه بلند طلا؛ زیر چراغهای چشمکزن، پایین پای ما؛ یا کاغذ سپید که بر زانوی سپید تو میساید؟ دستی که دستهای تو را جست، سرشار بود از فیروزه رباعی خیام؛ انگشتری قواره انگشت توست، البته میپذیری، بانوی سربلندیها؛ آن باغ

زیر پوست، با عطر کال نارنج، با چشمه نمک، جزیره مثلثی، روشن از آب دریا، آن ساقه های نیشکر که واژگان را؛ در انزوایشان آزاد کرد؛ و گامهای مصمم که به رغم تو پله ها را پیمود. فروزان باد

سپانلو، شاعر ایرانی، اما دلبسته به شهر زادگاهش، به «شاعر پیاده روهای شهر»ش تبدیل شد و این گونه بود که توانست با مردم و جامعه خود ارتباط برقرار نماید. در چندین اثر بر جای مانده از او، رد پای تهران را حتی در عنوان اثر میتوان مشاهده نمود و از آن جمله میتوان به «قایقسواری در تهران» اشاره نمود. محمدعلی سپانلو که به روایت منتقدان، ایران و به ویژه شهرش را در مفهوم تاریخی میشناخت، در کارنامه حرفه ای و ادبی خود سه منظومه درباره شهر تهران به یادگار گذارده است. عباس معروفی، نویسنده ساکن برلین، با اشاره به ویژگیهای شعر محمدعلی سپانلو، تأکید دارد که یک مشخصه ویژه در شعر او، وجود یک «شهرزاد» یا راوی قصه گو است و در عین حال این شاعر بر این باور بود که خاستگاه شعر، شهر است، همان طور که خود انسانی شهری و شهر، همواره در شعر او حاضر بود.

.........ورزشی

* تلاش میکنیم با حد اکثر توان به جاکارتا اعزام شویم: اولین اردوی تیم ملی شنای نابینایان برای حضور در مسابقات پارا آسیایی جاکارتا، از روز 15 تیر در تهران آغاز شده است. حمید شریفیان، سرمربی تیم ملی شنای نابینایان در مصاحبه اختصاصی با ایران سپید گفت: چهار شناگر که از بهترینهای مسابقات قهرمانی کشور بودند و رکوردهای آنها با مسابقات سالهای گذشته مقایسه شده بود، به اردو دعوت شدند. محمدحسین کریمی جهانآبادی و احمد نخعی از خراسان رضوی در کلاس b2، سید مهدی میر دهقان از یزد در کلاس b1 و محمد دلیر حیدرآبادی از فارس در کلاس b3، نفرات دعوت شده به اردو هستند. شریفیان ادامه داد: بر اساس سیاست کمیته ملی پارالمپیک که طبق آن تنها ورزشکارانی که شانس مدال داشته باشند به جاکارتا اعزام میشوند، در حال حاضر محمدحسین کریمی و محمد دلیر به صورت قطعی راهی اندونزی خواهند شد. سرمربی تیم ملی شنای نابینایان بیان داشت: طبق نتایج به دست آمده در مسابقات جهانی برلین و رکوردگیری که در رقابتهای قهرمانی کشور انجام شد، محمدحسین کریمی در 100 متر کرال پشت، رنک یک آسیا را از آن خود کرده است. محمد دلیر نیز در 400 متر آزاد، رنک 3 آسیا را در اختیار دارد. احمد نخعی و مهدی میر دهقان نیز نزدیک به رنک 3 هستند. از این رو، قرار است در تاریخ بیست و یکم تیر ماه، مجدداً یک رکوردگیری زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک برگزار شود و چنانچه نخعی و دهقان بتوانند رکوردهای معادل رنک 3 آسیا را بدست آورند، این دو شناگر نیز راهی جاکارتا خواهند شد. شریفیان گفت: البته این دو شناگر پیشتر و در اردیبهشت ماه، حد نصابهای لازم برای شرکت در مسابقات پارا آسیایی را به دست آورده اند، اما چون در مسابقات جهانی برلین دو شناگر از ازبکستان و یک شناگر از اندونزی بسیاری از رکوردها را جا به جا کردند و چون سیاست پارالمپیک حد اقل کسب مدال برنز است، نخعی و میر دهقان میبایست رکوردهای بالاتری نسبت به اردیبهشت را به ثبت برسانند. البته ما به پارالمپیک توضیح دادیم به غیر از مسابقات انفرادی، رقابتهای شنای تیمی نیز در جاکارتا برگزار میشود و لازمه شرکت ما در بخش تیمی، همراه داشتن هر چهار شناگر است. چنانچه ما با هر چهار شناگر اعزام شویم، قطعاً میتوانیم در بخش تیمی مدال برنز را بدست آوریم و حتی شانس مدال نقره را نیز در این بخش داریم. بنا بر این، امیدوارم بتوانیم با حد اکثر توان در اندونزی حاضر شویم. شریفیان در پاسخ به این سؤال که اگر با تمام امکانات راهی جاکارتا شویم چه پیشبینی در خصوص تعداد مدالهای شنای نابینایان دارید؟ گفت: پیشبینی ما در خوشبینانه ترین حالت، کسب یک طلا، 2 نقره و 4 برنز است. ما در جریان مسابقات پارا آسیایی 2014 اینچئون نیز توانسته بودیم در شنای نابینایان یک طلا، 2 نقره و 5 برنز را بدست آوریم. باید توجه داشت که تیمهای ژاپن، ازبکستان و قزاقستان بسیار قدرتمند شده اند و حتی از مرز آسیا فراتر رفته اند. در حال حاضر این سه کشور، با قدرتهای جهانی مانند آمریکا، هلند و انگلستان رقابت میکنند و از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند. برای مثال، وقتی در جریان مسابقات جهانی برلین با سرمربی ازبکستان صحبت میکردم، او گفت که تیم ما برای آماده سازی مسابقات برلین، دو ماه در کمپ آمریکا و دو ماه در کمپ مجهز انگلستان حضور داشت و از آنجا راهی آلمان شد. شریفیان ادامه داد: مسابقات جهانی برلین آلمان، باعث شد عیار تیم ما در آسیا مشخص شود و ما نیز سطح رقبای خود را شناسایی کردیم. تا زمان اعزام به جاکارتا، چهار مرحله اردوی 12 روزه متمرکز را پیشبینی کرده ایم که در طول اردوها، تمرینات از نظر بدنی، قدرتی و سرعتی پیگیری خواهد شد. در کنار حمید شریفیان که به عنوان سرمربی تیم را هدایت میکند، اسماعیل فرحبخش به عنوان مربی و کاوه عزیزی به عنوان سرپرست، در کنار تیم حضور دارند. «امیر سرمدی»

.........حوادث

* دو خواهر، شوهرانشان را در یک روز کشتند: 2 خواهر زاهدانی در اقدامی هولناک همسرانشان را به قتل رساندند. رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: به دنبال مرگ مشکوک دو مرد جوان در تاریخ 31 اردیبهشت امسال در خانه هایشان، بررسی ماجرا به شکل تخصصی در دستور کار پلیس زاهدان قرار گرفت. این دو مرد که 37 ساله و 45 ساله بودند، هر دو باجناق بوده و به طرز مشکوکی جان باخته بودند. به دنبال اقدامهای اطلاعاتی و بررسی مدارک و مستندات و اظهارات ضد و نقیض همسران این 2 مرد پیرامون موضوع، پرده از راز جنایتی هولناک برداشته شد. وی اظهار داشت: در تحقیقات اولیه پلیسی مشخص شد این دو خواهر به دلیل اختلاف خانوادگی با مسموم کردن همسران خود آنان را به قتل رسانده اند. متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند. تحقیقات بیشتر در این پرونده ادامه دارد.

* بازداشت مأمور نیروی انتظامی به خاطر شلیک خودسرانه: مأمور نیروی انتظامی که در تعقیب و گریز راننده خودروی حمل سوخت در نیکشهر، خودسرانه شلیک کرده بود، بازداشت شد. این مأمور خاطی نیروی انتظامی نیکشهر پس از آنکه متوجه شد راننده یک خودروی پژو 405 در حال حمل چند لیتر بنزین است، به تعقیب خودرو پرداخت و به سویش خودسرانه شلیک کرد، اما این شلیک باعث واژگونی خودرو شد. دادستان عمومی و انقلاب نیکشهر با اظهار تأسف از تیر اندازیهای بی مورد برخی مأموران بسوی خودروهای حامل مقدار کمی مواد سوختی، گفت: هیچ مأموری در نیکشهر حق تیر اندازی بسوی خودروهای حامل سوخت ندارد.

* یک مرزبان ناجا در درگیری با اشرار مسلح در هنگ مرزی سراوان به شهادت رسید. ستوان یکم «علی دوستزاده» در پاسگاه میل 139 مرزی بخش «جالق» خدمت میکرد که سه شنبه شب در جریان درگیری با اشرار مسلح جان باخت.

 

.........اطلاعرسانی

* اولین نمایشگاه تجهیزات تخصصی نابینایان و کمبینایان کشور: بدین وسیله به اطلاع میرساند: اولین نمایشگاه تجهیزات تخصصی نابینایان و کمبینایان کشور با میزبانی مؤسسه خیریه دار الاحسان سنندج و شبکه چاووش در تابستان 97 برگزار میشود. لذا از کلیه شرکتهای سازنده و توزیع کننده تجهیزات یاد شده و افراد مخترع و دارای نوآوری مرتبط با نابینایان و کمبینایانی که در هر زمینه دارای دستآورد و ابتکار هستند، دعوت به عمل میآید حد اکثر تا آخر وقت اداری 97/4/20 از سایت (www.darolehsan.com) جهت حضور در نمایشگاه ثبت نام نمایند. لازم به یادآوری است در کنار نمایشگاه، کارگاههای تعامل صحیح با نابینایان و کمبینایان و بریلآموزی برگزار خواهد شد.

شماره تلفن دبیر ستاد: 09129632970 (آقای احمدی) شماره ثابت دستیار دبیر ستاد: 33776860-087 (آقای گودرزی)

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *