شناسه خبر: 13706 منتشر شده در مورخ: 1397/4/16 ساعت: 13:01 گروه: بهداشت و سلامت  
کودکان چاق امروز، بیماران مزمن فردا

کودکان چاق امروز، بیماران مزمن فردا

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی گفت: چاقی شدید ، بیماری محصوب می شود. مطالعات کشوری نشان می دهد افرادی که از 6 تا 9 سالگی چاق شده اند، درمان آنها برای لاغری دشوار است

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا: محمد هاشمی افزود: شیوع چاقی در کودکان هشت تا 10 سال کشور بالاست. این عامل خطرناکی برای آنهاست و در 30 تا 40 سالگی به بیماریهای مزمن از جمله قلبی و دیابت مبتلا می شود.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید چاقی کودکان را جدی بگیرند، اظهار کرد: خانواده ها نباید به تشخیص خود به وزن کودکان تکیه کنند و تصورشان بر آن باشد که کودکان هر چه زیاد بخورند بهتر است، این مسئله بزرگترین اشتباه والدین است و سلامت آنها را در بزرگسالی به خطر می اندازد.

هاشمی، چاقی شدید را بیماری تلقی کرد و ادامه داد: مطالعات کشوری نشان می دهد افرادی که از 6 تا 9 سالگی چاق شده اند، درمان آنها برای لاغری دشوار است و باید حتما خانواده در این زمینه با پزشک در تماس باشد.

وی با بیان اینکه بهترین راه حفظ تندرستی کودکان آن است که پدر و مادر هرچه زودتر مشکل افزایش وزن کودک را کنترل کنند، اظهار داشت: کودکان برای سلامت خود به غذاهای سرشار از مواد معدنی، اغذیه انرژی زای غنی از الیاف و فیبر و برای رشد به غذاهای سرشار از پروتئین نیاز دارند.

هاشمی ادامه داد: کودکان باید ورزش کنند زیرا هم انرژی مصرف می کند و هم عضلات مختلف بدن را به فعالیت وا می دارد.

گزارش وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد حدود 20 درصد کودکان زیر دو سال یعنی کودکان 15 تا 22 ماهه در ایران دچار اضافه وزن و چاقی هستند. این آمار نشان می دهد که شیوع چاقی و اضافه وزن در کودکان ایرانی طی دو دهه حدود دو برابر شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، روند افزایش چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان ایرانی همچنان ادامه دارد و اکنون بین 20 تا 25 درصد دانش آموزان در مناطق مختلف کشور دچار چاقی یا اضافه وزن هستند.

همچنین حدود 20 درصد دانش آموزان هفت تا 18 ساله ایرانی دچار چاقی شکمی هستند و علت اصلی آن نیز مصرف بیش از حد شیرینی، شکلات، نوشابه، آبمیوه و نوشیدنی های قندی، فست فودها و مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی و مصرف کم سبزی و میوه و افزایش کم تحرکی در بین کودکان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *