شناسه خبر: 13687 منتشر شده در مورخ: 1397/4/13 ساعت: 13:21 گروه: اقتصادی  
افتتاح سامانه نابینایان بانک پاسارگاد در شعبه چهار راه قنات تهران

افتتاح سامانه نابینایان بانک پاسارگاد در شعبه چهار راه قنات تهران

بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت خدمات بانکی، تجهیزات و امکانات ویژه‌ای را برای نابینایان در شعبه‌های خود ایجاد کرده است.

به گزارش ایران سپید بر همین اساس، روز یکشنبه دهم تیرماه، سامانه خدمات بانکی نابینایان در شعب، با همکاری شرکت دانش بنیان پکتوس و همکاری انجمن نابینایان ایران در شعبه چهار راه قنات افتتاح شد. ارائه خدمات ویژه برای نابینایان از طریق سامانه بانکی، فعلاً تنها در شعبه چهار راه قنات تهران  صورت میگیرد و در سایر شعبه های این بانک نیز در دست توسعه است. سامانه خدمات بانکی نابینایان در شعب امکان استفاده از خدمات بانکی را به‌صورت دیداری و شنیداری و بدون نیاز به حضور همراه فراهم می‌کنند. در این طرح کلیهٔ ضوابط و قوانین امنیتی رعایت شده و نابینایان از طریق دستگاه برجسته نگار و با استفاده از دستیار صوتی، تمام فرم های بانکی را پر میکنند. دستگاه برجسته نگار مجهز به صفحه‌کلید و نمایشگر بریل بوده که نابینایان می‌توانند با استفاده از صفحه‌کلید، تمامی فرم‌های بانکی را تکمیل کرده و سایر عملیات بانکی موردنیاز خود را اجرا کنند. نوشتار موجود در فرم‌های بانکی از طریق نمایشگر بریل در دستگاه برجسته نگار به‌صورت لمسی قابل‌خواندن برای نابینایان است. مشتریان نابینا با استفاده از این سامانه و بدون نیاز به حضور همراه، فرم‌های درخواست انواع عملیات بانکی مثل افتتاح حساب، دریافت و واریز وجه، خدمات کارت وغیره را با استفاده از ورودی و خروجی‌های صوتی و بریل تکمیل می‌کنند، سپس فرم‌های تکمیل‌شده توسط چاپگر باجه پرینت شده و برای انجام عملیات در اختیار مسئول باجه قرار می‌گیرد. پیش‌از این نیز خدمات و تسهیلات ویژه‌ای جهت استفادهٔ معلولان در شعبه‌های بانک پاسارگاد ایجادشده است.
منبع: روابط عمومی بانک پاسارگاد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *